ییلاق جواهردشت (قسمت ششم)

ییلاق جواهردشت (قسمت ششم)

تنها با یک ساعت قدم زدن از لحظه ی ورود به جواهردشت اولین چشمه ی این ییلاق خواهید رسید. و در طی یک ساعت و سی دقیقه ی بعدی راه کم کم به بالاترین نقطه ی منطقه خواهید رسید دشتی پرگل ناگهان در جلوی چشمانتان نقش می بندد, چشمه ی بعدی را نیز می توانید در همان نزدیکی ببینید از آب زلال حوضچه های آن که مستقیم از بالای کوه های بلند این منطقه آمده است بنوشید. اما فراموش نکنید که برای رفتن به ارتفاعات و دیدن جاذبه های جواهردشت باید از یک راهنمای راه دان محلی کمک بگیرید.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

در ماه مرداد, فستیوال های محلی و بومی و مسابقه هایی مثل طناب کشی, کشتی گیله مردی, اسب دوانی, با همکاری سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی برگزار می شود. دیدن این جشنواره در این روستای زیبا بسیار دلنشین خواهد بود.

چشم اندازهای اطراف جواهر دشت

از چشم نوازترین دیدنی های اطراف دشت زیبای جواهر دشت, منطقه ای تحت حفاظت محیط زیست است که سرولات نام دارد و در راه جاده ی ییلاقی واقع شده است. پوشش گیاهی این محدوده بسیار خوش عطر و زیباست و گشت و گذار و قدم زدن در این طبیعت زیبا برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود. و اگر علاقه مند به طی کردن مسیرهای سخت و کوهنوردی هستید, ییلاق جواهردشت از راه های ابتدایی برای رسیدن به قله سماسوس است. راه رسیدن به این قله, به طول هفت کیلومتر و اختلاف 1700 کیلومتر است و میانه ی ماه مرداد بهترین وقت برای صعود به این قله ی باشکوه است. در اوایل راه, شیب کمی را در مسیر کوه تجربه خواهید کرد اما رفته رفته این شیب زیاد می شود و رو به بالا می رود. صعود به این قله حدود 6 تا 7 ساعت ممکن است طول بکشد اما منظره ی بی نظیری که در انتظارتان است ارزشش را دارد. از بالای قله می توانید سواحل دریای خزر تا ساحل چمخاله را نیز ببینید.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

در قسمت هایی از راه رسیدن به قله, دریایی از ابرها شما را در آغوش می گیرند. سرچشمه ی رودهای روان جواهردشت در همین ارتفاعات سماسوس است.

امام زاده نقره عباس که مکان ادای نذرها و راز و نیاز و زیارت محلی هاست, اطراق گاه مناسبی برای استراحت بین مسیر و تازه کردن نفس است تا ادامه ی راه را بدون مشکل ادامه دهید

پیاده روی در دهکده های نزدیک دشت, تجربه بسیار جذاب و لذت بخشی را برایتان به همراه خواهد داشت. یکی از معروف ترین روستاهای این منطقه قاسم آباد است که نام آن به عنوان دهکده ی ملی چادرشب بافی در آثار ملی کشور به ثبت رسیده است, همچنین لباس ها و رقص محلی این روستا بسیار مشهور است.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

سوغات جواهردشت

مهم ترین سوغات این منطقه, گیاهان دارویی و معطر است. شما می توانید به راحتی این گیاهان پر خاصیت را از تمام مرتع های داخل دشت و جنگل پیدا کنید و با خود به خانه ببرید. همچنین اهالی روستا محصولات تازه و تولیدی خود را نیز برای فروش در بازار محلی قرار داده اند. شیر, ماست, دوغ و پنیر محلی و همینطور رب آلوچه ی خانگی و گل گاوزبان از محصولات ساکنین منطقه است.

برای رفتن به این منطقه زیبا بهترین انتخاب رزرو هتل در رشت است. شما می توانید با اقامت در هتل صبوری رشت, علاوه بر این مکان بسیاری دیگر از مکان های سیاحتی و زیارتی استان گیلان را به راحتی ببینید.