زیبایی های شهرستان ماسال(قسمت اول)

زیبایی های شهرستان ماسال(قسمت اول)

روستای ماسال در گیلان

روستای ماسال گیلان یکی از زیباترین مکان هایی است که می توانید در مناطق شمالی ایران که جایگاه ویژه ای در ایرانگردی دارد، دیدن کنید. ماسال را در گیلان بهشت گمشده می نامند و طبیعت سرسبز و آب و هوای معتدل و چشم انداز چشم نواز آن گواه بر مناسب بودن این نام برای روستای ماسال است.

اگر از زندگی شهری و شهرهای پرجمعیت پر از ماشین و جمعیت، مشاغل معمولی برای هفته به هفته خسته شده اید، روستای ماسال می تواند بهترین گزینه برای شما باشد تا برای چند روز آرامش خاطر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم روستای ماسال و تمامی فعالیت هایی که می توانید در آن داشته باشید را برای شما معرفی کنیم.

هتل صبوری-ماسال

هر چیزی که شما را عاشق زندگی روستایی کند در روستای ماسال می توانید ببینید. پس از به خواب رفتن در یک کلبه چوبی زیر آسمان پرستاره، با صدای پرندگان از خواب بیدار می شوید. هر چه زودتر از کلبه خارج شوید تا فرشی از ابرها را زیر پای خود ببینید. خودتان را برای یک روز خوردن غذاهای محلی آماده کنید.

این روستا یکی از مهم ترین مناطق تور ایرانگردی اوقات فراغت است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر کشور برای گذراندن تعطیلات در این منطقه به سوی خود می کشاند.

هتل صبوری-ماسال

ماسال و شاندرمن

ماسال یکی از مکان های متعدد ایران است که علاقه مندان زیادی به خصوص بین دوستداران اکوتوریسم ایران دارد. طبیعت زیبای این شهر و جنگل های سرسبز آن یکی از دلایلی است که توجه طبیعت گرایان را به این منطقه جلب کرده است. از سوی دیگر، اقیانوس ابر در این منطقه پدیده زیبایی است که راه رفتن روی ابرها را تخیل به واقعیت تبدیل می کند. این جاذبه های طبیعی و وجود رودخانه ها و غارها در این منطقه باعث شهرت و بی نظیری ماسال شده است.

ماسال مکانی رویایی و یکی از قدیمی ترین شهرهایی است که از دوره اشکانیان وجود داشته است. این شهر از دو بخش ماسال و شاندرمن تشکیل شده است.

این دو منطقه مملو از جاذبه های طبیعی است که هنوز برای انبوه سازان ناشناخته است و همین امر باعث بکر بودن محیط آن شده است.

هنوز کسی نمی داند ماسال دقیقاً به چه معناست، اما به نظر می رسد از کلمه تالشی "مزل" آمده است که به معنای کوهستانی و شهری با کوه است.

هتل صبوری-ماسال

جاذبه های طبیعی ماسال

1-رودخانه های ماسال

وقتی به ایران سفر می کنید از جاذبه های ماسال نمی توان از دو رودخانه زیبا که این منطقه را زیباتر کرده اند چشم پوشی کرد. رودخانه ماسال خالکایی و رودخانه شاندرمن مرغک دو رودخانه مهم این منطقه هستند. شما حتی می توانید در آب خروشان آنها قایقرانی کنید. البته در هوای مناسب در تابستان!

2-ییلاقات خارق العاده ماسال

اولسبلنگاه روستایی است که در ارتفاعات ماسال قرار دارد و مردم این منطقه در هر بهار و تابستان از ماسال به این روستا مهاجرت می کنند. این روستای تپه ای باشکوه در ارتفاع 1000 و 489 متری از سطح دریا شکل و معماری قدیمی خود را حفظ کرده و هنوز هم با خانه ها و تخته های چوبی و سقف های رنگارنگ همه را به خود جذب می کند.

هتل صبوری- ماسال

هتل آپارتمان صبوری همراه کادر مجرب خود شما را دعوت به اقامتی دلنشین و آرام در این مکان می کند.