ییلاق جواهردشت (قسمت دوم)

ییلاق جواهردشت (قسمت دوم)

ییلاق زیبای جواهردشت شامل قسمت های جنگلی بالادست و پایین دست و همچنین کوهستان ها و مرتع های مخصوص چرای حیوانات اهلی می باشد و پوشش طبیعی بسیار متنوعی دارد. بخش های فراوانی از منطقه ی پایین دست, به علت ساخت و سازهای بسیار و احداث جاده های مختلف در طول سال های اخیر دست خوش تخریب شده است, اما همواره شمشاد که گونه ی گیاهی بسیار ارزشمندی محسوب می شود در این منطقه وجود دارد.

ییلاق جواهر دشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

نام گذاری جواهر دشت

طبق شنیده ها از اهالی قدیمی روستای جواهردشت, در گذشته های دور جواهر شخصی به نام جواهر نقش سرور و بزرگ تر این منطقه را داشت و نام او  یعنی جواهر به احترام شخصیت والایش بر روی این آبادی قرار گرفت. عده ای دیگر اما بر این عقیده اند که چون مراتع دام داری و جنگل ها در زمان های قدیم به سبزه زار و دشت تبدیل شدند و خیره کنندگی چمنزارها و چشمه ها و همچنین مرغوبیت زمین برای زراعت و کشت وکار, این منطقه را به دشت جواهر یا همان جواهردشت معروف کرد. اهالی این محل قدمت این دشت را بیش از 400 سال میدانند, اما سندی برای اثبات این ادعا وجود ندارد و طبق تحقیقات زمین شناسی و تاریخی عمر این روستا بیشتر از 300 سال نیست و شرایط بسیار خوب آب و هوایی و تنوع طبیعی این منطقه مردم را به این دشت روانه کرده است.

ییلاق جواهر دشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

چگونه به جواهردشت برویم؟

برای رسیدن به این بهشت رویایی ابتدا لازم است که ابتدا به استان شگفت انگیز گیلان سفر کنید. راه دسترسی به گیلان برای افرادی که ساکن مرکز کشور هستند, بعد از رسیدن به تهران یا شهر کرج, طی مسیر از جاده ی چالوس یا آزادراه قزوین کرج است. افرادی که در جنوب و غرب ایران زندگی می کنند نیز در می توانند در اواسط مسیر قزوین به رشت وارد این آزادراه شوند. و اگر از سمت شرق و شمال شرقی کشور می خواهید به این روستا سفر کنید, باید از مسیر جاده های شمال شرقی به طرف گرگان حرکت کنید و به مسیر جاده ساحلی وارد شوید. برای کسانی که در قسمت شرقی تهران زندگی می کنند نیز جاده های فیروزکوه و هراز برای رفتن به شمال ایران بهترین مسیر محسوب می شود. اما مسیر را در حدود 100 کیلومتر دورتر خواهد کرد.

اگر از تهران و از مسیر جاده ی چالوس به سمت جواهر دشت میایید باید در جریان باشید که حدود 300 کیلومتر راه در انتظار شماست, اما به علت پیچ و خم هایی که در مسیر وجود دارد چیزی حدود 6 ساعت رانندگی پیش روی شماست. از شهر تهران به طرف غرب اتوبان همت بروید یا از راه اتوبان تهران-کرج, خود را به قسمت ورودی اتوبان تهران شمال برستنید. این مسیر در انتهای راه به شهرستانک در جاده ی چالوس خواهد رسید. در همین جاده با عبور از مرزن آباد و کمربندی شهر چالوس, در جاده ی ساحلی به طرف غرب مسیر خود را ادامه دهید. در ادامه راه از شهرهای نمک آبرود و سلمان شهر(متل قو) نیز عبور خواهید کرد و تنکابن و شیرود را پشت سر خواهید گذاشت و به رامسر میرسید. از شهر رامسر تا چابکسر مسافتی 12 کیلومتری را باید طی کنید و بعد از رسیدن به چابکسر, بعد از طی کردن 20 کیلومتر به ورودی جاده ی سیاهکل رود و ابتدای راه دسترسی به ییلاق جواهردشت خواهید رسید.

ییلاق جواهردشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

با اقامت و رزرو هتل در رشت می توانید سفر لذت بخش تری به این منطقه را تجربه کنید. هتل صبوری رشت با امکانات پیشرفته در مکانی آرام آماده ی خدمت رسانی به مهمانانیست که قصد دیدن از این دشت زیبا را دارند.