دیدنی های شهرستان رضوانشهر

دیدنی های شهرستان رضوانشهر

رضوانشهر یکی از شهرستان های استان گیلان است که با کارخانه تولید کاغذ معروف است و سهم عمده ای در تولید کاغذ در سراسر کشور دارد.

رضوانشهر بین سواحل دریای خزر و کوه های تالش قرار دارد. این شهر از دو بخش کوهستانی و جنگلی تشکیل شده است. در حدود 22 کیلومتری شمال شهر سواحل دریای خزر مشاهده می شود، به عبارت دیگر تقریباً 30 درصد از مساحت شهر را منطقه جنگلی و کوهستانی اشغال کرده است. 30 درصد دیگر مربوط به دامنه تپه ها و 40 درصد به جنگل، حومه، کوه ها و مراتع است.

 همسایه غربی خلخال و همسایه شرقی بندر انزلی است. ماسال و صومعه سرا در جنوب رضوانشهر قرار دارند. تا رشت حدود یک ساعت و 20 دقیقه و تا تهران حدود پنج ساعت فاصله است.

بخش مرکزی پره سر در این شهرستان است. بخش مرکزی دهستان خوشابر و دولاب و پارسار شامل دهستان دیناچال و ارده را نیز شامل میشود.

رضوانشهر-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

با علاوه کارخانه جات کاغذ و چوب که در خاورمیانه معروف است، کشت برنج، گندم، جو و ذرت از محبوبیت بالایی در این منطقه برخوردار است و منبع اصلی درآمد مردم است. باغداری، پرورش ماهی و کرم ابریشم، زراعت تنباکو و زنبورداری از دیگر مشاغل مردم رضوانشهر است. با توجه به سرسبز بودن منطقه، دامپروری از محبوبیت بالایی برخوردار است.

در تمام فصول می توان به رضوانشهر سفر کرد، اما مانند سایر شهرهای ساحلی، تابستان بهترین زمان رفتن به این شهر است. مسجد سفید روستای کیشه خاله در شمال دیناچال یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری این منطقه است. آبشار ویسادار در 156 کیلومتری پره سر، پل خشتی پونل بالای جاده رضوانشهر به تالش، قلعه امیر ساسان در روستای ارده و گورستان تاریخی پارانپران از جاذبه های این شهرستان است.

کلوچه های مختلفی مانند رسپی، حلوای علی، نان زرین و همینطور دوشاب در رضوانشهر طبخ می شود. ماهی شکم پر به سبک گیلان، چگل پلو، کله پاچه پلو، بادمجان لونگی، گزپولو، خاله خاطر، وازپاته و انواع کوفته از غذاهای محلی رضوانشهر هستند.

رضوانشهر-هتل صبوری رشت-رزرو هتل در رشت

گل از شناخته شده ترین صنایع دستی رضوانشهر است. انواع حلوای محلی، سس سیاه، ترشی، عسل، لبنیات محلی، چای و زیتون از سوغات رضوانشهر است. محصولات دست ساز حصیر، چوب و پشم نیز در اینجا بسیار یافت می شود.

آیین های سنتی و محلی زیادی در رضوانشهر برگزار شده است که برخی از آنها هنوز در بین خانواده ها رواج دارد و یا در جشن های محلی می توان آن ها را پیدا کرد. نی نوازی، سورنا بازی و «عروس برون» که از معروف ترین مراسنم این منطقه است به همراه برخی بازی های محلی مانند دوپا کیسه، دوپا چوب، «طناب کشی» و کشتی گیله مردی در اینجا رایج بوده است.

رضوانشهر مجموعه ای چشمگیر از جاذبه ها و تجربیات را در خود جای داده است که ارزش بازدید را دارد. برای دیدن این همه شگفتی به چند روز زمان نیاز دارید و مطمئنا مکانی امن و آرام برای اقامت. با رزرو هتل در رشت اقامت در هتل صبوری رشت می توانید علاوه بر لذت از سفر خود تجربه ای کم نظیر از سکونت در هتلی صمیمی را برای خود به همراه ببرید.