ییلاق جواهردشت (قسمت اول)

ییلاق جواهردشت (قسمت اول)

ییلاق جواهردشت در روزهای آتشین تابستان مانند سرزمینی رویایی با آب و هوای بهشتی در میان منطقه ای که دشت های سرسبز, کوه مرتع, درخت های انبوه آن را فرا گرفته اند مقصدی تکرار نشدنی برای گردشگرانیست, که از شهرهای شلوغ و آلوده پا به فرار گذاشته اند و آرامشی فراموش نشدنی را دنبال می کنند.

گیلان که بی شک می توان آن را قطعه ای از بهشت دانست دیدنی های تمام نشدنی دارد که هنگام دیدن از هرکدامشان تمام وجودتان سرشار از شگفتی خواهد شد. بسیاری از مسافرانی که گیلان را به عنوان مقصد گردشگری  انتخاب می کنند فقط برای دیدن دریا به این منطقه می آیند, اما این استان علاوه بر دریا چشم اندازهای طبیعی بی نظیر بسیاری دارد که مسافران به محض  ورود محسور خود می کنند. اگر تا به حال در طبیعتی بکر که صدای شرشر آبشار های کوچک آب که از آب شدن برف روی کوه ها به وجود آمده و آواز پرندگانی که بیشتر به نجوا شبیه است ساعاتی اقامت نداشته اید, صبر نکنید و برای اولین فرصت برنامه ریزی کنید که جواهردشت بی نظیر را ببینید و احساسی تکرار نشدنی را تجربه کنید.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

جواهردشت کجاست؟

روستای ییلاقی جواهردشت از مکان های دیدنی گیلان در بخش چابکسر است, بالاترین قسمت این روستا به 2500 متر می رسد. جواهردشت در شرقی ترین قسمت گیلان قرار دارد و در فاصله ی 46 کلیلومتری شهرستان رود و 26 کیلومتری سیاهکل رود واقع شده است.

ییلاق جواهردشت در ارتفاعات شهر رودسر که خود یکی از زیباترین شهرستان های استان گیلان است قرار دارد که بیشتر مواقع پوشیده از دریایی از ابرهاست. در بخش جنوبی این روستای رویایی, کوه بلند "سماسوس" و قله ی سر به فلک کشیده ی آن با ارتفاع 3,678 متر فاصله از سطح دریا در آخرین نقطه ی مرزی گیلان و مازندران و در دیدرس دریای کاسپین واقع شده است. جاده ی منتهی به ییلاق جواهردشت بسیار زیباست و پر از پیچ و خم , و شما هنگام عبور از این جاده ی شگفت انگیز از روستاهایی مانند قاسم آباد علیا و سفلا, گاوماست, سیاهکل رود عبور خواهید کرد. این دش بی نظیر دارای مساحت 100 هکتاری است.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری

آب آشامیدنی رودسر و بخش های مختلفش از رودخانه ای به نام "رحیم آباد" تامین می شود که سرچشمه ی آن کوه "سماسوس" است. ییلاق بی نظیر جواهردشت به دلیل شباهت اسمی با روستای جواهر ده کمی ناشناخته باقی مانده است, چراکه با جواهرده اشتباه گرفته می شود, اما این دو با وجود مسافت کمی که با یکدیگر دارند, بطور کامل از یکدیگر متفاوتند.

دشت زیبای بکر با آب و هوایی که بی شباهت به سرزمین های رویایی نیست, و منظره هایی کم نظیر با طبیعتی که سرشار از تنوع است, ییلاق روستاییان اطراف چابکسر و دیگر روستاهای نزدیک آن سرزمین است. مردم این روستا ها دام های خود را برای چرا در فصول گرم به مرتع ها و ارتفاعات جواهردشت می برند. چشمه ها و رودهای پر آب این منطقه مانند "خشکه رود" و "سیاه لات" در این دشت در جریانند. ارتفاع این مراتع سرسبز از 500 تا 2500 متر از سطح دریا متغیر است.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل دررشت-هتل صبوری رشت

شما می توانید برای دیدن این منطقه ی شگفت انگیز اقدام به رزرو هتل در رشت کنید و با خیالی آسوده از این دشت رویایی دیدن کنید. هتل صبوری رشت آماده پذیرایی از مهمانانیست که قصد دیدن از این مکان شگفت انگیز را دارند.