مجموعه شهرهای ایران (مازندران قسمت هفتم)

مجموعه شهرهای ایران (مازندران قسمت هفتم)

موسیقی و رقص

موسیقی در این منطقه به سبک زندگی ساکنان مربوط می شود و ملودی ها حول موضوعاتی مانند جنگل ها، فعالیت های کشاورزی یا کشاورزی و گله داری می چرخد. معروف ترین رقص این منطقه رقص شمالی است و رقص چوبی که مردان اجرا می کنند فراموش نمی شود. موسیقی پرطرفدار استان که به طالب و زهره، امیری خانی و کتولی معروف است.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-مازندران-رشت

گردشگری

سالانه بیش از 15 میلیون گردشگر ایرانی و حدود 400 هزار گردشگر خارجی از این استان دیدن می کنند. بیش از 800 محوطه تاریخی و فرهنگی ثبت شده، 338 کیلومتر سواحل، چشمه های معدنی در جنگل ها و کوهستان ها، آبشارها و غارها از جمله جاذبه های مهم گردشگری استان مازندران هستند.

فیلبند، روستایی در نزدیکی شمال ایران، بابل در استان مازندران، به دلیل آسمان‌های پر از ابرهای کومولوس به هم پیوسته، به ویژه در فصل بهار، مشهور است. مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (ECO) در سال 2022 انتخاب شد.

غذاهای این استان به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای خزر از نظر غذاهای دریایی بسیار غنی است و برنج تقریباً در هر وعده غذایی وجود دارد. غذاهای مازندرانی در بین مناطق متنوع است. غذاهای مناطق ساحلی با مناطق کوهستانی متفاوت است، چرا که مردم البرز معمولاً از گیاهان بومی و ساحلی ها از غذاهای ماهی و برنج مازندرانی خزری با سبزیجات استفاده می کنند.

اقتصاد

این استان یکی از 5 استان ثروتمند ایران است. ثروت نفت باعث تحریک صنایع در صنایع غذایی، سیمان، نساجی، پنبه و ماهیگیری (خاویار) شده است. سازمان میراث فرهنگی ایران نزدیک به 630 مکان با اهمیت تاریخی و فرهنگی را فهرست کرده است که بسیاری از آنها جاذبه های گردشگری هستند. برنج، غلات، میوه ها، پنبه، چای، تنباکو، نیشکر، گل، آب معدنی، خاویار، لبنیات، صنایع گوشت و ابریشم در نوار پستی حاشیه دریای خزر تولید می شود. ثروت نفت باعث تحریک صنایع در صنایع غذایی، سیمان، نساجی، پنبه و ماهیگیری (خاویار) شده است. مازندران با 230 هزار هکتار شالیزار، سالانه حدود یک میلیون تن برنج، معادل 42 درصد کل کشور، تولید می کند. 50 درصد مرکبات. این استان همچنین تنها تامین کننده داخلی کیوی است. مازندران 3500 واحد صنعتی و تولیدی دارد.

صادرات

آلمان، روسیه، عراق، فرانسه، ترکیه، قزاقستان، هند، مالزی، امارات متحده عربی، افغانستان، بلاروس، ایتالیا، بحرین، پاکستان، سوئیس اوکراین، آمریکا، اسپانیا، هلند و کشورهای آسیای میانه از مقاصد اصلی صادرات مازندران بوده اند. . این استان در سال 1396 نزدیک به 800 میلیون دلار کالا صادر کرده است. در سال گذشته حدود 800 میلیون دلار کالای غیرنفتی تولیدی مازندران صادر شد که نیمی از آن از گمرکات خارج از استان صادر شد. در سال 1396 عمده صادرات از استان شامل محصولات لبنی (57 درصد)، محصولات غذایی (12 درصد)، کالاهای صنعتی (10 درصد)، لوله و پروفیل (8 درصد) و سیمان (7 درصد) بوده است.

مازندران همچنین مرکز رشد سریع گردشگری، نوآوری، بیوتکنولوژی و مهندسی عمران است

گاز و نفت

از سال 1330 تا 1357 و به ویژه پس از تشکیل شرکت ملی نفت ایران، اولین چاه اکتشافی آبریز شد. تا سال 1970، 16 حلقه چاه در نزدیکی آتشفشان های گلی حفر شده بود. همه این چاه ها فقط گاز طبیعی تولید می کردند و مطالعات فنی نشان داد که ادامه این عملیات غیراقتصادی خواهد بود.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-مازندران-رشت

با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت اقامتی دلنشین و بی نظیر را تجربه خواهید کرد.