ساحل چمخاله، دومین قطب گردشگری گیلان

ساحل چمخاله، دومین قطب گردشگری گیلان

سواحل دریا، از آرامش بخش ترین جاذبه های گردشگری به شمار می آیند. علاوه بر تمامی تفریحاتی که در بستر سواحل قابل دسترسی هستند، شنیدن صدای امواج دریا و برخورد آنان با صخره ها و تماشای عظمت دریا، حسی غیر قابل وصف به شما خواهند داد. حسی سرشار از آرامش، گذشت و امید. خوشبختانه استان گیلان از این موهبت خدادای نیز برخوردار است. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از زیباترین سواحل استان گیلان آشنا کنیم. این ساحل چمخاله نام دارد و همه ساله میزبان تعداد فراوانی گردشگر از سراسر ایران است.

ساحل چمخاله، که پس از بندر انزلی به عنوان دومین قطب گردشگری استان گیلان شناخته می شود، در 70 کیلومتری شهر رشت ، 25 کیلومتری شهر لاهیجان و 10 کیلومتری شرق لنگرود قرار دارد. چمخاله از دو کلمه "چم" و "خاله" تشکیل شده است که "چم" به معنی رودخانه و "خاله" به معنی انشعاب است. این ساحل چهار فصل، با زیبایی ها و امکانات تفریحی فراوان دارای مردمی بسیاری خونگرم و مهمان نواز است که باعث می شود در طول سال میزبان بسیاری از مسافران عزیز باشد. شن های بسیار نرم و ماسه های موجود در ساحل چمخاله، لذت پیاده روی در کناب آب های دریا را برایتان به ارمغان می آورد. همچنین این ساحل، شرایط کاملا مناسبی برای شنا و تفریحات دیگر نظیر پلاژ، قایق سواری و سوارکاری دارد و از کم خطر ترین و مجهزترین سواحل کشور محسوب می شود. لازم به ذکر است که این ساحل دیدنی، در سال 1390 از سوی وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل استان گیلان انتخاب گردید.

در اطراف ساحل چمخاله، زیبایی های دیگری نیز وجود دارد. یکی از این زیبایی ها، لیلا کوه و منطقه جنگلی و بسیار زیبای خرما است که به خصوص در ایام نوروز گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند. از دیگر مناطق جذاب و نزدیک چمخاله، روستای کوچک سلیم چاف است. این روستا که از حدود 100 خانوار تشکیل شده است، در کنار دریای خزر قرار گرفته است و در خود نی زار و رودخانه بسیار زیبایی دارد. یکی از زیبایی های اصلی این روستا، جاده ای ساحلی است که بین رودخانه و دریا قرار دارد و از میان شالیزارهای سرسبز عبور می کند. همچنین در چمخاله تالابی بسیار دیدنی وجود دارد که پرندگان گوناگونی همواره به آنجا می روند و بر زیبایی آن می افزایند.

به طور کلی، گردشگران عزیزی که تمایل دارند، سفری به سواحل داشته باشند و ساعاتی پر از آرامش و لذت به هعمراه تفریحات بکر در کنار طبیعیت داشته باشند، می توانند ساحل چمخاله را انتخاب کنند که قطعا انتخاب مناسبی خواهد بود. استان گیلان با داشتن چنین مناطق جذابی، همواره جزء پر بازدید ترین استان های کشور به خصوص در ایام تعطیلات بوده است. اقامت در شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان، فرصتی را برای گردشگران عزیز فراهم می کند تا به راحتی به نقاط دیدنی فراوان و گوناگون گیلان، دسترسی داشته باشند. به علاوه، میهمانان و گردشگران عزیز می توانند علیرغم برخورداری از مزایای اقامت در مرکز استان گیلان، از ویژگی های ممتاز و ایده آل یک هتل ارزان در رشت نیز بهره مند گردند. مجموعه هتل صبوری رشت با موقعیت مکانی مناسب و ارائه امکانات مناسب و با کیفیت، آمادگی میزبانی از تمامی گردشگران عزیز را دارد. بدین ترتیب تمامی عزیزانی که تمایل به رزرو هتل در رشت را دارند، می توانند از طریق همین وبسایت نسبت به رزرو واحدهای این هتل اقدام نمایند.