گردشگری سلامت در ایران(قسمت دوم)

گردشگری سلامت در ایران(قسمت دوم)

یکی از دلایل اصلی سفر به ایران برای دریافت خدمات پزشکی هزینه های درمانی پایین در اینجاست. در گذشته، مردم کشورهای در حال توسعه برای دریافت خدمات بهداشتی بهتر به کشورهای توسعه یافته سفر می کردند.

امروزه سفر درمانی به مفهوم جدیدی رسیده است. امروزه مردم برای دسترسی به خدمات بهداشتی باکیفیت با قیمتی کمتر از قیمت کشور خود سفر می کنند. یزد یکی از ارزان‌ترین و در عین حال یکی از برجسته‌ترین شهرهای ایران برای جستجوی مقاصد پزشکی است.

رزرو هتل در رشت-اقامت در هتل صبوری رشت-گردشگری سلامت

متخصصان و پزشکان مجرب

رشت تعداد زیادی از پزشکان ماهر در رشته های مختلف را در خود جای داده است. بسیاری از پزشکان و متخصصان رشتی در سراسر جهان شهرت دارند.

شهر رشت یکی از 5 بیمارستان بین المللی کشور است که گواهینامه ی (ACI) کانادا را دریافت کرده است و این بدین معناست که صلاحیت پذیرش بیمار غیر ایرانی را داراست و از نظر کیفیت در خدمات رسانی پزشکی در حد بیمارستان های استاندارد دنیا قرار دارد. بیمارستان بین المللی قائم رشت تنها بیمارستان در شمال کشور است که شرایط مطلوبی را می تواند برای گردشگران سلامت فراهم آورد .

به همین جهت از مهم ترین هدف های تاسیس و راه اندازی بیمارستان بین المللی قائم رشت, گردشگری سلامت بوده است. از نظر طراحی, این بیمارستان به شکل هتل بیمارستانی ساخته شده است که همراهان بیماران خارجی و غیر بومی که برای درمان به این بیمارستان می آیند بیمار خود سکنی گزینند و این امر قدمی بزرگ در توسعه گردشگری سلامت گیلان است و این استان را به دلیل وجود امکانات و تجهیزات بسیار حرفه ای و مناسب بعد از تهران و شیراز در رده های بعدی قرار گرفته است.

IRHTO- به عنوان برند گردشگری سلامت ایران در سال 1385 توسط موسسه خدمات بهداشتی بین المللی (تپش) تاسیس شد و با همکاری سازمان ها و نهادهای دولتی، خصوصی، آموزشی و دانشگاهی با محوریت صادرات خدمات سلامت فعالیت خود را آغاز کرد. مطالعات میدانی از ده ها کنگره و کنفرانس و همچنین اعزام مهمانی ویژه به کشورهای اطراف برای بررسی علت شکست و موانع شکل گیری و گسترش صنعت گردشگری در مفهوم رایج و گردشگری سلامت به معنای خاص آن و در نهایت چشم انداز مثبت. توانمندی ایران با ارائه راهکارهای اجرایی

ثانیاً، مدل اجرایی گردشگری سلامت بر اساس مطالعات قبلی مبتنی بر رفتار نهادی و شبکه‌سازی ارائه شده است. حمایت دولتی و عدم مداخله سازمان ها و نهادهای دولتی، شبه دولتی، همکاری اشخاص حقوقی، حقیقی بخش های پزشکی و غیر پزشکی، ایجاد زیرساخت ها در این زمینه، داشتن ساختاری منسجم، یکپارچه، منعطف همراه با کیفیت بالا و قیمت مناسب. ، قیمت های رقابتی در مقایسه با سایر کشورهای اطراف، بازاریابی یکپارچه، گسترده و موثر با استفاده از فناوری به روز و کارآمد شامل علم فناوری اطلاعات مبتنی بر نیروی انسانی متخصص، افراد تحصیل کرده و کارشناسان بازاریابی، دسترسی رایگان، راحت و مطمئن برای گردشگران سلامت به خدمات پزشکی و توریستی - ویژگی ها و تاکتیک های مدل IRHTO برای دستیابی به هدف خود مبنی بر معرفی ایران به عنوان کشوری بزرگ با پتانسیل پزشکی و گردشگری است تا زمینه مناسبی را برای توسعه گردشگری پزشکی ایران به عنوان صنعتی انسانی، ناب و همچنین سودآور فراهم کند.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-گردشگری سلامت

 با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت می توانید در کوتاه ترین زمان به مراکز درمانی و گردشگری دسترسی پیدا کنید.