مجموعه شهرهای ایران (کیش قسمت پنجم)

مجموعه شهرهای ایران (کیش قسمت پنجم)

در سال 1377، پروژه ساخت یک مجموعه زیرزمینی توسط 300 هنرمند و کارگر حفاری آغاز شد. پس از حفاری های عمیق، سقف های مرجانی صلب کشف شد. اینها در طرح نهایی گنجانده شدند. پس از تکمیل، این پروژه شامل رستوران ها، استراحتگاه های توریستی و استخرهای گلی درمانی زیرزمینی می شود.

پارک دلفین یک پارک ۷۰ هکتاری است که در گوشه جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. اطراف آن را بیش از 22000 درخت نخل احاطه کرده است و شامل دلفیناریوم، باغ پروانه ها، ترکیب کرم ابریشم، باغ پرندگان، جنگل باران مصنوعی، کوه آتشفشانی، باغ ارکیده و باغ کاکتوس است. دلفیناریوم شامل بزرگترین استخر ساخته شده توسط انسان در جزیره است و دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ های سفید را به نمایش می گذارد.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-کیش-رشت

باغ پرندگان در این پارک خانه بیش از 57 گونه پرنده و حیوانات دیگر از سراسر جهان از جمله پلیکان، شترمرغ، ماکائوهای آبی و زرد، لک لک، توکو توکان، توراکو، قو، پنگوئن آفریقایی و تمساح مردابی است.

مرکز هنر در جزیره شامل یک آکواریوم است که گونه های دریایی منحصر به فرد خلیج فارس را به نمایش می گذارد.

شهر باستانی حریره

حریره که در قرن هشتم ساخته شده است در بخش مرکزی و شمالی جزیره قرار دارد. حریره نگاهی اجمالی به معماری باستانی ارائه می‌دهد، و اگرچه امروزه بخش زیادی از آن دست نخورده باقی نمانده است، ویرانه‌ها حاکی از منطقه‌ای پر رونق است.

مخزن آب دوقلو

آب انبار دوقلو در سال 1371 بر روی بقایای یک آب انبار موجود بازسازی شد و معماری آن به شدت یادآور آب انبارهای یزد است. بادگیر (بادگیر)، یک سازه معماری باستانی ایرانی که برای ایجاد تهویه طبیعی استفاده می‌شد، به حفظ دمای پایین آب کمک می‌کند.

لاک پشت های دریایی کیش

در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مرجانی بین ماه‌های مارس و آگوست، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی برای تخم‌گذاری به زمین‌های حفاظت‌شده بیرون می‌آیند. این سواحل به گردشگران این فرصت را می دهد تا این لاک پشت های غول پیکر را که در مقابل امواج شنا می کنند، به داخل دریا تماشا کنند.

مجتمع درخت سبز

در شمال جزیره، منطقه‌ای سرسبز که به نام دره پرتغالی‌ها شناخته می‌شود، محل مجتمع درخت سبز است که در اطراف یکی از قدیمی‌ترین درختان لر (بانیان) ساخته شده است. گفته می شود حدود 600 سال قدمت دارد. بقیه مجموعه فضای سبز فوق العاده ای را برای استراحت برای مدت کوتاهی فراهم می کند.

پارک دلفین کیش

پارک دلفین یک پارک 170 هکتاری است و دارای زندگی دریایی با باغ های متنوعی مانند پروانه، ارکیده و کاکتوس است. خانه دلفین ها بزرگترین استخر جزیره است. باغ پرندگان این پارک شامل بیش از 47 گونه پرنده و حیوانات دیگر است.

ساحل مریم ساحل زیبا با ماسه های سفید و آب های شفاف

این ساحل برای یک قدم زدن طولانی بسیار خوب است و چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. آب شفاف است و تکه های کوچک مرجان در همه جا وجود دارد. مطمئن شوید که سعی نکنید به خانه ببرید، زیرا ممکن است شما را دچار مشکل کند. مکان های زیادی برای غذا خوردن در کنار ساحل وجود دارد و ورزش های آبی زیادی در دسترس است.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-کیش-رشت

با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت لحظاتی دلنشین و آرامی را تجربه کنید.