هتلداری (قسمت اول)

هتلداری (قسمت اول)

اگر تا به حال آرزوی کار در صنعت هتلداری را داشته اید، باید بدانید که این نوع شغل فرصت های هیجان انگیز و حتی چالش برانگیزی را به همراه دارد. برای مدیریت موفق هتل، به مجموعه خاصی از مهارت ها و همچنین دانش مدیریتی نیاز دارید. در این مقاله، اطلاعات دقیقی در مورد نحوه شروع کسب و کار مدیریت هتل کسب کنید.

هتلداری-هتل صبوری

مدیریت هتل یک حوزه تجاری و یک مطالعه است که به جنبه های عملیاتی یک هتل و همچنین طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط می پردازد. اینها شامل حسابداری، مدیریت، امور مالی، سیستم های اطلاعاتی، مدیریت منابع انسانی، روابط عمومی، استراتژی، بازاریابی، مدیریت درآمد، فروش، مدیریت تغییر، رهبری، غذا و غیره است. به طور کلی، یک شرکت مدیریت هتل به مالکان کمک می کند تا تخصص مناسب مدیریت هتل را به همراه داشته باشند و استعداد مناسب را برای اداره کسب و کار هتلداری به همراه افزایش عملکرد مالی به دست آورند. آنها در نتیجه تضمین می کنند که هر جنبه ای از ملک به درستی اداره و سازماندهی می شود. این می تواند برای هر نوع ملکی مانند هتل های (مستقل)، استراحتگاه ها، هاستل ها، متل ها اعمال شود.

هتل صبوری-هتلداری

در سراسر جهان، دانشگاه ها و مدارس به اصطلاح هتلداری اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در مدیریت هتل را می دهند. با این مدرک، دانشجویان می‌توانند در سراسر صنعت مهمان‌نوازی کار کنند و اغلب مجبور نیستند فقط در هتل‌ها کار کنند، بلکه در سراسر صنعت مهمان‌نوازی کار می‌کنند. این زمینه بسیار خدمات گرا است زیرا مهمان نوازی پایه و اساس صنایع است.

صنعت هتلداری چیست؟

صنعت هتلداری با انواع اقامت مهمان سروکار دارد. در واقع صنعت هتلداری نه تنها به هتل‌ها و اقامتگاه‌های مجلل مربوط می‌شود، بلکه شامل اقامت شبانه در مهمانسراها، متل‌ها، مسافرخانه‌ها و هاستل‌ها به عنوان انواع اقامت کوتاه‌مدت می‌شود. هدف اصلی هتل ها ارائه غذا، نوشیدنی، خدمات و سرپناه به مسافران میهمان در زمانی است که از خانه دور هستند.

هتل صبوری-هتلداری

مدیریت هتل در مورد چیست؟

مدیریت هتل شامل مدیریت هر چیزی است که به صنعت هتلداری مربوط می شود. اگر می خواهید جای پایی در این تجارت به دست آورید، باید با تمام تکنیک های مدیریت یک کسب و کار هتلداری از جمله بازاریابی، مدیریت هتل، مدیریت پذیرایی، خانه داری و حسابداری آشنا شوید. هدف اصلی در پشت یادگیری نکات و نکات مدیریت هتل، مدیریت موفقیت آمیز یک هتل و در عین حال مدیریت سایر جنبه های کسب و کار در همان زمان است.

تفاوت بین مهمانداری و مدیریت هتل چیست؟

تفاوت اصلی بین مدیریت هتل و مدیریت هتلداری همانطور که از نام آن پیداست این است که مدیریت هتل، تمام جنبه های مدیریت یک هتل را در بر می گیرد، در حالی که مدیریت هتلداری اصطلاح گسترده تری است که به مدیریت افراد در بخش های مختلف مانند هتل ها ,رستوران ها و حتی  حمل و نقل می پردازد.

تاریخچه مختصری از مدیریت هتل

از سالها پیش, صاحبان مشاغل شروع به ساختن و تأسیس مسافرخانه‌ها برای پاسخگویی به نیازهای اقامتی مسافران کردند. در ابتدا، این مسافرخانه‌ها فقط خدمات اولیه را ارائه می‌کردند، اما با گذشت زمان و افزایش تقاضا برای اقامت کوتاه‌مدت، صاحبان هتل‌ها آماده شدند تا امکانات بیشتری را برای مهمانان فراهم کنند. از آن زمان، صنعت هتلداری بیشتر گسترش یافت زیرا مردم مایل بودند برای خدمات با کیفیت بهتر هزینه بیشتری بپردازند. این صنعت همواره در جهت برآورده ساختن نیازهای متغیر جامعه تلاش کرده و به بخشی ضروری از اقتصاد تبدیل شده است. امروزه مسافران بر اساس بودجه خود می توانند انواع اقامتگاه را پیدا کنند، از تخت خواب و صبحانه ارزان تا هتل های مجلل 5 ستاره.

هتل صبوری-هتلداری

هتل آپارتمان صبوری با برنامه ریزی آسان برای کارکنان خود, ابزارهای ارتباطی متعدد برای راحتی حال مسافران, چک لیست ها و فرم های دیجیتال , سعی در ارائه مدریت بی نقص در هتل داری دارد. همچنین تمامی کارکنان هتل آپارتمان صبوری در تلاشند تا شما مسافران عزیز بهترین تجربه اقامتی را در هتل صبوری داشته باشید.