تالاب استیل آستارا (قسمت دوم)

تالاب استیل آستارا (قسمت دوم)

برای لذت بردن بیشتر از تالاب و نزدیکی به درختانی که به صورت منحصر به فردی در آب رشد کرده اند میتوانید از قایق های پدالی که برای طی کردن مسیر تالاب در نظر گرفته شده استفاده کنید و از آرامش و زیبایی این منطقه نهایت استفاده را ببرید. البته نباید از فایق های موتوری هم قافل شوید, چرا که این امکان را به شما میدهد که بتوانید به راحتی دوربین عکاسی خود را درآورید و آن همه زیبایی کم نظیر را برای همیشه ثبت کنید و با خود به همراه ببرید. منظره ی درختان شناور در آب و پرندگانی که روی شاخه های آن و یا روی سطح آب نشسته اند و گاهی به قصد صید ماهی سرشان را زیر آب میبرند و همچنین کوههای پوشیده از درختان چشم انداز رویایی آن, می تواند مجابتان کند که در یک روز زیبا, لوازم سفرتان را جمع کنید و برای بازدید این تالاب بیایید. شما می توانید زیراندازی در آلاچیق هایی که برای مسافران تعبیه شده پهن کنید و لحظاتی شاد و سرشار از آرامش را در تالاب استیل آستارا تجربه کنید.

تالاب استل آستارا-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

سفر کردن بازدید از طبیعت و بخصوص دیدن شگفتی های بی پایان شمال ایران فصل و روز خاصی نمی شناسد در تمام طول سال می شود از زیبایی های آن نهایت لذت را کسب کرد, چرا که هر فصل زیبایی های خاص خود را داراست و از همین رو گاهی انتخاب زمان مناسب برای گردشگران سخت می شود, اما برای اینکه بتوانید راحتتر تصمیم بگیرید باید بدانید که پرندگان مهاجر در فصل پاییز به تالاب استیل سفر می کنند و می توانید در جای جای تاب از دیدن آنها لذت ببرید و همچنین در پاییز خبری از گرما و شرجی هوا نیست و میشود به راحتی در جوار این همه زیبایی بنشینید و نهایت لذت را ببرید.

چند نکته ی مهم در مورد تالاب استیل وجود دارد که قبل از سفر به نیاز است آن توجه ویژه ای کنید:

در این منطقه یعنی محدوده ی تالاب شکار ممنوع است و در صورت عدم رعایت آن مجازات خواهید شد. بنابراین شکار کردن پرندگان مهاجر را کاملا به فراموشی بسپارید.

صید ماهی های تالاب برای عموم مجاز نیست و برای صرف کردن ماهی تازه میتوانید ماهی فروشان محلی را در نزدیک منطقه پیدا کنید.

به دلیل وجود گل و فضای مرداب مانند در اطراف تالاب باید از نزدیک شدن بیش از حد به آن بپرهیزید.

درست است که گفتیم قایق سواری از جذابیت های تالاب محسوب میشود اما فعالان محیط زیست معتقدند که این کار اکوسیستم منطقه را بهم میریزد و بهتر از برای محافظت از آن از این کار چشم پوشی کنیم.

کمی قدردان این بخشندگی بی پایان طبیعت باشیم و زباله هایمان را حتی در صورت تجزیه پذیر بودن رها نکنیم و آیندگانمان را نیز از از لذت بردن از زیبایی های طبیعت محروم نکنیم.

تالاب استیل آستارا-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

اما برای رسیدن به تالاب استیل ابتدا نیاز است که به آستارا سفر کنید. تالاب در حدود 7 کیلومتری جنوب مرکزی شهرستان آستارا واقع شده است و در کنار جاده اصلی که به تالش میرسد قرار گرفته است. از آستارا به سمت راه منتهی به جاده ی آستارا به رشت برانید و بعد از 5 کیلومتر به تالاب استیل خواهید رسید. دور تا دور تالاب با جاده ای احاطه شده که با طی کردن آن می توانید تمام شگفتی های تالاب را مشاهده کنید. برای وارد شدن به تالاب بهتر است از قسمت شمالی اقدام نمایید.

تالاب استیل آستارا-رزرو هتل در رشت-هتل صبوریرشت

برای رفتن به تالاب استیل یکی از بهترین راه ها رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت است. شما می توانید با این کار علاوه بر بازدید از تالاب دیدنی های فوق العاده ی شهر رشت را مشاهده کنید.