پارک جنگلی سراوان(قسمت اول)

پارک جنگلی سراوان(قسمت اول)

پارک جنگلی سراوان

مکان های دیدنی در شمال کشور و استان گیلان بسیار زیاد است و هرکدام از آنها می تواند خاطرات فراموش نشدنی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد. به دلیل اینکه مساحت بسیاری از این استان سرسبز را جنگل ها و رودهای کوچک و بزرگ تشکیل می دهد, این مناطق بسیار مناسب طبیعت گردی و سفرهای کوتاه است. یکی از زیباترین و بی نظیرترین پارک های جنگلی که می توان ساعت ها در توصیف آن نوشت پارک جنگلی سراوان است.این پارک و طبیعت کم نظیرش می تواند میزبان لحظات بسیار خوبی برایتان باشد و شما می توانید به صورت گروهی یا همراه تورهایی که مخصوص طبیعت گردی هستند به این پارک جنگلی بروید و از گذراندن زمان در این مکان نهایت لذت را تجربه کنید.

هتل صبوری- پارک جنگلی سراوان

این پارک در گذشته قسمتی از جنگل های انبوه و سری سه سراوان محسوب می شده و که در حدود 30سال پیش یعنی سال 1370 نزدیک به 300 هکتار آن را جداسازی کردند تبدیل به پارک جنگلی سراوان شد و همینطور در حدود 8 سال بعد یعنی سال 1378 برای حفاظت و احیای بهتر آن طرح مدیریت و بهره وری این پارک به تصویب رسید.

مناظر و طبیعتی بکر و زیبا, درختان بلند و برافراشته, رودخانه های جاری و جنگلی چشم نواز, تنها قسمتی از زیبایی های این پارک را نشان می دهد. مسافت نزدیک این پارک جنگلی به مرکز استان و قرار گرفتن در کنار جاده ی سراسری که دسترسی به آن را بسیار ساده می کند و باعث شده پارک سراوان به عنوان یکی از پارک های جنگلی مهم در شمال کشور شناخته شود. این پارک در ۱۷ کیلومتری جاده ی رشت – تهران قرار دارد.

مساحت این پارک جنگلی حدود 1487 هکتار است و ارتفاع آن تا سطح دریا 50 تا250 متر می باشد که همین امر این پارک را در زمره ی پر طرفدارترین جاذبه های طبیعی استان قرا داده است. در حدود 210 هکتار پارک سراوان تحت حفاظت قرار گرفته است و 521 هکتار از آن برای گردش و تفریح عمومی و گسترده اختصاص داده شده و 756 هکتار از آن برای پیک نیک و تفریح خصوصی و خانوادگی در نظر گرفته شده است. جنگل سراوان همچنین از نظر طول شمالی و جنوبی 7600 کیلومتر است و عرض متوسط آن در جهت غربی و شرقی به 2 کیلومتر می رسد.

هتل صبوری- پارک جنگلی سراوان

از جمله امکاناتی که به منظور راحتی و آسایش گردشگرانی که وارد پارک می شوند تا لحظات دلنشینی را در کنار خانواده و دوستان خود تجربه کنند, آلاچیق ها و تاسیسات رفاهی بسیار مناسبی است که در آن قرار داده شده است, که می توان از مکانی برای پخت کباب, وسایل بازی کودکان, سرویس بهداشتی بسیار تمیز, سطل زباله های فراوان و ... نام برد. همچنین پاسگاه پلیس انتظامی و پاسگاه پلیس راه در فاصله ی کمتر از 100 متری پارک جنگلی سراوان قرار دارد و در صورت بروز مشکل احتمالی می توان به راحتی به آن ها دسترسی داشت.

هتل صبوری- پارک جنگلی سراوان

از ویژگی های دیگر پارک جنگلی سراوان که این پارک را منحصر به فردتر می کند, قرار گرفتنآن در موقعیت جغرافیایی بسیار کم نظیر است:

این جنگل از سمت شمال تا جاده ی دره پشت به فشتام, که انتهای آن به جاده ی نیروگاه میرد, از سمت غرب تا اراضی جداشده ی قراءکچا- جوکول بندان, بخشی از آن به جنگل های عزیزکیان و تاسیسات نیروگاه و زمین های شهر صنعتی و مستثنیات در روستای بهدان بالا و پایین و از جنوب به روستای کچا وصل میشود.در قسمت شرقی پارک, رودخانه ی سفیدرود و سیاه رود قرار دارد و از جاده ی آسفالته ی رشت به تهران منتهی می شود.

هتل صبوری- پارک جنگلی سراوان

بهترین مکان برای برگزاری پیک نیک در این پارک فصل بهار و تابستان است, زیرا درختان این جنگل در این فصول مملو از و برگ های تازه می شوند و جاده ی داخلی پارک نیز بسیار سرسبز و زیباست. اما نمیتوان منکر جذابیت این جنگل در فصل پاییز شد, چرا که برگ های زرد و نارنجی درختن در این فصل چشم ها را نوازش می کنند. اما اگر به سفرهای پر چالش و دشوار علاقه دارید و تجربه لازم را دارید زیبایی این پارک زمستان نیز پذیرای شماست و می توانید از هوای دل انگیز و سکوت جنگل لذت ببرید.

 شما می توانید با رزرو کردن اتاق در هتل آپارتمان صبوری, علاوه بر اقامت آرام و دلنشین در سریع ترین زمان به این پارک جنگلی زیبا برسید و از دیدن آن لذت ببرید.