درفک، زیباترین منطقه کوهستانی گیلان

 درفک، زیباترین منطقه کوهستانی گیلان

سفر به مناطق کوهستانی، یکی از خاستگاه های بسیاری از گردشگران به حساب می آید. کمک به سلامتی بدن، احساس آرامش درونی، درک هر چه بیشتر زیبایی، پیدا کردن دیدی متفاوت به زندگی، بهره مندی از آب و هوای بسیار عالی و بسیاری از دلایل دیگر باعث می شوند تا سفر به کوهستان، یکی از جذاب ترین رویدادهای ممکن برای هر گردشگری باشد. استان گیلان نیز به عنوان یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور، دارای مناطق کوهستانی بسیار جذابی است. در این مقاله به معرفی منطقه کوهستانی درفک می پردازیم که بدون شک یکی از زیباترین و بکر ترین مناطق کوهستانی ایران محسوب می شود.

منطقه زیبای درفک که دارای زیستگاه های گیاهی و حیوانی فراوانی است، در 35 کیلومتری شهرستان رودبار قرار دارد. این منطقه و ارتفاعات آن دارای روستاهای متعددی می باشد. برخی از این روستاها عبارت هستند از توتکابن، راجعون، دشت ویل و سندس که هر کدام از آن ها، زیبایی خاص خودشان را دارند. در مورد معنی نام این منطقه نیز روایات مختلفی وجود دارد. برخی اعتقاد دارند که نام این منطقه از قوم دربیک که در کنار دریای خزر ساکن شده بودند گرفته شده است و برخی دیگر معتقدند نام درفک از دالفک یا دلفک به معنی آشیانه عقاب، نشات گرفته است.. قله درفک که به بام گیلان معروف است نیز در این منطقه قرار گرفته است.

قله درفک دارای ارتفاعی 2700 متری از سطح دریا است که از سمت شرق به کوه های پیشکوه و از سمت جنوب نیز به کوه های منجیل می رسد. بی شک، پیمودن این آتشفشان خاموش می تواند خاطره ای فراموش نشدنی از یک سفر ماجراجویانه برایتان بسازد. همچنین دامنه این کوه نیز، منطقه ای دیدنی و تماشایی بوده که دارای پوشش گیاهی بسیار متنوع است و منطقه ای بسیار مناسب برای زندگی گونه های مختلف حیوانات اهلی و وحشی به حساب می آید. در این قسمت نیز تعدادی کلبه سنگی وجود دارد که در نیمه اول سال، دامداران در آن ها اقامت می کنند. البته برای لذت بردن از منطقه درفک، نیاز نیست حتما کوهنوردی کنید و یا حتی به دامنه آن برسید. بلکه کافیست تنها از قسمت ییلاقی این منطقه بازدید نمایید. در قسمت ییلاقی درفک، مناطق بسیار سرسبزی وجود دارد که تلفیق آن ها با مه غلیظ، منظره بسیار زیبایی را شکل می دهد. با اینکه معمولا فصل تابستان، بهترین زمان سفر به مناطق ییلاقی و سرسبز است، اما اوایل پاییز نیز به واسطه وجود برگ های زرد و نارنجی درختان، شکل و شمایل زیبایی در این منطقه وجود خواهد داشت که تماشای آن نیز فرصتی بسیار مناسب برای گردشگران می باشد.

خوشبختانه گیلان، مملو از مناطق دیدنی با تنوع بسیار بالا است که این استان را به یکی از پر جاذبه ترین و مناسب ترین استان ها به عنوان مقصد سفر تبدیل کرده است. همه ساله بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به گیلان سفر کرده و از جاذبه های پر تعداد آن بازدید می نمایند. شما عزیزان می توانید با سفر به مرکز استان گیلان، شهر رشت، به تمامی جاذبه های گردشگری و مناطق تماشایی استان، دسترسی آسانی داشته باشید. عزیزانی که قصد اقامت کوتاه مدت و رزرو هتل در رشت را دارند، می توانند از خدمات مجموعه هتل صبوری رشت استفاده نمایند. هتل صبوری رشت که به عنوان هتل ارزان در رشت شناخته شده است، با بهره گیری از کادر مجرب، ارائه خدمات و امکانات مناسب و همچنین دارا بودن موقعیت مکانی بسیار مناسب در مرکز استان گیلان، میزبان شایسته ای برای تمامی گردشگران عزیز از سراسر کشور خواهد بود.