سرو هرزویل, درختی با قدمت سه هزار ساله (قسمت اول)

سرو هرزویل, درختی با قدمت سه هزار ساله (قسمت اول)

درخت سروی همیشه سبز با قدمتی که در روایت ها به 3000 سال میرسد در نزدیکی شهر منجیل وجود دارد. حتما قابل پیش بینی است که این درخت قامتی سر به فلک کشیده و تنه ای بسیار بزرگ و قطور دارد که بطور پیچ در پیچ و در هم تنیده روزگاران زیادی را پشت سر گذاشته اند. این سرو قوی هیکل که در منطقه ی بسیار خوش آب و هوا در روستای هرزویل واقع شده است از مکان هاییست که در سفر به گیلان شگفت آور نباید از آن قافل شوید.

سرو هرزویل که در منطقه ای به همین عنوان در دو کیلومتری قسمت شمال شرقی شهر منجیل قرار دارد, شهر منجیل نیز در شهرستان رودبار استان گیلان واقع شده است. در دره ای خوش آب و هوا و در بین دو کوه پلنگ مغار و گاوکول روستایی زیبا و خارق العاده ای وجود دارد که این سرو 3000 ساله را در خود جای داده است. 80 کیلومتر مسافت و به عبارتی حدود 1ساعت و 30 دقیقه رانندگی از رشت تا این منطقه است و مطمئنن ارزش آن را دارد که این جاذبه ی دیدنی را از دست بدهید. سرو هرزویل تا تهران نیز 257 کیلومتر فاصله دارد که یعنی چیزی حدود 3 ساعت و 20 دقیقه و همینطور مسافت آن تا شهر کرج 2 ساعت و 20 دقیقه و یعنی 207 کیلومتر است. از نظر مختصات جغرافیایی طول این درخت 49.4434 درجه است و عرض آن 36.7456 درجه است.

سرو هرزویل-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

اگر می خواهید از سمت شهر تهران یا کرج می خواهید به سمت روستای هرزویل و دیدن سرو آن حرکت کنید باید ابتدا به اتوبان تهران به کرج و پس از آن اتوبان کرج به قزوین و سرانجام اتوبان قزوین به رشت بروید و به مسیر خود تا 250 کیلومتر ادامه دهید. بعد از آن باید از خروجی به سمت جاده ی قدیمی قزوین-رشت بروید و بعد از ورود از خروجی اول در این جاده به طرف روستای هرزویل بروید.  باید 4 کیلومتر دیگر جلو بروید و بعد از پشت سر گذاشتن پادگان منجیل و خانه های کارکنان نیروی دریایی, سرو هرزویل عظمت خود را به شما نشان خواهد داد. اگر برای پیدا کردن این سرو کم نظیر به مشکل برخورد کردید تابلوهای راهنمایی و رانندگی را دنبال کنید تا به راحتی راه روستا و مسیر درخت را پیدا کنید. همچنین لازم به ذکر است که نام خیابانی که سرو در آن واقع شده, خیابان سرو است.

اگر می خواهید برای رسیدن به سرو هرزویل از شهر رشت حرکت کنید, ابتدا از یکی از خروجی های شهر به سمت جاده ی رشت-قزوین بروید, بعد از عبور کردن از عوارضی آزادراه و بعد از آن شهر رودبار مسیرتان را به سمت جاده قدیم منجیل- لوشان تغییر دهید و بعد از عبور از سد دلربای منجیل می توانید با دنبال کردن تابلوها به سمت روستای هرزویل, درخت سرو هرزویل را پیدا کنید.

اگر بدون ماشین شخصی برای دیدن سرو خودتان را به شهر منجیل رسانده اید, می توانید با تاکسی های خطی آن منطقه به طرف سرو هرزویل بروید.

با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت می توانید درکمال آرامش و راحتی سفری خاطر انگیز را تجربه کنید.