شفت رویایی

شفت  رویایی

شفت واقع در منطقه ای جلگه ای در 30 کیلومتری جنوب غربی رشت و 5 کیلومتری جنوب فومن قرار دارد. شفت در مجاورت کوه های تالش دارای آب و هوای معتدل است. رودخانه سیاه مزگی در امتداد شهر جریان دارد و زیبایی منظره‌ای فوق‌العاده دارد. شهرستان شفت از دو بخش سراگوراب مرکزی و احمد تشکیل شده است.

شفت تقریباً در 20 کیلومتری (12 مایلی) جنوب غربی رشت قرار دارد. روستاهای مهم اطراف عبارتند از احمدسرگوراب، کلاشم، چوبر و کوزان. برخی از روستاهای مجاور مانند امامزاده ابراهیم دارای مناظر کوهستانی هستند که در روزهای تعطیل مردم شهرهای دیگر را به خود جذب می کند. قلعه رودخان یک جاذبه گردشگری در مجاورت شفت است.

فعالیت های اقتصادی روستایی شامل کشت برنج، پرورش ماهی و دامپروری است.

امامزاده ابراهیم-شفت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

دوشنبه ها بازار دوشنبه بازار محلی تجارت در آن دایر است. به همین دلیل است که بسیاری آن مکان را دوشنبه (دوشنبه) می شناسند. غذاهای محلی آن پلاکباب، باغلاغاتوق و جاغورباغور است.

اقتصاد آن وابسته به دامپروری، کشاورزی و صنایع وابسته است و برنج محصول منطقه است. از دیگر فعالیت های رایج مردم باغداری، دامداری و پرورش طیور، شیلات، آبزی پروری و نوغانداری است. همچنین تولید آجیل از جمله شاه بلوط، صیفی جات، باغبانی، مصنوعات چوبی، نمد بافی و پرورش گل های زینتی از دیگر منابع درآمد است.

در شهرستان رشت 2 امام زاده وجود دارد که به یمن وجود آنها نام روستا و منطقه ای که در آن واقع شده اند به نام همان امام زاده ها اسم گذاری شده است. امام زاده ابراهیم که به دلیل زیبایی های طبیعی و قرارگیری در میان کوه شهرت بسیاری دارد و دیگری امام زاده اسحاق که آن هم در بین کوه ها و طبیعتی بینظیر واقع شده است.

امامزاده ابراهیم-شفت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

 روستای امامزاده ابراهیم در شهرستان شفت استان گیلان حدود 630 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در میان جنگل های انبوه منطقه شفت و فومن قرار دارد.

منظره جنگل های انبوه در دامنه کوه اطراف روستای امامزاده ابراهیم بسیار دیدنی است. این جنگل ها کلبه های چوبی روستا را احاطه کرده اند. این شکوه طبیعت با آبشاری کوچک اما زیبا در یک کیلومتری حاشیه روستا تکمیل می شود. این آبشار از دل تنگه کوهستانی جنگلی بیرون آمده و رودخانه آن تا روستای امامزاده ابراهیم ادامه دارد.

امامزاده ابراهيم روستایی در استان گیلان، شهرستان شفت، بخش احمدسرگوراب، دهستان چوبر است. جمعیت آن در سرشماری سال ۱۳۸۵، ۳۱۰ نفر (۹۴ خانوار) بوده است.

روستای امامزاده اسحاق روستایی کوچک در دل ارتفاعات جنگلی در 25 کیلومتری جنوب شهرستان شفت در استان گیلان است. این روستا در ارتفاع حدود 1000 متری از سطح دریا واقع شده و توسط جنگل های زیبا و انبوه احاطه شده است. امامزاده اسحاق و خواهرش خیرالنساء که از فرزندان امام موسی کاظم هستند در این مکان مدفون هستند.

مسیر دسترسی به روستای امامزاده اسحاق از دل یک منطقه کوهستانی جنگلی می گذرد و در طول مسیر و در روستا کلبه های چوبی، رنگارنگ و زیبای روستاییان را می بینید. روستای امامزاده اسحاق در همان منطقه جنگلی روستای معروف امامزاده ابراهیم قرار دارد. البته بین این دو روستا راه مستقیمی وجود ندارد زیرا منطقه از دره ها و کوه های پوشیده از جنگل تشکیل شده است.

برای دسترسی به روستای امامزاده اسحاق از رشت می توانید از جاده شفت یا جاده آقا سید شریف در جنوب رشت استفاده کنید.

امامزاده ابراهیم-شفت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

برای دیدن از این منطقه ی بینظیر می توانید با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت لذت سفر خود را صد چندان کنید.