تکامل صنعت هتلداری و مهمان نوازی (قسمت دوم)

تکامل صنعت هتلداری و مهمان نوازی (قسمت دوم)

قرن بیستم: آغاز دوران مهمان نوازی مدرن

مهمان نوازی که در گذشته بیشتر بخشی از فرهنگ بود، به عنوان یک فرصت تجاری بزرگ در قرن بیستم ظاهر شد. امروزه بسیاری از مردم به شرکت طراحی معماری مراجعه می کنند تا با گنجاندن امکانات بیشتر ، معماری طراحی هتل را تغییر دهند. نوآوری‌ها در سیستم‌های حمل و نقل، افراد بیشتری را مشتاق به سفر کرد. عده‌ای فرصت را مناسب دیدند و وارد صنعت هتل‌سازی شدند. به همین دلیل است که در اوایل تا اواسط قرن بیستم، بسیاری از هتل های زنجیره ای غول پیکر شروع به کار کردند و این صنعت بیش از هر زمان دیگری رقابتی شده بود. در سال 1919، کانارد هیلتون اولین هتل خود را در تگزاس افتتاح کرد. بعدها، کونارد همچنین در سال 1954 هتل های زنجیره ای Ellsworth Statler را خریداری کرد. Marriot (در سالگ 1927)، شرایتون (تجارت در 1937) و Hyatt (تجارت در 1957) نیز به عنوان بازیگران غول پیکر در این صنعت ظاهر شدند.

صنعت هتلداری-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

داستان جالبی در پس این وجود دارد که چرا کمون ویلسون مجموعه هتل ها و مسافرخانه های Holiday Inn را راه اندازی کرد. یک بار کمون ویلسون با خانواده اش برای تعطیلات به واشنگتن دی سی رفته بود. او مجبور شد برای پنج فرزندش در تمام هتل هایی که در آنها اقامت داشتند، هزینه اضافی بپردازد. بنابراین تصمیم گرفت هتل خود را راه اندازی کند. اینگونه بود که اولین مسافرخانه هالیدی در سال 1952 آغاز بکار کرد. هالیدی این در ادامه استانداردهای مهمان نوازی بهتری را تعیین کرد. تمرکز اصلی آنها ساخت هتل های مناسب خانواده بود. گروه هالیدی اولین هتل خود که در سال 1952 ساخت ، هزارمین مسافرخانه هالیدی خود را در سال 1968 دایر کرد. این در واقع رشدی خارق العاده برای هر برند هتلی در آن روزها بود.

اتومبیل ها در اواسط قرن بیستم بسیار محبوب شدند. سفرهای بین‌شهری به دلیل شبکه جاده‌های متصل راحت‌تر شد. این عوامل باعث رشد متل ها شد. کلمه متل از "موتور و هتل" ساخته شده است. متل ها کابین های چوبی کوچک 10×10 فوت برای استراحت مسافران در طول سفرهای شبانه بودند. این متل ها در کنار بزرگراه های اصلی ساخته شده اند تا میزبان افراد بیشتری باشند که ممکن است بخواهند چند ساعتی استراحت کنند یا در طول سفر خود یک شب بمانند. مفهوم متل به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و تعداد آنها در مراحل بعدی به طور تصاعدی افزایش یافت. متل ها مقرون به صرفه و راحت بودند و به همین دلیل است که مفهوم متل با استقبال خوبی روبرو شد.

صنعت هتلداری-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

در بخش آخر این مطلب قرار است به هتل ها در قرن 21 بپردازیم و تکامل آنها را نسبت به قرن های گذشته بیشتر دریابیم, اگر این مطالب برایتان خواندنی بود, در بخش بعدی هم همراه ما باشید

در هتل صبوری رشت سعی شده تا تمام امکانات رفاهی که مورد نیاز مسافران است فراهم شود و مسافران نهایت لذت و آرامش را از حضور دزر این مکان بدست بیاورند. اگر قصد رزرو هتل در رشت را دارید می توانید با اطمینان هتل صبوری رشت را برای اقامت خود انتخاب کنید.