گردشگری سلامت چیست؟ (قسمت اول)

گردشگری سلامت چیست؟ (قسمت اول)

توریست سلامت به افرادی اطلاق می شود که برای دریافت معالجه به خارج از کشور سفر می کنند. در گذشته، این عنوان معمولاً به کسانی اطلاق می شد که از کشورهای کمتر توسعه یافته به مراکز پزشکی بزرگ در کشورهای بسیار توسعه یافته برای درمان غیرقابل دسترس در کشور خود سفر می کردند ، اما در سال‌های اخیر به همان اندازه کسانی از کشورهای توسعه‌یافته برای درمان‌های پزشکی ارزان‌تر به کشورهای در حال توسعه سفر می‌کنند.

گردشگری سلامت اغلب برای جراحی ها (زیبایی یا غیره) یا درمان های مشابه است، اگرچه مردم برای گردشگری دندانپزشکی یا گردشگری باروری نیز سفر می کنند. افراد مبتلا به بیماری‌های نادر ممکن است به کشورهایی سفر کنند که در آن درمان بهتر شناخته شده است. با این حال، تقریباً همه انواع مراقبت های بهداشتی از جمله روانپزشکی، طب جایگزین، مراقبت های نقاهت و حتی خدمات دفن در دسترس هستند.

گردشگری سلامت-هتل صبوری

گردشگری سلامت یک اصطلاح گسترده برای سفره کردن است که بر درمان های پزشکی و استفاده از خدمات مراقبت های بهداشتی تمرکز دارد. این حوزه گسترده ای از گردشگری سلامت محور را در بر می گیرد که از درمان پیشگیرانه و هدایت کننده سلامت تا اشکال توانبخشی و درمانی سفر را شامل می شود. گردشگری سلامتی یک رشته مرتبط است.

تاریخچه ی گردشگری سلامت

اولین نمونه ثبت شده که برای درمان پزشکی سفر می کردند به هزاران سال پیش برمی گردد یعنی زمانی که زائران یونانی از شرق مدیترانه به منطقه کوچکی در خلیج سارونیک به نام اپیدوریا سفر کردند. این قلمرو پناهگاه خدای شفابخش اسکلپیوس بود.

شهرک‌های آبگرم و سرویس‌های بهداشتی اشکال اولیه گردشگری پزشکی بودند. در اروپای قرن هجدهم، بیماران از اسپاها بازدید می‌کردند، زیرا مکان‌هایی با آب‌های معدنی ظاهراً سلامت‌بخش، درمان بیماری‌ها از نقرس گرفته تا اختلالات کبدی و برونشیت بودند.

گردشگری سلامت- هتل صبوری

تعریف گردشگری سلامت

عواملی که منجر به محبوبیت روزافزون سفرهای پزشکی شده است عبارتند از: هزینه بالای مراقبت های بهداشتی، زمان انتظار طولانی برای برخی روش ها، سهولت و مقرون به صرفه بودن سفرهای بین المللی، و بهبود در فناوری و استانداردهای مراقبت در بسیاری از کشورها. اجتناب از زمان انتظار عامل اصلی برای گردشگری پزشکی از انگلستان است، در حالی که در ایالات متحده دلیل اصلی قیمت ارزان تر در خارج از کشور است. علاوه بر این، نرخ مرگ و میر حتی در کشورهای توسعه یافته بسیار متفاوت است، یعنی بریتانیا در مقابل هفت کشور پیشرو دیگر، از جمله ایالات متحده نرخ مرگ و میر بسیار پایین تری در پزشکی دارد.

گردشگری سلامت- هتل صبوری

بسیاری از روش‌های جراحی که در مقاصد گردشگری پزشکی انجام می‌شوند، از نظر قیمت که از کشورهای دیگر بسیار پایین تر هستند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، پیوند کبد ممکن است 300000 دلار آمریکا هزینه دااشته باشد، اما این عمل در تایوان حدود 91،000 دلار آمریکا هزینه دارد. بیشترین جذابیت سفرهای پزشکی، راحتی و سرعت آن است. کشورهایی که سیستم‌های مراقبت بهداشت عمومی را اجرا می‌کنند، معمولاً زمان انتظار طولانی برای برخی عمل‌ها دارند، به عنوان مثال، تخمین زده می‌شود که 782936 بیمار کانادایی در سال 2005 میانگین زمان انتظار4 الی 9 هفته را در لیست‌های انتظار پزشکی سپری کردند. کانادا همچنین معیارهای زمان انتظار برای اقدامات پزشکی غیر فوری را تعیین کرده است، از جمله یک دوره انتظار 26 هفته ای برای تعویض مفصل ران و یک انتظار 16 هفته ای برای جراحی آب مروارید.

گردشگری سلامت- هتل صبوری

هتل آپارتمان صبوری رشت آماده ی پذیرایی از مهمانانیست که برای درمان به شهر رشت می آی ند و شما مهمانان گرامی می توانید با اقامت در هتل صبوری علاوه بر اقامتی آرام و دلنشین در نزدیک ترین زمان به مراکز درمانی برسید.