روستای شاه شهیدان

روستای شاه شهیدان

هر روز به تعداد افرادی که برای تفریح و فرار از زندگی ماشینی و همینطور آلودگی به شهرها و استان های شمالی سفر می کنند, افزوده می شود. اما بیشتر این افراد تنها شهرهای بزرگ را برای بازدید انتخاب می کنند و اطلاعاتی از روستاها و شهرهای کوچکی که سرشار از زیبایی بی نظیر و بکر هستند ندارند. روستای شاه شهیدان از آن مکان هاییست که هم از لحاظ طبیعی و هم از لحاظ مذهبی جلوه های بسیار زیبا و جذابی برای گردشگران دارد. این منطقه هچنین از نظر جوی و اقلیمی یکی از خوش آب و هواترین روستاهای استان گیلان و شمال کشور به حساب می آید که در فصول مختلف حرفه ای های رشته ی گردشگری را که به دنبال مکان های بکر هستند به سمت خود می کشاند.

شاه شهیدان به دلیل قرار گرفتن در دل کوه ها جزو روستاهای کوهستانی است که تا شهر رودبار فاصله ی 60 کیلومتری دارد و تا مرکزیت بخش خورگام 20 کیلومتر. از جهت جنوبی مرتع ها و طبیعت سرسبز از جهت شمال و شرق دیلمان زیبا و نیز از جهت غرب صخره های سر به فلک کشیده و پر ابهت اسپهبدان همسایه های منحصر به فرد این روستای جذاب هستند.

روستای شاه شهیدان-رزرو هتل در رشت- هتل صبوری رشت

گویش اهالی گالشی است و طبق آخرین اطلات آماری, 30 خانوار در این روستا زندگی می کنند و جمعیت آن ها چیزی حدود 118 نفر است. پیشه ی بیشتر افراد این منطقه دامداری است و از این طریق روزگار می گذرانند. اقلیم کوهستانی این روستا, زمستان های سرد و پر برف و بهار و تابستان های نسبتا خنک و معتدل دارد و همین امر جمعیت این روستا را در 2 فصل اولیه سال بسیار بالاتر می برد.

زیبایی های بصری و طبیعی روستای شاه شهیدان به اندازه ای گسترده و زیاد است که همان اولین لحظات ورود می توانید آن را مشاهده کنید و اطمینان حاصل کنید که انتخاب فوق العاده ای برای گردشگری کرده اید. قرار گرفتن شاه شهیدان در بلندترین ارتفاعات روستا موجب شده است افرادی که برای بازدید این منطقه می آیند بخش زیادی از جلگه ی گیلان و دیلمان را مشاهده کنند و بخواهند کل منطقه را بگردند و لذت ببرند. مضاف بر جلگه ی گیلان و دیلمان که چشم اندازی بی نظیر را جلوی چشم بینندگان قرار می دهند, اما صخره استوار و زیبای اسپهبدان نیز به طور مستقل می تواند بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. زیرا که چشم اندازهای بالای این صخره جلوه ی کاملی از جلگه گیلان و طبیعت بکر آن را نشان می دهد.

از روستای بی نظیر شاه شهیدان  مسیری وجود دارد که به قله ی 2730 متری درفک می رسد و باز کوهنوردان به قصد صعود به این قله این مسیر سرشار از شگفتی را انتخاب می کنند, زیرا در طول این مسیر جنگل هایی با درختان انبوه و کوه های بلند, طبیعت سرسبز و دشت های با شکوه لذت این صعود را صد چندان می کند.

برای دیدن این روستای زیبا, رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت یکی از بهترین انتخاب هاییست که می توانید انجام دهید, چرا که علاوه بر دیدن از این روستای زیبا می توانید با قیمتی بسیار استثنایی از امکانات بی نظیری برخوردار شوید.