روستا و بقعه امام زاده ابراهیم شفت

روستا و بقعه امام زاده ابراهیم شفت

امام زاده ابراهیم روستایی است در دهستان چوبر، بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت استان گیلان ایران.

یکی از شناخته شده ترین بقعه های متبرکه گیلان در شهر کوچک شفقت که تماما از چوب ساخته شده است. امامزاده ابراهیم (ع) تنها شهر چوبی ایران در منطقه معتدل دریای خزر است. این شهر در 20 کیلومتری شهر شفقت قرار دارد و یکی از مکان‌های نادری است که جنگل، رودخانه، حومه شهر و قله‌های پوشیده از برف را می‌توان همزمان دید.

رودخانه ای که از کنار این شهر کوچک می گذرد نقش مهمی در این مکان کوچک زیبا و دیدنی ایفا می کند. هرچه از رودخانه جلوتر می روید، آبشارهای کوچک متعددی به سنت مناظر بکر شمال ایران پدیدار می شوند.

امام زاده ابراهیم-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

از ویژگی های مهم این منطقه معماری بومی آن است که به آن شهرت بخشیده است. ارتفاع برخی از ساختمان ها به شش طبقه می رسد و تنها مصالح به کار رفته در آنها چوب است.

ساختمان های تا 6 طبقه که تنها مصالح به کار رفته در آن چوب هستند، پذیرای مهمانان و گردشگران در منطقه ای سرزنده و تحسین برانگیز از طبیعت هستند که هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

این روستا همه ساله به ویژه در ماه های تابستان با هوای خنک و طبیعت زیبا مسافران زیادی را به خود جذب می کند و قرار گرفتن امام زاده ابراهیم (علیه السلام) در فاصله کمی از امامزاده اسحاق (علیه السلام) باعث شده است, این منطقه را از مناطق زیارتی غرب گیلان محسوب می کند.

امام زاده ابراهیم-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

بر اساس شجره نامه موجود، ابراهیم (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) امام هفتم شیعیان است. بنای مقبره از سنگ، گل و چوب در چهار طبقه با زیربنای 300 متر مربع ساخته شده است. دارای یک گنبد فولادی و دو مناره است. دور قبر ضریحی مشبک و فلزی ساخته شده است.

بنای امام زاده در طول این سال ها چندین بار مرمت شده است. در حال حاضر این بنا به مساحت 300 متر در چهار طبقه ساخته شده و شامل مسجد، صحن، سرویس بهداشتی، پذیرایی و فضای باز می باشد.

جاذبه اصلی روستای امامزاده ابراهیم، جاده ورودی بقعه امام زاده است. این مسیر از میان پل های زیبا با رودخانه، خانه، رودخانه و کوه می گذرد و در نهایت به روستای امامزاده ابراهیم می رسد.

جاری شدن رودخانه ای از ارتفاعات کوه در دل روستا، آن را به دو قسمت تقسیم می کند که توسط یک پل به هم متصل می شوند.

در بالادست روستا، آبشار به مکان های طبیعی یا مصنوعی می ریزد و آبشارهای زیبایی ایجاد می کند. برای رسیدن به این آبشار کافی است مسیر رودخانه را در بالادست رودخانه و حدود 500 متر ادامه دهید.

امام زاده ابراهیم شفت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

بازار محلی روستای امام زاده ابراهیم نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است و مردم زیادی را به سمت خود می کشاند. هرچیزی که بخواهید در این بازار پیدا میشود. از سوغاتی های خوشمزه گیلان گرفته تا مهر و جانماز و تسبیح تا صنایع دستی و بدلیجات و غیره. محصولات خانگی و محلی روستاییان هم در همین بازار به فروش میرسد و  مسافران می توانند به راحتی این محصولات را تهیه کنند.

علاقه مندان به بازدید از این روستا و جذابیت های آن می توانند با رزرو هتل در رشت و اقامت در یکی از بهترین هتل های این شهر یعنی هتل صبوری رشت تجربه ی فراموش نشدنی را برای خود بسازند.