روستای شگفت انگیز کیسم (قسمت دوم)

روستای شگفت انگیز کیسم (قسمت دوم)

محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستای کیسم

محصولات طبیعی و ارگانیک کیسم و همچنین صنایع دستی این روستا به قدری تازه و جذاب است که هیچ زائری دست خالی از این روستا بیرون نخواهد رفت و حتما یک یا چند سوغاتی با خود از این روستا خواهد برد. چای محلی , بادام زمینی, ابریشم, برنج, سبزیجات مخصوص و خوش عطر محلی, از اجناسیست که طرفداران بسیاری در این منطقه دارد. همچنین صنایع سفالی, حصیری, چوبی و گلیم که زنان روستایی با هنر و ذوق خود پدید آورنده اند بهترین ارمغانیست که می توانید به عزیزانتان هدیه دهید.

کیسم-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

مکان های دیدنی و جذاب کیسم

گفته شد که کیسم هر ساله عاشقان تاریخ و مذهب بیشماری را در خود جای میدهد و شما نیز اگر به زیارتگاه ها و اماکن تاریخی علاقه دارید دیدن این بهشت زیبا را نباید به تاخیر بیاندازید. زیارتگاه آقا رکابدار تا بقعه اقا سید حسن کیا و بناهای تاریخی که از تاریخچه های کهن و اسرار آمیزی برخوردارند, برایتان گردشی بی نظیر و خاطرانگیزی را به جای گذارد.

رودخانه ی سپیدرود مهم ترین و دیدنی ترین مکان برای گردشگران این منطقه است. آب زلال و درخشان این رودخانه و همچنین آرامش بی نظیر آن  افراد بسیاری که به دنبال طبیعتی خالی از صداهای مزاحم هستند را به سمت خود فرا می خواند. شما می توانید ساعت های طولانی در کنار رودخانه بنشینید و همراه صدای اقوا کننده ی آب و آوای شورانگیز پرندگان مراقبه ای بی نظیر را در این مکان تجربه کنید.

کیسم از نظر تاریخی

گفتیم که روستای کیسم تاریخ پر از ماجرا و غنی دارد و حکمرانان آل کیا یا (کیانیان) این منطقه زیبا را به عنوان مقر خود در نظر گرفته بودند و به همین دلیل است که بقایای مذهبی و تاریخی این روستا از نخستین چیزهاییست که بعد از ورود به آن به چشم می خورد.

حتما برایتان جالب شده است که کیسم به چه معناست چرا این نام برای این مکان مکان در نظر گرفته شده است؟

علت این انتخاب به کیانیان باز میگردد, نخست نام این روستا کیاسم بوده است, کیاسم به مکانی گفته میشد که این خاندان همراه با اسب های خود در آنجا حکمرانی می کردن.د. استفاده کردن از اسب به عنوان وسیله ی نقلیه در زمان های قدیم به خصوص در منطقه های شمالی بسیار مرسوم بود, و اکنون نیز اسب های وحشی در همه جای این منطقه و به خصوص در دشت ها آزادانه زندگی می کنند. امروزه اما با گذشت زمان دیگر به این روستا کیاسم نمی گویند و به کیسم معروف شده است.

روستای کیسم-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

و اما سپیدرود و ماهیگیری در آن

ماهیگیری از مهم ترین منابع درآمد اهالی روستای کیسم است. در قسمت های قبل اشاره کردیم که وجود رودخانه ی کیسم در این روستا برکت و فراوانی بسیاری به ارمغان آورده است. شغل ماهیگیری در این منطقه به خصوص در فصول پر باران بسیار پر رونق است و بسیاری از روستاییان در این زمان از سال به این کار مشغولند. از مهم ترین ماهی هایی که در این رودخانه صید می شوند می توان از ماهی سفید, کپور و ماهی کولی نام برد و حقیقتا هم این ماهی ها از جذاب ترین و خوش مزه ترین ماهی های مناطق شمالی به حساب می آیند.

روستای کیسم-رزرو هتل ذر رشت-هتل صبوری رشت

برای قرار گرفتن در کنار این همه زیبایی و احساس خوب می توانید با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت بهترین تجربه ها را از سفر به این منطقه کسب کنید.