مجموعه شهرهای ایران (قزوین قسمت پنجم)

مجموعه شهرهای ایران (قزوین قسمت پنجم)

در سال 997 هجری قمری، کشیش کاتولیک نوشت که قزوین، اگرچه دیگر پایتخت نیست، اما همچنان شهری بزرگ است که از نظر وسعت با اصفهان رقابت می کند. او گفت که این یک مقصد تجاری مهم برای ابریشم، فرش، و پارچه های ابریشمی است. پیترو دلا واله، که در سال 997 از قزوین دیدن کرد، چندان تحت تأثیر این شهر قرار نگرفت و نوشت که این شهر "چیزی برای برآورده کردن انتظارات یک اقامتگاه سلطنتی" ندارد. توماس هربرت در سال 1006 نوشت: قزوین از نظر عظمت با هر شهر دیگری در امپراتوری ایران به جز اصفهان برابر است و جمعیت آن را 200000 نفر تخمین زده است. حدود یک دهه بعد، آدام اولئاریوس تخمین کمتری از 100000 نفر را ارائه کرد. در سال 1053 ژان شاردن از قزوین دیدن کرد و نوشت که دیوارهای آن در آن زمان ویران شده بود و عظمت خود را از دست داده بود. او تخمین زد که 12000 خانه و 100000 نفر دارد. او نوشته است که «در قزوین بازرگانان بسیار زیاد هستند، اما ثروتمندان زیاد نیستند» و در مورد کفش‌سازان آن که به گفته او «بهترین کفش‌های کل کشور» را از شاگرن ساخته‌اند و به رنگ‌های سبز و سفید می‌سازند، اظهار نظر کرده است. و رنگهای دیگر.صنعتگرانی نیز بودند که زین و کمان اسب را طلاکاری می کردند.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-قزوین-رشت

در سال 986، پل سیمون، کشیش کاتولیک نوشت که قزوین، اگرچه دیگر پایتخت نیست، اما همچنان شهری بزرگ است که از نظر وسعت با اصفهان رقابت می کند. او گفت که این یک مقصد تجاری مهم برای ابریشم، فرش، و پارچه های ابریشمی است. پیترو دلا واله، که در سال 997 از قزوین دیدن کرد، چندان تحت تأثیر این شهر قرار نگرفت و نوشت که این شهر "چیزی برای برآورده کردن انتظارات یک اقامتگاه سلطنتی" ندارد.توماس هربرت در سال 1006 نوشت: قزوین از نظر عظمت با هر شهر دیگری در امپراتوری ایران به جز اصفهان برابر است و جمعیت آن را 200000 نفر تخمین زده است. حدود یک دهه بعد، آدام اولئاریوس تخمین کمتری از 100000 نفر را ارائه کرد. در سال 1053 ژان شاردن از قزوین دیدن کرد و نوشت که دیوارهای آن در آن زمان ویران شده بود و عظمت خود را از دست داده بود. او تخمین زد که 12000 خانه و 100000 نفر دارد. او نوشته است که «در قزوین بازرگانان بسیار زیاد هستند، اما ثروتمندان زیاد نیستند» و در مورد کفش‌سازان آن که به گفته او «بهترین کفش‌های کل کشور» را از شاگرن ساخته‌اند و به رنگ‌های سبز و سفید می‌سازند، اظهار نظر کرده است. و رنگهای دیگر. صنعتگرانی نیز بودند که زین و کمان اسب را طلاکاری می کردند.

قزوین که به نام کزوین نیز خوانده می شود، در شمال مرکزی ایران در دشتی وسیع و حاصلخیز در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز واقع شده است. این بنا که در ابتدا شاد شاهپور نامیده می شد، توسط شاپور اول پادشاه ساسانی در حدود سال 250 میلادی تأسیس شد. در اوایل دوران مسلمانی شکوفا شد و به عنوان پایگاهی برای اسلامی سازی عمل کرد. چنگیزخان شهر را ویران کرد اما در زمان صفویان زمانی که شاه طهماسب اول پایتخت را از تبریز به کزوین منتقل کرد، دوباره احیا شد.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-قزوین-رشت

رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت سفری به یاد ماندنی و دلنشین را برایتان به همراه خواهد داشت.