رتبه بندی هتل ها و ستاره هایشان (قسمت چهارم)

 رتبه بندی  هتل ها و ستاره هایشان (قسمت چهارم)

تعریف رتبه بندی ستاره هتل

تعریف هتل سه ستاره ، برای مثال، از کشوری به کشور دیگر و از منبعی به منبع دیگر متفاوت است، شگفت زده شوند. برترین هتل‌های آمریکا برای کسب پنج ستاره (یا چهار الماس) تلاش می‌کنند، با این حال لوکس‌ترین سوئیت هتل در پاریس به عنوان چهار ستاره طبقه‌بندی می‌شود، در حالی که یک برج هتل دبی که مرتفع از آسمان است، به عنوان ملکی هفت ستاره توصیف می‌شود. مصرف کنندگان حق دارند بپرسند: همه اینها به چه معناست؟

رتبه بندی ستاره های هتل چیست؟

با شروع از یک ستاره در پایین ترین نقطه و صعود به پنج ستاره در سطح بالا، مصرف کنندگان به طور کلی سیستم رتبه بندی مبهم یک تا پنج ستاره در ایالات متحده را برای هتل ها، متل ها و استراحتگاه ها می پذیرند. اروپا از سیستم رتبه بندی ستاره هتل های متفاوتی استفاده می کند که بر اساس حداکثر چهار ستاره برای تعیین اقامت لوکس نهایی است. در همه مکان‌ها، معیارهای ستاره معیاری را پیشنهاد می‌کنند (اما وعده نمی‌دهند) که ویژگی‌ها و خدمات، از جمله محل اقامت مهمان، و امکانات رفاهی، مانند غذاخوری، اسپا، مرکز تناسب اندام و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

چه کسی رتبه بندی ستاره هتل را انجام می دهد؟

تاریخچه هتل پنج ستاره بیش از 60 سال پیش تحت نظارت یک برند بنزینی برای اتومبیل آغاز شد. این مفهوم در سال 1958 توسط Mobil Travel Guide معرفی شد و توسط Simon & Schuster برای تبلیغ سفرهای جاده ای آمریکا منتشر شد. امروزه، راهنمای سفر فوربس از 60 بازرس ناشناس برای پوشش 900 استاندارد در بیش از 1600 هتل، اسپا و رستوران در 50 کشور استفاده می کند.

پس از حداقل دو شب اقامت در هتل توسط یک بازرس ناشناس و بسیار آموزش دیده، گزارش قبل از ارسال به کمیته مشورتی 31 نفره توسط یک تیم مجدداً بررسی می شود. در نهایت، نتایج چهار ستاره و پنج ستاره منتشر می شود، که هر ساله در ماه فوریه توسط Forbes Travel Guide، یک شرکت مستقل که مجوز نام فوربس را صادر می کند، منتشر می شود.

تعریف رتبه بندی ستاره های هتل

بر اساس راهنمای سفر فوربس، رتبه بندی هتل چهار ستاره به عنوان یک "ملاک استثنایی، ارائه سطح بالایی از خدمات و کیفیت تسهیلات متناسب" تعریف شده است. خوب به نظر می رسد، اما یک تعریف پنج ستاره بسیار ارزشمند حتی واضح تر است. "اینها ویژگی های برجسته و اغلب نمادین با خدمات تقریباً بی عیب و نقص و امکانات شگفت انگیز هستند." مصرف کنندگان می توانند مطمئن باشند که برچسب قیمت نیز منعکس کننده تفاوت خواهد بود.

هتل هفت ستاره چیست؟

اصطلاح "هتل هفت ستاره" تبلیغات بازاریابی است، زیرا سیستم های رتبه بندی هتل ها از پنج ستاره بالاتر هستند. با این وجود، وب‌سایت جهانی کرایه اسکای اسکنر چند هتلی را که به نظر آنها شایسته انتخاب بهتر از پنج ستاره هستند، معرفی کرده است. تعدادی از آنها در خاورمیانه واقع شده اند.

 برجسته‌ترین آن، برج العرب جمیرا است که در یک برج برجسته مارپیچی بادبانی شکل در جزیره‌ای ساخته شده توسط انسان در دبی ساخته شده است. در اینجا، آی‌پدها طلای 24 عیار هستند، برند ناوگان راننده رولز رویس است، و دسترسی به رستوران آکواریوم زیر آب از طریق یک سفر شبیه‌سازی شده زیردریایی انجام می‌شود. اگر بودجه اینقدر متضرر نمی شد، این هتل های «هفت ستاره» نادر را به خودی خود به عنوان مقصدی در نظر می گرفتیم – تجربه ای فوق العاده که به همان اندازه تئاتر است که مهمان نوازی.

هتل صبوری رشت با مدیریت پیشرفته و کادر مجرب خود همه روزه در حال به روز رسانی امکانات و دانش خود است. اگر قصد رزرو هتل در رشت را دارید هتل صبوری را در خاطر داشته باشید.