آبشار ویسادار

آبشار ویسادار

آبشارهای نقره‌ای ایران از انواع جاذبه‌های گردشگری طبیعی هستند که بازدید از آنها فوق‌العاده است. آبشار ویسادار در 16 کیلومتری شهر پره سر رضوانشهر قرار دارد و یکی از معروف ترین آبشارها و جاذبه های طبیعی ایران و سومین آبشار بلند گیلان است.

آب و هوا و زیبایی روستاهای شمال ایران با تمام روستاهای دیگر نقاط کشور متفاوت است. اگر از زندگی روزمره در شهرهای بزرگ خسته شده اید، کافی است کوله پشتی خود را بردارید و چند روزی را در یکی از دیدنی ترین مناطق شمال کشور بگذرانید. استان گیلان همواره همچون نگین سبز زیبایی در ایران می درخشد و در چهار فصل سال طبیعت بکر و سحرآمیز خود را به نمایش می گذارد.

آبشار ویسادار با ارتفاع 15 متری خود سومین آبشار مرتفع گیلان است. در دل جنگل های انبوه در 16 کیلومتری رضوانشهر. برای رسیدن به این آبشار، پس از رسیدن به پره سر، می توانید به روستای سکاره بروید و پس از آن به روستای آبویار که بسیار نزدیک به آبشار است بروید. ویسادار به معنای سایه بید است.

آبشار ویسادار-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

این آبشار در رودخانه لامیر در کنار جاده جنگلی منتهی به روستای لامیر قرار دارد که زیبایی آن از روی یک پل فلزی قابل مشاهده است. صدای آب که از ارتفاع 20 متری بر روی سنگ ها می ریزد صحنه زیبایی را خلق می کند. مسیر رسیدن به آبشار ویسادار پر از درختان بید بلند و زیبا است که نشان می دهد چرا این آبشار ویسادار نامیده شده است.

قبل از رسیدن به آبشار ویسادار، جاده زیبای سرسبزی که به این آبشار منتهی می شود، گردشگران و طبیعت گردان را غرق می کند. این جاده از دو طرف با درختان احاطه شده است و هر چه جلوتر می روید، صحنه ها نفس گیرتر می شوند. وقتی از حوض پایین به آبشار نگاه می کنید، به شکوه و عظمت آن پی خواهید برد.

این آبشار در مسیر رودخانه لمیر قرار دارد که از کوه های تالش (که به گردنه الماس نیز معروف است) سرچشمه می گیرد و پس از عبور از منطقه پره سر به دریای خزر می ریزد. اندکی فراتر از آبشار، درختان بلند و زیبای بیشماری وجود دارند که فضایی جادویی را به وجود آورده اند.

در نزدیکی آبشار یک پل فلزی وجود دارد که دو طرف رودخانه را به هم متصل می کند که تماشای آبشار از بالای این پل فوق العاده خواهد بود. می توانید در جنگل های باشکوه زیر سایه درختان مرتفع استراحت کنید و به سمفونی آب و خاک گوش دهید. آبشار ویسادار مانند چشمی برای جنگل است که به خوبی از آن محافظت می کند.

بهترین فصل برای سفر به ویسادار از اوایل فروردین تا اوایل آبان است. این بدان معنا نیست که در زمستان نمی توانید به این آبشار بروید. آبشار ویسادار در زمستان زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد اما در زمستان باید با تجهیزات کامل بروید.

آبشار ویسادار-هتل صبوری رشت-رزرو هتل در رشت

برای دسترسی به بالای آبشار، پله های صخره ای در کنار آن ایجاد شده است. می توانید از آنها برای رفتن به بالای صخره های دیواره آبشار استفاده کنید. می‌توانید روی این پله‌ها بنشینید و ساعت‌ها به چشم‌انداز شگفت‌انگیز جنگل، رودخانه و آبشار مقابلتان نگاه کنید. به یاد داشته باشید که هنگام تماشای آبشار مراقب و محتاط باشید!

از جاذبه های گردشگری اطراف آبشار ویسادار می توان به آبشار آسیابگا و جنگل گیسوم اشاره کرد. آبشار دیگری به نام آبشار اوویار نیز در زیر آبشار ویسادار قرار دارد و یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این منطقه است.

با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت, لذت بی تکراری را از سفر خود تجربه کنید.