مجموعه شهرهای ایران (اصفهان قسمت هفتم)

مجموعه شهرهای ایران (اصفهان قسمت هفتم)

مکان های تفریحی و گردشگری شهر اصفهان

در سال 97 تا 98 حدود 450000 نفر از اتباع خارجی از این شهر دیدن کردند. حدود 110 تریلیون ریال (بیش از 2 میلیارد دلار به نرخ رسمی 42000 ریال در سال 2020) در بخش گردشگری استان سرمایه گذاری شده است.

پارک ناژوان میزبان یک باغ وحش خزندگان با 40 آکواریوم است. پارک آبی سعدی و پارک آبی ناژوان برای کودکان نیز در آنجاست.باغ های مجلل و سالن های عروسی زیادی هم در اصفهان وجود دارد. این شهر توسط شرکت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، ایران هایپر استار، مرکز شهر اصفهان، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، بازار کوثر و مرکز خرید اصفهان ارائه می‌شود.مجموعه شهر بهداشت و درمان اصفهان که در زمینی به مساحت 300 هکتار در نزدیکی اتوبان آقا بابایی ساخته شده است، با هدف افزایش درآمدهای گردشگری پزشکی شهر در نظر گرفته شده است.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-اصفهان-رشت

نه سینما در شهر اصفهان وجود دارد. سینماهای اصفهان قدیم از لحاظ تاریخی برای طبقه کارگر سرگرمی بوده در حالی که مذهبی ها سینما را بیشتر مکان نجس و سینما رفتن را حرام می دانستند. در انقلاب 1357 بسیاری از سینماهای اصفهان در آتش سوختند. سینمای ایران که اکنون مخروبه است، یکی از قدیمی ترین سینماهای شهر بود. فیلمسازان بزرگی چون اگنس واردا و پیر پائولو پازولینی صحنه هایی از فیلم های خود را در اصفهان گرفتند.

جمعیت شناسی اصفهان

در سال 2019، میانگین سنی برای اولین ازدواج 25 سال برای زنان و 30 سال برای مردان بود.

تقریباً 500000 نفر در محله های فقیر نشین از جمله در بخش شمالی و به ویژه در بخش شرقی شهر زندگی می کنند.

اصفهانی یکی از گویش های اصلی فارسی غربی است.مناطق یهودی نشین به گویش منحصر به فردی صحبت می کنند.

در این شهر کلیساها و کنیسه های زیادی وجود دارد که بیشتر کلیساها در جلفای نو هستند. و همچنین تعداد زیادی مسجد و زیارتگاه مذهبی در این شهر وجود دارد.

مسجد آقا نور

مسجد حکیم

مسجد ایلچی

مسجد جامع

مسجد جارچی

مسجد لنبان

مسجد مقصودبیک

مسجد محمدجعفر آبادی

مسجد رحیم خان

مسجد رکن الملک

مسجد سید

مسجد شاه - در سال 1401 دچار حادثه شد.

مسجد شیخ لطف الله

امامزاده احمد

بقعه امامزاده اسماعیل و اشعیا

امامزاده هارون ولایت

امامزاده جعفر

امامزاده شاه زید

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-اصفهان-رشت

کلیساها بیشتر در منطقه جلفای نو قرار دارند. قدیمی ترین کلیسای سنت یاکوب است. برخی دیگر از موارد مهم تاریخی عبارتند از: کلیسای سنت گئورگ، کلیسای مریم مقدس ، کلیسای بدخم و کلیسای جامع وانک.

کنیسه ی بزرگ (کنیسا میراخور)

کنیسه مولا ربی

کنیسه سنگ بست

کنیسه ملا یعقوب

کنیسه ملا نیسان

کنیسه داوود

مدیریت مدنی

اصفهان دارای برنامه شهر هوشمند، سیستم واحد مدیریت منابع انسانی و سیستم حمل و نقل است.

در سال 1394، اطلس جامع کلانشهر اصفهان، یک پایگاه آماری آنلاین به زبان فارسی، برای کمک به برنامه ریزی در دسترس قرار گرفت.

در سال 1398، شهرداری 6250 نفر را به طور مستقیم با 3000 نفر دیگر در 16 سازمان تابعه استخدام کرده است.

در سال 2020، شهرداری سندی را ایجاد کرد که در آن برنامه های توسعه آتی برای شهر ترسیم شده بود.تم رنگی برای شهر مدتی است که فیروزه ای است.

اگر قصد رزرو هتل در رشت را دارید, می توانید اطمینان حاصل کنید که هتل صبوری رشت با امکانات مناسب و فضایی دلنشین اقامتی لذت بخش و فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان می آورد.