تکامل صنعت هتلداری و مهمان نوازی (قسمت سوم)

تکامل صنعت هتلداری و مهمان نوازی (قسمت سوم)

گفتیم که با گذشت زمان، هدف از سفر تغییر کرد. سفر صرف اکنون به یک صنعت غول پیکر تبدیل شده است. صنعت گردشگری مجموعه ای از خدمات مختلف مانند حمل و نقل، غذا و نوشیدنی، اقامتگاه، آژانس های مسافرتی، سرگرمی و غیره است... در زمان های قدیم، زمین و آب تنها وسیله حمل و نقل بودند. و اغلب آنها را خطرناک می دانستند. اما از آنجایی که نوآوری‌ها راه‌های حمل‌ونقل راحت‌تر و ایمن‌تری را به وجود آورد، صنعت گردشگری شاهد رشد چشمگیری در تعداد مسافران در سراسر جهان بود. صنعت گردشگری که امروزه شاهد آن هستیم محصول تحول در بخش هتلداری، نوآوری در حمل و نقل، پیشرفت در فناوری ارتباطات و غیره است.

صنعت هتلداری-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

قرن بیست و یکم: ادغام های فناورانه در تحول صنعت هتلداری

در حالی که همه چیز تنها با فراهم کردن مکانی برای خواب آغاز شد، صنعت مهمان‌نوازی سنتی به آنچه امروز می‌بینیم تبدیل شده است. علیرغم همه تغییراتی که صنعت شاهد آن بود، مشتری همیشه مرکز بوده است. به طور مداوم در حال تکامل است تا پیشرفته تر شود. در این قرن جدید، هتل ها به معنای واقعی کلمه به ارتفاعات جدیدی رسیدند. برخی از بلندترین هتل ها در قرن بیست و یکم ساخته شده اند. پیشرفت های تکنولوژیکی در خدمات طراحی مهندسی این امکان را فراهم کرد. هتل فیرمونت مکه و برج العرب نمونه هایی از آن هستند.

صنعت هتلداری-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

Airbnb که در سال 2008 تأسیس شد، بخش جدیدی را در صنعت مهمان‌نوازی باز کرد. این به عنوان بازاری عمل می کند که افرادی را که می خواهند ملک خود را اجاره کنند با کسانی که می خواهند آن را اجاره کنند، ارتباط می دهد. از آنجایی که افراد بیشتری برای کسب و کار یا تفریح به سفر می روند، این گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای را به آنها می دهد. همچنین، افزایش چشمگیری در تعداد مسافران انفرادی در سطح جهان مشاهده شده است. این مسافران انفرادی در مورد امکانات رفاهی زیاد اذیت نمی شدند. آنها به اشتراک فضاها اهمیتی ندارند. آنها عاشق ملاقات و تعامل با مردم محلی و همسفران هستند. و به همین دلیل است که مفاهیم خوابگاه های جوانان و مهمان نوازی در خانه به روند جدیدی تبدیل شده است. اینترنت به چنین مشاغل مهمان نوازی کمک زیادی می کند. مردم می توانند در دسترس بودن، عکس ها و نظرات سایر کاربران را ببینند. امروز، ما می توانیم تمام گزینه های ممکن برای اقامت در هر نقطه از جهان را مرور کنیم. ما می توانیم از خدمات و امکانات مطلع شویم. ما نه تنها می توانیم اقامت خود را رزرو کنیم، بلکه می توانیم پیش پرداخت را نیز انجام دهیم. روندهای اخیر در تکامل صنعت مهمان‌نوازی به نفع ساخت هتل‌هایی است که دارای یک لمس تاریخی کلاسیک با خدمات مدرن است.

صنعت هتلداری-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

صنعت هتلداری همیشه از نظر درآمد به هر اقتصاد سالم کمک زیادی کرده است. صنعت هتلداری مدرن در سال 1960 حدود 3 میلیارد دلار ارزش داشت که در سال 1990 از مرز 25 میلیارد دلار گذشت. این اعداد به دلیل حملات 11 سپتامبر و رکود اقتصادی در اوایل دهه 2000 کاهش یافت. اما صنعت و افراد آن قوی ایستادند و به سرعت در دهه جدید به سرعت از دست رفته خود بازگشتند. امروزه صنعت هتلداری بیش از 500 میلیارد دلار ارزش دارد که برای 4.5 میلیون نفر شغل ایجاد می کند.

هتل صبوری رشت با سال ها سابقه ی درخشان آماده ی پذیرایی از مهمانان گرانقدریست که قصد رزرو هتل در رشت را دارند. با اقامت در این مکان دل انگیز لذت سفری آرام و کم نظیر را به خود هدیه کنید.