ییلاق سلانسر، تحقق رویای راه رفتن روی ابرها

ییلاق سلانسر، تحقق رویای راه رفتن روی ابرها

یکی از رویاهای دوران کودکی، تصور راه رفتن روی ابرها بود. بسیاری از ما به حس و حال راه رفتن روی ابرها و دسترسی به آن ها فکر می کردیم و به نوعی آرزو داشتیم تا چنین تصوری، به واقعیت تبدیل شود. جالب است بدانید که در منطقه ای از استان گیلان، چنین چیزی چندان دور از دسترس نیست! تنها تفاوتی که وجود دارد این است که به جای راه رفتن روی ابرها، می توانید در میان ابرها حرکت کنید. این منطقه، ییلاق سلانسر نام دارد و به واسطه طبیعت زیبایش، به یکی از بهترین و جذاب ترین مناطق گردشگری استان گیلان تبدیل شده است.

ییلاق سلانسر در شهر رودبار، 12 کیلومتری رستم آباد و در ارتفاع حدودا 1500 متری نسبت به سطح دریا قرار دارد. این ییلاق سراسر مه گرفته، یکی از زیباترین و مهم ترین نقاط گردشگری جنوبی استان گیلان به شمار می رود و نزدیکترین ییلاق به مرکز استان گیلان، شهر رشت است. اگرچه این ییلاق زیبا دارای قدمت زیاد و تاریخچه ای بسیار غنی است، اما در دی ماه سال 1386، به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. منظره موجود در این ییلاق، یک منظره کم نظیر و بسیار دلربا است. اگر در زمان حضورتان در سلانسر، هوا ابری باشد، در کنارتان توده های بیشمار و وسیع ابر را مشاهده خواهید کرد و این منظره، تحقق همان رویای قدیمی است. همچنین اگر هوا چندان ابری نباشد، در عوض تماشای رستم آباد، روستای های اطراف آن و مناطق سرسبز موجود در همسایگی این ییلاق می تواند لذت بخش باشد. لازم به ذکر است که این منطقه دارای پوشش گیاهی بسیار متنوعی است. در راه رسیدن به این ییلاق، انواع درختان مانند افرا، کاج، بلوط، راش و ... وجود دارند و همچنین می توانید شاهد دشت های سبز و پر نشاط و کوه های بلند و زیبا باشید. در فصل بهار نیز، در این منطقه گیاهان دارویی مانند گل گاو زبان رشد می کنند و قابل برداشت می باشند.

از آن جایی که این ییلاق، مناطق مسکونی چندانی نداشته و ساکنان دائمی ندارد، از امکانات رفاهی چندانی نیز برخوردار نیست. بنابراین، در هنگام سفر به این منطقه خوش آب و هوا، حتما باید امکانات و تجهیزات لازم را به همراه داشت. به خصوص داشتن لباس های گرم به دلیل وجود تفاوت دمای شدید این منطقه با مناطق اطراف، بسیار ضروری است. البته سفر به این منطقه در فصول سرما و همچنین هوای بارانی و هنگام رعد و برق، به دلیل وجود خطرات موجود، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

سفر به این منطقه و دسترسی به آن، چندان دشوار نیست. اگر از شهر رشت قصد سفر به سلانسر را دارید، پس از رسیدن به رستم آباد در نزدیکی شهر رودبار، از خیابان امیر المومنین در سمت غربی بلوار اصلی شهر به سمت این ییلاق می توانید حرکت کنید. اگر چه در ادامه مسیر، راه و جاده تا حدی نا هموار است ولی این ناهمواری به اندازه ای نیست که مشکلی در راه سفرتان ایجاد نماید. همچنین گردشگران عزیز می توانند جهت رزرو هتل در شهر رشت، از خدمات مجموعه هتل صبوری به عنوان هتل ارزان در رشت، بهره مند گردند. هتل صبوری رشت، با ارائه خدمات مدرن و واحدهای شیک و همچنین موقعیت مکانی مناسب، میزبان مناسبی برای گردشگران عزیز از سراسر کشور خواهد بود.