مجموعه شهرهای ایران (کیش قسمت اول)

مجموعه شهرهای ایران (کیش قسمت اول)

کیش که در تاریخ به نام قیس شناخته می‌شود، جزیره‌ای تفریحی با مساحت 91.5 کیلومتر مربع در شهرستان بندرلنگه، استان هرمزگان، در سواحل جنوبی ایران ,خلیج فارس واقع شده است. با توجه به وضعیت منطقه آزاد تجاری آن، این جزیره به عنوان بهشت مصرف کنندگان، با مراکز خرید، جاذبه های توریستی، و هتل های استراحتگاهی شناخته می شود. جمعیت آن تقریباً 40000 نفر و حدود 1 میلیون بازدید کننده در سال دارد.

جزیره کیش پس از دبی و شرم الشیخ یکی از پربازدیدترین مقاصد تعطیلات در خاورمیانه است. گردشگران بسیاری از کشورهایی که ایران معمولاً برای آنها نیاز به ویزا دارد مایل به ورود به منطقه آزاد کیش هستند، از اخذ ویزا معاف هستند. برای آن دسته از مسافران، مجوز سفر در بدو ورود توسط مقامات کیش صادر می شود و مدت اعتبار آن 14 روز است.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-کیش-رشت

جزیره کیش در تاریخ با نام های کامتینا، آراکیا (یونانی باستان: Αρακία)، آراکاتا و قیس ذکر شده است. موقعیت جغرافیایی استراتژیک جزیره کیش زمانی که قایق های بادبانی از شوش از طریق رودخانه کارون به خلیج فارس در امتداد خط ساحلی جنوبی  می رفتند و از جزایر کیش، قشم و هرمز عبور می کردند، به عنوان ایستگاه و پیوندی برای تمدن های باستانی آشوری و ایلامی عمل می کرد. با از بین رفتن این تمدن ها، موقعیت برتر جزیره کیش از بین رفت و مدتی در معرض آشوب و ظلم صاحبان محلی و دیگران قرار گرفت. با تأسیس سلسله هخامنشی، خلیج فارس به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. کیش به ویژه از نظر اقتصادی و سیاسی با تمدن مادها و پارس ها در اوج قدرت خود در ارتباط بود.

در سایه امپراتوری، جزایر خلیجی رونق یافت، دریانوردی در خلیج فارس گسترش یافت و از کشتی های بهتری برای حمل مسافر و کالا استفاده شد. وسایل کمک ناوبری از جمله فانوس دریایی برای تسهیل دریانوردی در خلیج فارس راه اندازی شد.

در سال 325 قبل از میلاد، اسکندر مقدونی، نارچوس را مأمور کرد تا برای سفری به دریای عمان و خلیج فارس حرکت کند. نوشته‌های نارچوس درباره آراکاتا حاوی اولین نام شناخته شده جزیره کیش در دوران باستان است. هنگامی که مارکوپولو از دربار امپراتوری در چین بازدید کرد، در مورد مرواریدهای همسر امپراتور اظهار نظر کرد. به او گفتند که اهل کیش هستند.

در طول بسیاری از تاریخ خود، زمانی که به نام قیس شناخته می شد، توسط بازرگانان عرب اداره می شد.

در دهه 1970، محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران، این جزیره را به یک اقامتگاه مجلل برای نخبگان بین‌المللی و یک کانون گردشگری تبدیل کرد که با یک کازینو بزرگ (پس از انقلاب ایران به هتل بین‌المللی شایان تغییر نام داد). فرودگاه کیش برای جابجایی کنکورد طراحی شده است. پس از انقلاب اسلامی جزیره کیش به مرکز خرید معاف از گمرک تبدیل شد.

در مارس 2007، مامور بازنشسته FBI به همراه رابرت A. Levinson در جزیره کیش ناپدید شد، جایی که او با یک فراری آمریکایی معروف به داوود صلاح الدین ملاقات می کرد. جوس استون خواننده در سال ۲۰۱۹ توسط گمرک ایران از جزیره اخراج شد. مقامات ایرانی مدعی شدند که خواننده بریتانیایی مدارک لازم برای ورود به کشور را ندارد.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-کیش-رشت

رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت خاطراتی خوش و به یاد ماندنی را برای تان به همراه خواهد داشت.