سیاهکل (قسمت دوم)

سیاهکل (قسمت دوم)

کوه‌های مرتفع در اطراف دیلمان نیز دارای جمعیت دائمی است که با کشت دیم گندم و جو و زندگی شبانی زندگی می‌کنند که شامل مهاجرت معکوس (پایین) گاو و گوسفند به جنگل قشلاق در تپه‌های پایین در زمستان و مستقیم (به سمت بالا) است. مهاجرت به مراتع مرتفع، محدود به گوسفند، در تابستان. دهقانان دامدار برای برداشت غلات در روستاها می مانند. بخش زیادی از جمعیت دهستان دیلمان در فصل زمستان به دشت گیلان مهاجرت می کنند و برخی خانواده ها در تابستان دوباره تقسیم می شوند: یک قسمت برای برداشت گندم، جو، عدس و نخود در دیلمان می مانند، در حالی که بخشی دیگر برای برداشتن گندم و جو و عدس و نخود به دشت گیلان می روند. برداشت شلتوک و چیدن برگ های چای. صنایع پشم کاری که توسط رابینو (ص 279) به عنوان مهم ذکر شده است، هنوز در جنوب منطقه وجود دارد: نمدکاران دوره گرد از روستاهایی مانند آسیابارک و کلک، نزدیک به دیلمان، یا کلیشوم و خارپو، دورتر در جنوب. ، به اطراف سفر کنید تا نمد را در خانه مشتریان خود فشار دهید. شال، پارچه مشخص لباس چوپانان، توسط زنان بافته می شود، یا بر روی یک ماشین بافندگی افقی ساده که در بیرون قرار می گیرد یا روی دستگاه بافندگی با پدال (پاچال) نصب شده در خانه ها، و با آب گرم صابون فشرده می شود تا آن را نسبتاً ضد آب کنند جوراب بافی نیز یک فعالیت مهم خانگی است.

سیاهکل-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

این ناحیه از دیلمان منطقه انتقالی جالبی را بین دشتهای مرطوب خزر و فلات خشک داخلی تشکیل می دهد. بنابراین ویژگی‌های مختلف معماری روستایی در کنار هم وجود دارد: خانه‌هایی با دیوارهای خشتی و سقف‌های مسطح، همراه با دیگران دارای سقفی چهار شیب پوشیده از زونا و اصطبل‌هایی به نام کولوم که کاملاً از چوب ساخته شده‌اند. ساختمان‌های بیرونی یا در داخل یک محوطه محصور شده با پرچین پراکنده هستند یا به طور منظم در کناره‌های یک حیاط قرار می‌گیرند. آب آشامیدنی یا از چاه یا منبع به دست می آید. دیلمان، با جمعیتی کمتر از 1237 نفر در سال 1385، نقش تجاری خود را حفظ کرده است، به ویژه در تابستان که اطراف ییلاق به شدت اشغال شده است. دیلمان در زمان رابینو دارای 30 مغازه بود.

این منطقه کوهستانی و جنگلی به‌عنوان هنرستانی از آداب و رسوم و سنت‌ها قرار دارد - برای مثال، اعتقاد به یک موجود متولی ماوراء طبیعی، سیاه گالش ("گاودار سیاه")، که اعتقاد بر این است که مسئول تنبیه حیوانات خانگی بی‌انضباط و اعطای پاداش است. به کشاورزان شایسته و انجام معجزه. در آستانه سال نو، آداب و رسوم تقدیمی که فرا رسیدن بهار را اعلام می‌کرد، این منطقه همچنین خاطرات تقویم قدیم گالش را حفظ می کند.

شهر سیاهکل خود مرکز تجاری منطقه تپه‌ای اطراف است که هر دو هفته یک بار در روزهای دوشنبه و پنجشنبه بازار و دو کارخانه فرآوری چای دارد. در سال 1385 دارای چندین ساختمان اداری و 15275 نفر جمعیت بود.

برای نسلی از ایرانیان، نام سیاهکل تداعی کننده شورش مشهور سیاهکل در  19 بهمن 1349است، زمانی که اعضای چریک های فدایی به پست ژاندارمری شهر حمله کردند - یورش خونینی که آغاز یک جنگ افروزی بود. حرکتی که تا انقلاب اسلامی 1357 ادامه یافت.

رسیدن سیاهکل به رتبه بخشداری، هویت قوی منطقه را در نظر می گیرد که توسط انجمنی محلی که تعدادی نشریه مانند کتاب دیلمان تولید می کند، از آن دفاع می کند.

رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت برای دیدن این مکان جذاب و دل انگیز, می تواند لذت بازدیدتان چندین برابر کند.