ییلاق جواهر دشت (قسمت پنجم)

ییلاق جواهر دشت (قسمت پنجم)

در سفر به جواهردشت با خود چه ببریم؟

برای رفتن به ییلاق جواهردشت شما باید کفش مخصوص پیاده روی به همراه خود ببرید و اگر علاقه به کوهنوردی دارید, کفش کوهنوردیتان را فراموش نکنید که با خود بیاورید. در قسمت ورودی ییلاق جواهردشت, بازار کوچکی وجود دارد که میتوانید در آن مایحتاج خوراکی سفرتان را تهیه کنید و اگر می خواهید که مدت طولانی را در طبیعت بگذرانید مسیر را پیاده روی کنید و یا از ارتفاعات بالا بروید و کوهنوردی کنید حتما لازم دارید که آب وغذای کافی و سایر امکانات ملزوم را با ود ببرید زیرا زمانی که به سمت ییلاقات و سپس ارتفاعات می روید هیچگونه امکاناتی را نمی توانید پیدا کنید. همچنین برای اتراق کردن در این مکان باید تمان وسایل کمپینگ را با خود همراه داشته باشید. ملزومات آماده کردن آتش, چراغ قوه, چاقوی مخصوص کوهنوردی و ... از وسایلی هستند که برای کمپ کردن مورد نیاز هستند.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

دوربین عکاسی و سه پایه از دیگر وسایل هایی هستند که برای این سفر لازم است که با خود به همراه داشته باشید. در حال پیاده روی در جواهر دشت و حتی در زمان اتراق کردن مناظر بینظیری خواهید دید که می توانید به ثبت برسانید و خاطرات این سفر را به همراه ببرید. کوله پشتی کم وزن, کیسه خواب, کیسه زباله و لباس گرم را نیز فراموش نکنید که با خود به همراه ببرید. و به یاد داشته باشید که به جز رد پاهایتان چیزی در طبیعت بجای نگذارید.

در سفر به جواهر دشت چه غذایی بخوریم؟

همانطور که گفتیم در این منطقه روستاییان محصولات محلی خود را بفروش میرسانند و شما می توانید برای صبحانه از شیر, سرشیر, پنیر, تخم مرغ و اردک که در تمام روستاهای این مناطق یافت میشود استفاده کنید و همچنین در بین روستاها ودر جاده جواهر دشت کافه هایی وجود دارد که صبحانه ای با محصولات کاملا ارگانیک و طبیعی و با بهترین کیفیت را برایتان آماده خواهند کرد.

ییلاق جاهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

برای وعده های شام و ناهار نیز می توانید از غذاهای بی نظیر رمحلی مانند مرغ ترش, باقالی قاتوق, میرزا قاسمی, غوره مسما و کته کباب به همراه ماست و دوغ محلی نوش جان کنید.

بهترین زمان برای سفر به این منطقه

گردشگران, علاقه مندان به طبیعت و کوهنوردان حرفه ای در تمام طول سال می توانند به این مکان مراجعه کنند و لذت تنفس در هوای پاک و طبیعت بی نظیر را ببرند. کوهنوردان بسیاری دوست دارند که در فصل زمستان به این منطقه بیایند و به قله ی سماسوس صود کنند. اما جواهر دشت در فصول سرد و به خصوص زمستان پوشیده از یرف اشت و سرما اجازه ی ماندن بومیان در این منطقه را نمی دهد. از میانه ی فصل پاییز بارش برف در این منطقه شروع می شود و تا پایان فروردین نیز احتمال بارش برف در این مکان وجود دارد.

اما اگر شما برای دیدن دشت پر از گل و مرتع های پوشیده از سبزه و عطر گیاهان خوشبو این منطقه را انتخاب کرده اید, از میانه ی فصل بهار تا روزهای آغازین فصل پاییز بهترین زمان برای تان است که از طبیعت لذت ببرید. در این زمان است که می توانید در فضای باز طبیعت به راحتی کمپ کنید ساعاتی را اقامت کنید. اگر در بهار و پاییز به این دشت میروید به یاد داشته باشید که ابتدا باید وضعیت آب و هوا را  سنجیده باشید.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

با رزرو هتل در رشت می توانید علاوه بر این منطقه, زیبایی های طبیعی دیگر استان گیلان را در کمترین زمان و با خیالی آسوده ببینید. هتل صبوری رشت با کادری پرتلاش همواره آماده ی پذیرایی از مهمانانیست که قصد سفر به گیلان و دیدن زیبایی های آن را دارند.