منطقه ی زیبای دیلمان

منطقه ی زیبای دیلمان

دیلمان منطقه ای رویایی در استان گیلان و نزدیک لاهیجان است. این مکان دارای مناظر خیره کننده، هوای تازه و جاذبه های طبیعی زیبا است. با ما همراه باشید تا با این مکان فوق العاده در شمال ایران بیشتر آشنا شوید.

هتل صبوری- دیلمان

درباره دیلمان

وقت گذراندن وقت با مادر طبیعت است! اگر می‌خواهید لحظاتی آرامش‌بخش را در دهکده‌ای رویایی دور، بدون هیچ گونه اختلالی در زندگی شهری تجربه کنید، دیلمان یک انتخاب عالی است. تصور کنید در هوای مطبوع در یک خانه روستایی زیبا از خواب بیدار شوید، از پنجره به بیرون نگاه کنید و زیباترین رنگ آسمان و حیوانات را در چمن ببینید.

این بهشت دیلمان در حدود 50 کیلومتری لاهیجان در گیلان واقع شده است. برای رسیدن به این مکان ابتدا باید به لاهیجان و سپس سیاهکل بروید. پس از حدود 45 کیلومتر رانندگی در جاده ای زیبا و دلفریب به دیلمان می رسید.

چرا باید به دیلمان سفر کرد؟

گفته می شود دیلمان مرتفع ترین نقطه استان گیلان است. تنها راه برای درک اینکه چرا مسافران دیلمان را یکی از زیباترین و دست نخورده ترین مناطق استان گیلان می دانند سفر به این منطقه است. در کوهستان دیلمان آب و هوا خنک و مطبوع است و چشمه های فراوانی از قله های برفی سرازیر شده و به مناظر سرسبز سرازیر می شود. دیلمان از نظر تمدنی یکی از مناطق باستانی ایران است. شواهد باستان‌شناسی فراوانی از جمله نشانه‌هایی از زندگی غارنشینی و خاک رس، ابزار برنزی و مسی مربوط به دو هزار سال قبل از میلاد مسیح یافت شده است.

هتل صبوری- دیلمان

مکان های دیدنی در دیلمان

دیلمان جاذبه های طبیعی و دست ساز متعددی برای بازدید دارد. از دریا، سواحل، مزارع لایه ای و مزارع چای عبور کنید. رانندگی در یک جاده جنگلی جذاب؛ لذت بردن از مناظر تماشایی؛ اسب های در حال عبور را تماشا کنید و برای دیدن دیلمان رویایی آماده شوید: شهرستانی سرسبز که در دامنه قله های برفی واقع شده است.اگر ورزشکار هستید، می توانید به پیاده روی و حتی غارنوردی بروید. همچنین در کنار مناظر فوق العاده، آبشار لوناک، قلعه کوتی، کاروانسرای تی تی، قلعه گرماور و حمام دیلمان از جمله مکان هایی هستند که می توانید در مدت اقامت در این منطقه از آنها دیدن کنید.

موقعیت دیلمان

دیلمان مانند یک جواهر در شمال ایران است و تقریباً منطقه ای دور افتاده است. اگر می خواهید جاذبه های گردشگری بیشتری را در این نزدیکی کشف کنید، باید حداقل حدود 50 کیلومتر رانندگی کنید تا به لاهیجان، یکی دیگر از زیبایی های گیلان برسید. دیلمان در ضلع شرقی استان گیلان، منطقه ای فلاتی در نزدیکی شهرستان لاهیجان است. دیلمان فاصله چندانی با رشت ندارد. برای رسیدن به این منطقه از یک جاده جنگلی فراموش نشدنی عبور خواهید کرد.اگر مسیر خود را به سمت شمال ادامه دهید به رشت می رسید و می توانید از میدان شهرداری رشت، دریای خزر، مجتمع کاسپین، ماسوله، ماسال و بندر انزلی دیدن کنید.

هتل صبوری- دیلمان

در نزدیکی دیلمان کجا غذا بخوریم

آیا می خواهید در حالی که در این منطقه فوق العاده هستید از یک غذای سنتی گیلکی خوشمزه لذت ببرید؟ خب، چند رستوران در این نزدیکی هست که می توانید امتحان کنید. رستوران سید کته کبابی، رستوران سالار و رستوران کوهستان از این مکان ها هستند.

هتل صبوری- دیلمان

 با رزرو اتاق در هتل آپارتمان صبوری در زمان کوتاهی به این مکان شگفت انگیز دسترسی پیدا کنید.