مجموعه شهرهای ایران (شیراز قسمت هفتم)

مجموعه شهرهای ایران (شیراز قسمت هفتم)

مقبره های حافظ، سعدی و خواجو کرمانی (که مقبره آنها در داخل کوهی بر فراز دروازه قرآن قدیمی شهر است). مقبره های دیگر که کمتر شناخته شده اند، مقبره شاه شجاع (امیر مظفری ایران و حامی حافظ) و مقبره هفت تنان است که هفت عارف صوفی در آن دفن شده اند. آرامگاه باباکوهی بر فراز کوهی مشرف به شهر و آرامگاه کریم خان زند در موزه پارس شیراز قرار دارد.

قدیمی ترین مسجد، مسجد عتیق جامع است که از مساجد قدیمی ایران است و پس از آن مسجد وکیل و مسجد نصیرالملک قرار دارند. مسجد وکیل در غرب بازار معروف وکیل قرار دارد. مساحت آن 8660 متر مربع است و در سال 1187 (هجری قمری) در زمان سلسله زند ساخته شده است. در دو طرف دروازه ورودی کاشی کاری و طاق نماهای باشکوهی وجود دارد. راهروهای چپ و راست دروازه ورودی به اتاق اصلی متصل است.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-شیراز-رشت

ارگ ارگ کریم خان در مجاورت بازار وکیل و حمام وکیل در بخش مرکزی شهر قرار دارد. از معروف ترین خانه ها می توان به خانه زینت الملوک و خانه گهاوام هر دو در محله های قدیمی شهر اشاره کرد.

دروازه قرآن ورودی شیراز است. در مجاورت تنگه الله اکبر قرار دارد و کوه های باباکوهی و چهل مقام آن را احاطه کرده است. این دروازه زمانی حاوی دو قرآن دست‌نویس سلطان ابراهیم بن شاهرخ گورکانی در اتاق بالایی بود که اکنون به موزه پارس منتقل شده‌اند.

باغ ارم (باغ ارم) شیراز با انواع گیاهان و همچنین یک عمارت تاریخی مکانی قابل توجه برای بازدیدکنندگان است. اگرچه تاریخ دقیق ساخت این باغ مشخص نیست، اما شواهد تاریخی حاکی از آن است که این باغ در زمان سلسله سلجوقیان به دستور سنجر پادشاه مشهور سلجوقی ساخته شده است. باغ عفیف آباد و موزه اسلحه، باغ دلگشا و باغ جهان نما از دیگر باغ های ایرانی تاریخی هستند.

آبشار مارگون در استان فارس ایران در نزدیکی شهر سپیدان قرار دارد. نام آن در فارسی به معنای مار مانند است.غار شاپور در رشته کوه های زاگرس در جنوب ایران و در فاصله 6 کیلومتری شهر باستانی بیشاپور قرار دارد. این غار در نزدیکی کازرون در دره چوگان است که در دوره ساسانیان محل چوگان چوگان بوده است.

غار سنگ‌تراشان در جنوب ایران در جهرم واقع شده و بزرگترین غار دست ساز جهان است. دارای چندین راهرو، ستون و دهانه است.

کاخ اردشیر که به آتش کده نیز معروف است، قلعه‌ای است در دامنه کوهی که دژ دختر بر روی آن قرار دارد. در سال 224 پس از میلاد توسط اردشیر اول پادشاه امپراتوری ساسانی ساخته شد و در دو کیلومتری شمال شهر باستانی گور، یعنی شهر قدیمی پیروز آپاد در پارس، در ایران باستان (ایران) قرار دارد.

پولادکف یک پیست اسکی در جنوب ایران است. در سال 1382 افتتاح شد. علیرغم عرض جغرافیایی کم، به دلیل ارتفاع زیاد برف کافی دریافت می کند. فصل اسکی از دسامبر شروع می شود و تا پایان مارس یا در برخی سال ها آوریل ادامه دارد.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-شیراز-رشت

کاخ سروستان بنایی متعلق به دوره ساسانیان در شهر سروستان ایران، در حدود ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر شیراز است. این کاخ در قرن پنجم پس از میلاد ساخته شد و یا محل سکونت فرمانداری یا آتشکده زرتشتیان بود.

قلعه دختر قلعه‌ای است که توسط اردشیر اول در فارس امروزی در سال ۲۰۹ میلادی ساخته شده است. در دامنه کوه نزدیک جاده فیروزآباد - کوار قرار دارد.

دریاچه مهارلو. مهارلو یک دریاچه نمک فصلی است که حدود یک ساعت با شیراز فاصله دارد که به دلیل وجود جزر و مد قرمز رنگ صورتی غالب در آن وجود دارد. با این حال، قدرت رنگ در فصول مختلف سال متفاوت است. به دریاچه صورتی نیز معروف است.

رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت, انتخابیست که از آن پشیمان نخواهید شد.