رودسر, شرقی ترین شهرستان استان گیلان (قسمت چهارم)

رودسر, شرقی ترین شهرستان استان گیلان (قسمت چهارم)

نمد سازان یک گروه حرفه ای شناخته شده را تشکیل می دهند که عمدتاً در قاسم آباد یا آغند مهلا، روستایی در نزدیکی رامسر در مازندران مستقر هستند. آنها یا به خانه مشتریان یا مراتع ییلاقی می روند و نمد را در محل می فشارند یا پشم را می خرند و نمد را به شهرنشینان و گردشگران می فروشند. یک روستای کوهستانی در اشکوار سفلی، شاواک، در مدل سازی کلاهک جمجمه نمدی از صفحات نمدی نازک تخصص دارد. نخ‌های پشمی را عموماً در این قسمت با یک ماشین بافندگی چوبی به نام پاچال می‌بافند که در بالای زمین بر روی یک قاب مستطیل شکل نصب می‌شود که با دو پدال کار می‌کند و دارای دو ردیف پایه است. آن را چادرشاب بافندگی می‌نامند، زیرا از آن برای بافتن چادرشاب، نوار پارچه‌ای بلندی که به کمر زنان گیلان و مازندران می‌بندند، استفاده می‌کنند. قاسم‌آباد به‌خاطر چادرشاب‌های پشمی و به‌ویژه ابریشمی (و دامن‌های بلند و گیوه‌دار زنانه معروف است. به طور کلی، فعالیت داخلی قابل توجهی برای فرآوری ابریشم در این شرقی ترین قسمت گیلان وجود داشت که توسط بازن و برومبرگر شرح داده شده است ,اما این صنعت با سقوط ابریشم به شدت کاهش یافته است. تولید در گیلان از دهه 1970; تعداد جعبه های تخم کرم ابریشم فروخته شده به کشاورزان طی سال های 2000 تا 2007 تقریباً چهار برابر کاهش یافت.

رودسر-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

در حالی که فعالیت تجاری در ارتفاعات محدود به مراکز کوچکی مانند شوئیل است که به عنوان مرتع تابستانی عمل می کند، دشت ساحلی پرجمعیت شبکه ای سلسله مراتبی از مکان های مرکزی را نشان می دهد که بر اساس امکانات و پیشنهادات تجاری توسط Balai طبقه بندی شده است. وی دو سطح از مراکز روستایی را متمایز کرد: 29 مرکز فرعی مانند سیاهکلرود و 11 مرکز اصلی مانند قاسم آباد و بالاتر از آنها چهار شهر کوچک در قسمت شرقی شامل سه مرکز بخش رحیم‌آباد (با 6994 نفر در سال 1385، بازار هفتگی روزهای دوشنبه) کالاچای (11304 روح، بازار پنجشنبه ها) و چابکسر به علاوه واجارگاه تابع کالاچای .

شهرستان رودسر، اگرچه در موقعیتی پیرامونی نزدیک به مرز شمال غربی این استان قرار دارد، اما تأثیر خود را بر کل استان و همچنین در نزدیکی املش بسیار کوچکتر که اخیراً تبدیل به شهر شده است، دارد. مقر یک استان فرعی جدید شهرستان رودسر دارای مجموعه کاملی از مراکز اداری، بازار هفتگی در روزهای یکشنبه و مرکز تجاری فعال می باشد. این شهر که در ابتدا در سمت راست رودسر در 2 کیلومتری بالادست دهانه آن ساخته شد، به سمت ساحل در حال گسترش است و بر اساس سرشماری سال 1385 (مرکز) 33321 نفر جمعیت داشته است. کلمه رودسر از کلمه رود به معنای رودخانه و سر به معنای سر گرفته شده است، زیرا رودسر رودخانه هایی دارد که در امتداد هر طرف شهر جاری است.

رودسر-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

رودسر در کنار دریای خزر قرار دارد, این شهر در دشتی سرسبز ساحلی با آب و هوای معتدل و در 326 کیلومتری تهران واقع شده است. اقتصاد این شهر بر پایه ماهیگیری و کشاورزی استوار است. محصولات عمده رودسر برنج، چای، مرکبات و ابریشم است.

برای گذراندن اوقاتی خوش و آرام در گیلان زیبا و گردش در میان مناطق شگفت انگیز آن, رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت بهترین تصمیمیست که می توانید داشته باشید.