مجموعه شهرهای ایران (کیش قسمت سوم)

مجموعه شهرهای ایران (کیش قسمت سوم)

جاذبه دیگر قنات زیرزمینی باستانی است که «شهر زیرزمینی» نیز نامیده می شود تا که حدی برای گردشگران باز است. حدود 1000 سال پیش برای حمل و نقل و تامین آب در نقاط مختلف جزیره ساخته شد.

جاذبه های دیگر عبارتند از سواحل که رنگ مایل به آبی دارند و خط ساحلی طولانی که گردشگران زیادی در فصل زمستان از آن بازدید می کنند. آب آنقدر شفاف است که در تمام طول سال می توان ماهی هایی را در حال شنا در دریا دید.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-کیش-رشت

هتل بزرگ داریوش کیش

ساحل مرجانی جزیره

کشتی یونانی

آب انبار سنتی

اسکله بزرگ تفریحی کیش

باغ پرندگان

شهر زیرزمینی کاریز

پارک دلفین ها

آکواریوم

شهر قدیمی حریره

سافاری کیش

ورزش های آبی و ساحلی

قنات و حمام قدیمی

پارک آبی اقیانوس

همچنین نگاه کنید به: اقتصاد ایران، ارتباطات در ایران، و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران

از اوایل دهه 70 دولت ایران یک کمپین تبلیغاتی و توسعه‌ای تهاجمی را برای قرار دادن کیش به عنوان رقیب دبی و دوحه آغاز کرده است. این کمپین شامل پروژه ها و برنامه های عظیم ساختمانی است که برای جذب سرمایه گذاری و تجارت خارجی طراحی شده اند. در محدوده منطقه آزاد کیش، همانطور که مشخص است، قوانین استاندارد جمهوری اسلامی ایران به مراتب راحت‌تر از سرزمین اصلی است. این امر منجر به افزایش قابل توجه گردشگری عمدتا داخلی و همچنین فراوانی تجارت بین المللی در جزیره شده است. جمعیت کیش شامل تعداد قابل توجهی از مسلمانان و مسیحیان است. در سال 1388، کل تجارت خارجی منطقه آزاد کیش تقریباً 9.2 میلیارد دلار در سال بود. پانزده درصد کل واردات به ایران از طریق کیش انجام می شود.

مشوق های سرمایه گذاری در منطقه آزاد تجاری کیش عبارتند از:

15 سال معافیت مالیاتی؛

بدون نیاز به ویزای ورود؛

100٪ مالکیت خارجی امکان پذیر است.

خدمات پولی و بانکی انعطاف پذیر؛

ضمانت های حقوقی و حفاظتی گسترده

در کنار بورس نفت موجود ایران، بورس جدید، بورس کیش نیز در سال 1389 برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی و فعالیت های پولی افتتاح شد.

دانشگاه صنعتی شریف - پردیس بین‌الملل - کیش در سال 1374 تأسیس شد. پردیس بین المللی کیش، دانشگاه تهران در سال 1386 تأسیس شد.

اهمیت آموزش همگانی از سطوح پایین تا عالی به عنوان رکن اصلی در توسعه پایدار کیش اکنون مورد توجه ویژه قرار گرفته است. برخی از مهم ترین فعالیت ها عبارتند از: حمایت و گسترش مراکز آموزشی موجود، ایجاد مراکز آموزشی جدید، استفاده از فناوری نوین در توسعه فعالیت های آموزشی، بهره برداری از تجربیات معتبر ملی و بین المللی آموزشی، ایجاد بسترهای لازم برای بهره مندی تمامی طبقات اجتماعی از امکانات آموزشی، توسعه کاربردی. علوم منطقه ای و ارتقای سطح تحصیلات دانشگاهی از طریق برگزاری دوره های آموزشی با دانشگاه های معتبر داخل و خارج از کشور.

سازمان منطقه آزاد کیش سازمان منطقه آزاد کیش برای ارتقای کمی و کیفی آموزشی اقدام به ایجاد فضاهای آموزشی با ساخت مدارس جدید و اولویت دادن به دوره های فنی و حرفه ای کرده است. این امکانات به گونه ای قرار گرفته اند که به ویژه برای مردم محلی به راحتی در دسترس باشند. آنها عبارتند از:

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-کیش-رشت

موسسه علوم و هنر کیش (تدریس زبان های خارجی);

موسسه کیش گراف رایانه (آموزش محاسبات);

موسسه پرتو (تدریس زبان انگلیسی);

فرهنگسرای صدف;

مرکز فرهنگی میر مهنا;

فرهنگسرای سنایی

موسسه علم و صنعت کیش.

کیش در سال 1384 بیش از 4658 متر مربع فضای آموزشی داشت که نسبت به ابتدای سال 1380 افزایش 40 درصدی را نشان می‌دهد.

با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت خاطراتی به یاد ماندنی از سفرتان برای خود بسازید.