روستای شگفت انگیز کیسم (قسمت سوم)

روستای شگفت انگیز کیسم (قسمت سوم)

پل خشتی روستا

حتما دیگر میدانید که یکی از مهمترین و جذاب ترین جلوه های دیدنی روستای کیسم, پل خشتی آن است. این پل که بروی رودخانه ی حشمت رود ساخته شده است در قدیم روستای کیسم را به شهرستان لاهیجان متصل میکرد. مصالح بکار برده شده در این پل آخر وخشت است و طول آن نیز به 21 متر می رسد, عرض این پل نیز 3 متر است. این پل که در فهرست آثار تاریخی نیز به ثبت رسیده است و علاقه مندان به معماری و آثار قدیمی را در تمام طول سال به سمت خود می کشد. شما نیز اگر قصد دیدن از این روستا را دارید این پل را که ساخت آن به دوران صفویه میرسد با طاق های جناقی آن از یاد نبرید.

زبان و لهجه ی اهالی روستای کیسم

زبان مردم روستای کیسم, زبان زیبای گیلکی است. کیسمی ها گیلک هستند اما اگر شما مسافرید و با زبانی غیر گیلکی با آنها صحبت کنید آنها نیز با انعطاف پذیری و عطوفت با شما به زبان فارسی می گویند و با مهربانی از شما مهمان نوازی خواهند کرد.

روستای کیسم-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

وضعیت آب و هوای روستا

آب و هوای کیسم هم مثل باقی مناطق سرسبز گیلان بسیار مطبوع است و باران جزو جدانشدنی آسمان این روستای شگفت انگیز است, به طوری که سالانه بالغ بر 1200 میلیمتر باران در این منطقه فرود می آید و هیچ فصلی از این نعمت آسمانی محروم نیست و تمام فصول سال بارش در این مناطق وجود دارد. و این امر بر جذابیت های طبیعی این روستا و پوشش گیاهی آن تاثیر صد چندانی گذاشته است. شاخص و متوسط دما در این منطقه نیز در سال 20 درجه سانتیگراد است.

به همین دلیل کیسم را در زمره ی مناطقی به شمار می آید که آب و هوای خنک و دلپذیری دارد و در فصل های گرم سال می توان به آن پناه برد و از خنکای آن نهایت استفاده را برد. در زمستان اما این منطقه بسیار پر بارش است و بارش برف در این ناحیه بسیار زیاد است تا نیم متر هم میرسد.

رود زیبای سفید رود و نوای گوشنواز آن, شالیزارهای چشم نواز برنج, عطر و منظره ی کم نظیر مزرعه های چای, جسم و روح شما را می نوازد و از تمام خستگی راهی که تا بدان جا پیموده اید را از تنتان میزداید. اهالی کیسم انسان های بسیار مهربان و آرامی هستند و همیشه اماده ی رسیدن مهمان. این مردمان به دلیل سال ها زندگی کردن در جوار مکان های مقدس, باورهای مذهبی قوی دارند.

روستای کیسم-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

کیسم به دلیل داشتن بافت تاریخی و قدیمی و وجود مکان های مذهبی که سینه چاکان بسیاری دارد و همچنین چشم اندازهای طبیعی منحصر به فرد بازدیدکنندگان را به شگفتی میرساند.

دور شدن از فضای شهری و شلوغی و آلودگی, همان خواسته ایست که اکثر مردمی که به این منطقه می آیند دارند. اکثر آنان بساط خود را کنار رودخانه ی روان سفیدرود برپا میکنند و ساعاتی را همانجا می گذرانند تا روح و روان خود را از خستگی ها و آلودگی ها پاک کنند. هنگام سفر به این روستا اما سوغاتی های محلی این منطقه را از یاد نبرید.

اگر قصد بازدید از این روستای بینظیر را دارید, با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت, لذت این سفر را چند برابر کنید.