مجموعه شهرهای ایران (کیش قسمت دوم)

مجموعه شهرهای ایران (کیش قسمت دوم)

کیش در خلیج فارس و در 19 کیلومتری سرزمین اصلی ایران واقع شده است و مساحتی در حدود 91 کیلومتر مربع  با مرز بیرونی 40 کیلومتر و شکل تقریباً بیضی دارد. در امتداد ساحل کیش صخره های مرجانی و بسیاری از جزایر کوچک دیگر قرار دارند. این جزیره در امتداد خط ساحلی ایران به طول 1359 کیلومتر در شمال خلیج فارس، در ربع اول ورودی هرمز به خلیج فارس قرار دارد. عرض این جزیره از ساحل غربی تا ساحل شرقی آن 15.45 کیلومتر است (فاصله مجتمع مریم تا میدان هور). حداکثر عرض آن از سواحل جنوبی تا سواحل شمالی 7.5 کیلومتر است (فاصله بین بندر گمروک و فانوس دریایی). سطح جزیره صاف است، فاقد کوه یا حتی تپه های بلند است. فرودگاه بین المللی کیش در مرکز و در منطقه ای مرتفع 35 تا 40 متر از سطح دریا ساخته شده است. بالاترین شیب سطح آن از فرودگاه تا سواحل نزدیک هتل شایان امتداد دارد.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-کیش-رشت

کیش مانند سایر جزایر خلیج فارس به ویژه جزایر تنگه هرمز بر روی نوار باریکی از پوشش گیاهی استوایی در نیمکره شمالی قرار دارد که فلات فارس در شمال و شبه جزیره عربستان در جنوب قرار دارد. کیش علاوه بر ویژگی‌های خاص جغرافیایی و اقلیمی خود، مانند سایر جزایر مجاور مانند فور، هندورابی، شاطر و لاوان و حتی قشم، تحت تأثیر اقلیم نیمه استوایی حاکم بر این گروه از پوشش گیاهی قرار دارد.

کیش دارای آب و هوای نیمه استوایی بسیار خشک است. در یک بازه زمانی 8 ساله، میانگین بارندگی سالانه در کیش 145 میلی‌متر (54 درصد در زمستان، 28 درصد در پاییز و 14 درصد در تابستان) و میانگین دمای سالانه 26.6 درجه سانتی‌گراد بوده است. ). رطوبت نسبی اتمسفر کیش، جز در فصول سرد سال، آن را تبدیل به یک جزیره دریایی کرده است. رطوبت در اکثر فصول سال تقریباً 60 درصد است. در ماه های مهر تا فروردین، آب و هوای کیش معتدل است و از 18 درجه سانتی گراد تا 25 درجه سانتی گراد متغیر است. داده‌های آماری موجود در آرشیو منطقه آزاد کیش نشان می‌دهد که دمای جزیره از خیلی گرم تا نسبتاً گرم، همراه با رطوبت نسبتاً زیاد، اغلب با بارش‌های شدید با مدت کوتاه در فصول خاص متغیر است.

جز برخی از مناطق ساحلی جنوب شرقی و چند جزیره دیگر در خلیج فارس، جزیره کیش بیشترین ساعات آفتابی را در منطقه دارد که تقریباً 3100 ساعت در سال است. بر اساس طبقه بندی اقلیمی و شرایط کلی آب و هوا، نزدیکی کیش به استوایی سرطان و قرار گرفتن آن در معرض سیستم های پرفشار گرمسیری و همچنین موقعیت آن در میان آب های گرم و کم عمق، به این معنی است که جزیره در بیشتر فصول سال گرم و مرطوب است. کیش با اینکه جزیره کوچکی است اما جاذبه های گردشگری متعددی دارد.

کشتی یونانی لاشه یک کشتی بخار باری 1943 به نام کولا اف در ساحلی در ساحل جنوب غربی کیش است. او در اصل یک کشتی بریتانیایی به نام امپراتطوری ترومپت بود و در اسکاتلند ساخته شد. در سال 1966، او به گل نشست و تمام تلاش ها برای نجات او شکست خورد. وقتی خدمه کولا اف او را رها کردند، او را آتش زدند، و تنها بدنه فولادی او باقی می ماند.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-کیش-رشت

با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت, ساعاتی خوش برای خود به ارمغان بیاورید.