روستای شگفت انگیز کیسم (قسمت اول)

روستای شگفت انگیز کیسم (قسمت اول)

کیسم زیبا و سرسبز تاریخ پرماجرایی دارد, کیسم در قسمت جنوب شرقی شهرستان آستانه قرار دارد. این روستا که در زمان سلسله کیانیان از مقرهای اصلی خاندان محسوب می شد, به دلیل موقعیت جغرافیایی جلگه ای که در آن قرار گرفته است و نیز نزدیکی به رودخانه های سفیدرود و حشمت رودکه تمام فصل سال پر از  آب است و همچنین وجود مکان های مذهبی و تاریخی, محصولات دامپروری و کشاورزی و صنایع دستی مورد توجه مردم بسیاری قرار میگیرد هر سال مسافران از راه دور و نزدیک به این منطقه می آیند. محل های مخصوص ماهیگیری با آرامش بی شمارش هم از دیگر جاذبه هاییست که گردشگران را به این ناحیه می کشاند.

روستای زیبای کیسم که از تاریخی ترین روستاهای شهرستان آستانه محسوب می شود در حدود 250 کیلومتر مربع وسعت دارد که مملو از طبیعت بکر و کم نظیر و مرتع های سرسبز و بناهای تاریخی است همه ساله بازدیدکنندگان زیادی را به سمت این مکان هدایت می کند. همچنین بقعه مشهور حسن کیا که عاشقان و شیفتگان بسیاری دارد, عده ی کثیری را در فصول مختلف در خود جای میدهد.

روستای کیسم-رزرو هتل در رشت- هتل صبوری رشت

کیسم از نظر موقعیت جغرافیایی در یکی از بهترین مناطق استان گیلان واقع شده است, برای بهتر تصور کردن آن ابتدا لازم است که جلگه ی گیلان را به یاد بیاورید. گوشه های این جلگه یعنی مرداب انزلی, امام زاده هاشم و چمخاله را رودخانه های دهسام, سفیدرود و حشمت رود دربر گرفته اند, پلی خشتی این رودها را از قسمت شمالی به قسمت جنوبی مرتبط کرده است. حالا میتوانید در 5 کیلومتری رودخانه ی سپیدرود روستای سرسبزی را پیدا کنید که همان کیسم شگفت انگیز است. کیسم دیدنی در سمت جنوب شرقی شهرستان آستانه قرار گرفته است و فاصله ی کمی تا این شهر دارد. اگر به تاریخ و اماکن تاریخی علاقه دارید دیدن این روستا را از دست ندهید, عاشقان زیارت نیز می توانند ارادت خاص خود را در این روستا بجا بیاورند.

از مهم ترین دلیل های با برکت بودن کیسم, وجود سپیدرود زلال و پرآب در جوار این روستاست که در گوشه و کنار هر محله و کوچه به چشم می خورد و زیبایی و چشم نوازی روستا را چندین برابر می کند, در طول مسیر جایگاه های زیادی برای ماهیگیری وجود دارد که تفریح جذابی در آخر هفته را می تواند برایتان فراهم کند. البته نمی توان از جذابیت های طول راه نیز قافل شد, موسیقی طبیعی که پرندگان و جریان آب می نوازند در کنار گیاهان و درختانی که در وزش نسیم میرقصند مناظری به یاد ماندنی برایتان به جای می گذارد.

بنابراین دمی بیاستید و از این همه شگفتی لذت ببرید, البته این تجربه شما را به دیدار دوباره ی این مکان تشویق خواهد کرد. این مسیر دل انگیز در هر پیچ و خم شگفتی های زیادی را برایتان در نظر گرفته است. تنهاکافیست گوشت ها چشم هایتان را کاملا باز نگه دارید.

برای دیدن این روستای شگفت انگیز که در سرسبزی و زیبایی غرق شده می توانید با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت, سفری دلنشین و فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.