ییلاق جواهردشت (قسمت چهارم)

ییلاق جواهردشت (قسمت چهارم)

این مکان در حال حاضر هم دارای برق شهری است و هم آب لوله کشی. در میان مزارع زراعی فنس کشی و تقسیم بندی, مسیر را چشم نواز تر کرده است و خانه هایی ییلاقی شیب دار و سقف های شیروانی جلوه گری این منطقه را صد چندان کرده است.

آسمان درخشان و پرستاره ی جواهردشت, مناظر اعجاب انگیز و مسیر جنگلی هیرکانی انبوه و سرسبز زیبایی این منطقه را بسیار بی نظیر کرده است. پس از روستای دیلمان, روستای جواهردشت مرتفع ترین روستای استان گیلان محسوب می شود. پوشش تلفن همراه نیز در جواهر دشت وجود دارد.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

پوشش گیاهی و جانوری جواهردشت

در ارتفاعات مختلف پوشش گیاهی بسیار متنوع است. یک گونه ی با ارزش از شمشاد در قسمت های پایین ییلاق وجود دارو و همچنین درختان پهن برگ و میش گوش از انواع پوشش گیاهی هستند که در مسیر این منطقه وجود دارند. کاشت سیب زمینی در زمین هایی که برای کشت مناسب هستند در میان اهالی بسیار مرسوم است. پوشش های گیاهی دیگر در این منطقه می توان به درختان توسکا, خرمندی, ممرز و... که در قسمت پایین روستا قرار دارند اشاره کرد. در مرتع ها و در قسمت دشتی روستا, گل های رنگارنگ و از جمله گل گاو زبان وحشی می رویند.

در قسمت میانی گونه های درختان بلوط, آزاد, خرمالوی وحشی, افرا و توسکا وجود دارند. پوشش گیاهی ارتفاعات نیز زالزالک, بلوط, راش, ون, گلابی وحشی برخی از انواع درختان آن است. در تمام طول راه, گل های پامچال و بنفشه و همینطور بوته های گزنه و تمشک را می توان به چشم دید.

در بخش های گوناگون این دشت, اسب های وحشی آزاد که در حال چرا کردن هستند چشم انداز زیبایی را بوجود آورده اند. رد خانه های موش خرما ها را می توان در قسمت های گلی این روستا به راحتی پیدا کرد. شوکا, بز, کل و مرال در جای جای سرولات و جواهردشت به چشم می خورد. گربه ی وحشی, گراز, خرس قهوه ای, پلنگ و شغال نیز در میان جنگل های انبوه این منطقه زندگی می کنند. سارگپه و قرقاول هم از مهم ترین پرندگان موجود در جواهر دشت هستند.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

دیدنی های جواهردشت

پس از گذر از جاده ای پر از فراز و نشیب شما به مکانی می رسید که مانند بهشتی در میان ابرها انتظارتان را می کشد. آب و هوای پاک و تمیز منطقه ی ییلاقی جواهردشت و همینطور دشت های سرسبز و چشمه های خروشان این امکان را به شما می دهد که از هر طرفی که بخواهید به پیاده روی بروید و هوای پاک تنفس کنید. مرتع های " لووه سر" و "ناصره دشت" به جذابیت های این روستا اضافه کرده اند. در طول گشت و گذار در میان دشت می توانید از دیدن اسب ها و دام های در حال چرا لذت ببرید. در هوای آفتابی شما می توانید از این همین محیط جلگه ی دریای خزر و پهنه ی ساحلی را به راحتی ببینید.

 ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

جیپ سواری در جاده های گوهستانی و جنگلی را می توان از برجسته ترین سرگرمی های جواهردشت نام برد. همچنین گشت زدن در طبیعت و در میان مراتع, نشستن به روی سبزه های این دشت رویایی,گرفتن عکس از چشم انداز بی نظیر و بکر و دیدن آسمان پر از ستاره در هوای دلپذیر ییلاق, امتحان کردن غذاهای محلی, راه رفتن در بین دریایی از ابر و دور شدن از فضای شهری ماشینی و پر سر و صدا از دیگر امکانات این منطقه ییلاقی است.

رزرو هتل در رشت یکی از بهترین گزینه ها برای دیدن این مکان شگفت انگیز است. با اقامت در هتل صبوری رشت تجربه ی سفری آرام و دلنشین را با خود به همراه داشته باشید.