رتبه بندی هتل ها و ستاره هایشان (قسمت سوم)

 رتبه بندی  هتل ها و ستاره هایشان (قسمت سوم)

هنگام ارزیابی گزینه‌های سفر، یک نکته کلیدی بودجه است. چه در حال شمارش هر ریال باشید و چه به دنبال این باشیدکه از هیچ هزینه ای برای یک سفر لوکس یک عمر دریغ نکنید، صنعت سفر ابزارهای زیادی را برای کمک به شما در گزینه های مناسب ایجاد کرده است. فرقی نمی‌کند درجه اول/اقتصادی در پروازها باشد یا رده‌بندی ستاره‌ها برای هتل‌ها، وقتی ملاحظات اصلی خود را مشخص کردید، کمی آموزش به یافتن اقامتگاه عالی کمک می‌کند.

سیستم ستاره چیست؟

سیستم ستاره ای توسط صنعت گردشگری به عنوان یک مخفف رایج برای مشاوره به مسافران در مورد سطح هزینه، امکانات رفاهی و لوکس در اقامتگاه های مختلف استفاده می شود. ستاره ها برای توصیف انواع املاک از جمله هتل ها، متل ها، تخت خواب ها و صبحانه ها، مسافرخانه ها و رستوران ها استفاده می شوند.

سیستم ستاره ای: یک تا پنج ستاره

هیچ نهاد مرکزی وجود ندارد که در سطح بین‌المللی به هتل‌ها رتبه‌بندی ستاره بدهد، اگرچه بسیاری از کشورها ممکن است این را به صورت متمرکز مدیریت کنند. ستارگان معمولاً از یک (پایین ترین) تا پنج (بالاترین) رتبه بندی می شوند. ملکی که به عنوان ملک یک ستاره رتبه بندی می شود، ارزان ترین قیمت را خواهد داشت و ابتدایی ترین اقامتگاه ها را ارائه می دهد. یک ملک دو یا سه ستاره متوسط خواهد بود و راحتی بیشتری را ارائه می دهد اما همچنان در چارچوب ذهنی آگاهانه از بودجه است. املاک چهار و پنج ستاره اقامتگاه های مجلل، غذاخوری شیک و خدمات شخصی تر را ارائه می دهند، اما اغلب با هزینه بسیار بالاتر.

خواص هفت ستاره ها

هیچ ارگان رسمی وجود ندارد که به املاک لوکس بالاتر از پنج ستاره ستاره اهدا کند. برخی از املاک برای نشان دادن وضعیت لوکس خود، خود را دارایی های شش یا هفت ستاره می نامند. این املاک ممکن است اتاق هایی با کیفیت بالاتر و همچنین طیف وسیعی از امکانات و خدماتی را ارائه دهند که به طور سنتی در هتل ها در دسترس نیستند.

نمونه ای از هتل هفت ستاره

یکی از هتل های هفت ستاره جمیرا برج العرب است. این هتل همواره در زمره مجلل‌ترین هتل‌های جهان قرار گرفته است که دارای سکوی هلی‌کوپتر، دوش باران و جکوزی در هر سوئیت، ناوگان داخلی از خودروهای رولز رویس و سایر امکانات رفاهی لوکس است.

سیستم های رتبه بندی مختلف

منابع مختلفی از جمله AAA و Forbes رتبه بندی ستاره یا الماس را برای هتل ها ارائه می دهند. AAA از سیستم رتبه بندی الماس استفاده می کند. سالانه بیش از 60000 ملک را برای انطباق با استاندارد خود ارزیابی می کند. املاک One Diamond استانداردهای اولیه راحتی و تمیزی را برآورده می کند، در حالی که پنج ملک الماس از نظر کیفیت و خدمات بالاترین رتبه را دارند. مثال دیگری، فوربس، برای بیش از 50 سال رتبه بندی عینی هتل ها را ارائه کرده است. فوربس بر اساس یک سیستم پنج ستاره عمل می کند و در جوایز خود بسیار سخت گیر است. کمتر از 3000 ملک از بیش از 50000 مورد ارزیابی شده را توصیه می کند.

هتل صبوری رشت و کادر پر تلاش آن همواره آماده ی پذیرایی از مهمانانیست که قصد رزرو هتل در رشت را دارند.