اماکن زیارتی و سیاحتی نزدیک به هتل صبوری رشت (بخش دوم- مراکز تجاری خیابان مطهری)

اماکن زیارتی و سیاحتی نزدیک به هتل صبوری رشت (بخش دوم- مراکز تجاری خیابان مطهری)

یکی از خیابان­ های اصلی شهر رشت که در نزدیکی مرکز شهر و بازار بزرگ و تاریخی شهر قرار دارد، خیابان مطهری است. معماری شهری و محیطی خیابان مطهری رشت تلفیقی از سبک ­های سنتی و مدرن است بطوری که علاوه بر وجود محله های قدیمی در این خیابان از قبیل ساغریسازان، بازار مسگران و بادی الله، شاهد نوسازی و ساخت و ساز نوین ساختمان ­ها و مغازه ­ها در سال های اخیر نیز هستیم. این تلفیق زیبا از ساختمان های جدید و محله های قدیمی، بر جذابیت خیابان مطهری افزوده است و بخش زیادی از ساکنان شهر رشت و شهرهای همجوار علاقه زیادی به قدم زدن و گشت و گذار در این خیابان را دارند. وجود مغازه­ ها و فروشگاه­ های متنوع و مختلف در خیابان مطهری که به عرضه محصولات مختلف از قبیل انواع پوشاک بچه گانه، زنانه و مردانه، لوازم خانگی، صوتی و تصویری و تبلت، گوشی های همراه و غیره می پردازند، این خیابان را به یکی از مهم ترین و اصلی ترین خیابان های شهر رشت مبدل ساخته است. همچنین حضور دستفروشانی که در حاشیه پیاده رو خیایان مطهری و در حوالی غروب، شروع به فعالیت می ­کنند و عموما فعالیت آنان در حوزه فروش پوشاک و روسری است، به همراه نورپردازی ویترین مغازه ها و فروشگاه ها، جلوه بسیار زیبایی به شهر رشت می ­دهند و جمعیت زیادی را به سمت این خیابان می کشانند.

خیابان مطهری از مراکز متعدد خرید تشکیل شده است. یکی از مهم ­ترین و قدیمی ترین این مراکز، پاساژ امیر است که مرکز اصلی فروش و اجاره لباس عروس، لوازم و تزیینات سفره عقد، انواع کیف و کفش و .... می باشد که بواسطه برخورداری از محصولات متنوع، از محبوبت بالایی نزد شهروندان و میهمانان شهر رشت برخوردار است. یکی دیگر از مراکزی که همواره مورد توجه اهالی شهر رشت و گردشگران می­ باشد، مرکز خرید هپی لند شعبه مطهری است که به فروش و عرضه انواع البسه برای کودکان و بزرگسالان و هم­چنین فروش انواع اسباب بازی های مرغوب و مناسب می پردازد.  به آن دسته از مسافرانی که به استان گیلان سفر نموده­ اند و به اجاره هتل در شهر رشت مبادرت ورزیده اند پیشنهاد می شود در صورتی که به دنبال خرید و یا تعمیر گوشی موبایل یا تبلت هستند حتما به خیابان مطهری نیز مراجعه نمایند زیرا وجود پاساژ بین­ الملل در محله مسگران خیابان مطهری و مغازه های متعدد در این خیابان، شرایط را برای عرضه انواع برندهای معتبر گوشی موبایل با قیمت های گوناگون برای مشتریان فراهم می سازد.

یکی دیگر از مزایایی که خیابان مطهری از آن برخوردار است، وجود انواع مختلف شعبات بانک­ های تجاری در این خیابان است که می­ تواند جوابگوی نیاز انواع مراجعه کنندگان باشد. همچنین وجود بستنی فروشی ها، آبمیوه فروشی ها، فست فودها و کیک و کلوچه فروشی در خیابان مطهری، لذت پیاده روی در این خیابان را چند برابر می نماید. لازم به ذکر است که خیابان مطهری از مسیرهای مسجد بادی الله، بازار مسگران و میدان صیقلان نیز به میدان شهرداری رشت و هم­چنین میدان اصلی و بازار بزرگ شهر، راه دارد.

برای آن دسته از میهمانان و گردشگرانی که ضمن سفر، به دنبال رزرو هتل در رشت نیز هستند و تمایل به بازدید و خرید از فروشگاه های خیابان مطهری را دارند، پیشنهاد می شود هتل صبوری رشت را برای اقامت خود انتخاب نمایند. زیرا هتل صبوری علیرغم برخورداری از کیفیت ممتاز سرویس دهی، در حد فاصل 1.2 کیلومتری نسبت به خیابان مطهری واقع شده است و بوسیله پیاده روی ظرف مدت 14 دقیقه و از طریق اتومبیل طی 5 دقیقه قابل دسترسی است. اگر با اتومبیل شخصی خود به خیابان مطهری مراجعه می­ کنید نگران جای پارک خودروی خود نباشید زیرا وجود پارکینک های بزرگ در میدان صیقلان ، خیابان مطهری و حاجی آباد رشت، دغدغه شما را برای پارک اتومبیل برطرف می سازد.