مجموعه شهرهای ایران (اصفهان قسمت ششم)

مجموعه شهرهای ایران (اصفهان قسمت ششم)

شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اتوبوس های ترانزیتی را در این شهر راه اندازی می کند. اتوبوس های خط ترانزیت سریع اتوبوس BRT شرق به غرب روزانه تا 120000 مسافر را حمل می کنند.شهرداری با خاتم الانبیاء تفاهم نامه ای برای احداث شبکه تراموا در شهر منعقد کرده است.متروی اصفهان در 23 مهر سال 94 افتتاح شد. در حال حاضر از یک خط شمال به جنوب به طول 11 کیلومتر تشکیل شده است و دو خط دیگر در کنار سه خط ریلی حومه ای در حال ساخت هستند.این شهر توسط یک ایستگاه راه آهن خدمات رسانی می شود و راه آهن جمهوری اسلامی ایران قطارهایی را به بندرعباس و مشهد می رساند. اولین خط آهن سریع السیر ایران، خط تهران-قم-اصفهان هم اکنون در حال ساخت است و اصفهان را به تهران و قم متصل می کند.اصفهان توسط فرودگاه بین المللی اصفهان که در سال 98 هفتمین فرودگاه شلوغ ایران بود، خدمات رسانی می کند.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-اصفهان-رشت

اقتصاد اصفهان

در سال 1393، صنعت، معدن و تجارت در استان اصفهان 35 تا 50 درصد (تقریباً 229 میلیارد دلار) از تولید ناخالص داخلی ایران را به خود اختصاص دادند. در سال 1398 استانداری اصفهان گفت که گردشگری اولویت اول است.به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، ایران ارزان‌ترین نیروی کار را در سراسر جهان دارد. و این امر باعث جذب سرمایه گذاران خارجی می شود. نیروی کار به طور مداوم در طول سه دهه گذشته رشد کرده است. با این حال، در سال 1397 نرخ بیکاری 15 درصد بود.شرکت توزیع برق استان اصفهان که در سال 1371 تأسیس شد، یک شبکه برق خصوصی را در شهر نگهداری می‌کند.صنایع دستی استان اصفهان تا شهریور 1399 سالانه 500 میلیون دلار به اقتصاد کمک می‌کرد.شهرداری نرم افزار پرداخت اینترنتی را پیاده سازی کرده است.نمایشگاه اصفهان، نمایشگاهی به مساحت 22 هکتار با هدف افزایش گردشگری در حال ساخت است.

آبزی پروری و کشاورزی اصفهان

شهرستان اصفهان 1300 تن ماهی قزل آلا تولید می کند. بیش از 28 درصد ماهیان زینتی کشور از استان اصفهان از 780 مزرعه تامین می شود که در سال 1396 بالغ بر 65.5 میلیون ماهی پرورش داده شده است.تریاک از سال 1288تا زمانی که غیرقانونی شد از اصفهان تولید و صادر می شد و منبع درآمد مهمی بود. اصفهان دارای تعداد زیادی قنات است که کشاورزان مجبورند آب رودخانه را از طریق کانال به مزارع هدایت کنند. نیاسرم یکی از بزرگ ترین کانال هاست. از سال 1391 تا 1392 اعتراضات گسترده کشاورزان به تونل آب اصفهان - یزد برگزار شد. در سال 1397، کشاورزان شهر شرقی تقاضای آب کردند، در غیر این صورت لوله‌های انتقال آب را خراب می‌کنند. بازار مرکزی میوه و تره بار جایی است که کشاورزان محصولات خود را به صورت عمده فروشی می‌فروشند و روزانه 10000 تن می‌فروشند.

رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت-اصفهان-رشت

صنعتی شدن اصفهان مانند تمام ایران به دوره پهلوی بازمی گردد و با رشد شدید صنعت نساجی مشخص شد که این شهر را «منچستر پارس» نامیدند. 9200 واحد صنعتی در شهرستان وجود دارد. 40 درصد صنعت نساجی ایران در اصفهان است.شرکت مخابرات ایران و شرکت مخابرات سیار ایران 4G، 3G، پهنای باند و VDSL را ارائه می دهند.شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال 1380 آغاز به کار کرد تا به عنوان میانجی بین دولت، صنعت و دانشگاه در ایجاد اقتصاد دانش بنیان عمل کند. اصفهان سومین قطب بزرگ تولید دارو در ایران است.

با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت سفری دلنشین و آرام را در این شهر زیبا تجربه کنید.