رودسر رویایی (قسمت دوم)

رودسر رویایی (قسمت دوم)

یکی از مهم ترین مناطق تاریخی و دیدنی شهرستان رودسر قلعه گردن است که آنطور که شایسته است هنوز کشف نشده است. مساحت این قلعه که قدمت آن به عصر آهن برمیگردد 90 متر مربع است و مکان دقیق آن در بخش رحیم آباد است که بسیار به خود رودسر نزدیک است. این قلعه دارای 3 طبقه است که از مصالحی مانند چوب, سنگ, ساروج و ملات ساخته شده است. سال تاسیس این بنا به 2800 الی 3200 سال قبل باز می گردد. در قلب روستای دیدنی بندین شهرستان رودسر که اهالی آن بسیار با فرهنگ و فرهیخته هستند این دژ سنگی قرار دارد که در قدیم از آن برای دفاع در مقابل هجوم دشمنانی که از سمت دریا استفاده می شد. ترکیبات مواد و مصالح این بنا به قدری منحصر به فرد و خاص بوده که حتی این میزان رطوبت آب و هوا تاثیری در روند تخریب آن نگذاشته و آن را استوار سرجای خود نگه داشته. شواهدی نیز نشان می دهد که در اطراف این دژ اشیا قیمتی پیدا شده است.

رودسر-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

پل تمیجان که مانند اکثر پل های ساخته شده با قدمت زیاد از خشت ساخته شده است از جاذبه های دیگر شهرستان رودسر است که از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارد و هنوز هم از آن در رفت و امد با وسایل نقلیه و همچنین انسان استفاده می کنند. این پل که بر روی رودخانه ای هم نام خودش یعنی تمیجان ساخته شده است در کیلومتر 6 جنوب غربی شهر روسر واقع شده است. می توان این بنا را با توجه به طاق های جناقی اش و موادی که در آن استفاده شده به دوران صفویان نسبت داد. درست است که سنگ بنا و یادبود و کتیبه از بین رفته و یا ربوده شده است اما از روی دست نوشته هایی که از عوام جمع آوری شده است ساخت این پل به زمان 970 تا 1000 ه.ش که دوران حاکمیت بهزاد بیگ در استان گیلان است بر می گردد.

بلند قامت ترین قله ی گیلان که به آسمان کوه معروف است در قسمتی از جلگه ی زیبای رودسر دامان خود را پراکنده و دریا را با عشق تماشا می کند سماموس نام دارد که ارتفاع آن به 3650 متر از سطح دریا می رسد.

رودسر-رزرو هتل در رشت- هتل صبوری رشت

پارک جنگلی سفیدآب که در رودخانه و منطقه ای به همین نام قرار دارد از جلوه های جذاب بصری این منطقه ی سراسر زیبایی محسوب می شود. این پارک جنگلی دارای حیات وحش بینظیری نیز هست که از مهم ترین آنها یوزپلنگ ایرانیست که آرزو نام دارد. اما حیوانات کمیاب دیگری نیز در این منطقه زندگی می کنند که می توان از دارکوب, روباه سیاه, خرس قهوه ای, خرس سیاه, مارال, مار افعی قفقازی, روباه سرخ, گراز وحشی, غزال ایرانی, کبک, بز کوهی, عقاب طلایی, گربه وحشی, شغال و سمور نام برد.

یکی دیگر از اثرهای تاریخی شهرستان رودسر ساختمان شهرداری این شهر است که به دوره ی پهلوی اول بر می گردد و در قسمت جنوب غرب میدان امام رودسر قرار دارد. در سال 1382 و در روز دوم بهمن این بنا را در فهرست آثار ملی ایران ثبت کردند.

برای دیدن این شهر زیبا که نقطه نقطه ی آن مملو از زیباییست , می توانید با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت لذت سفرتان را صد چندان کنید.