مراکز خرید شهر رشت (قسمت اول)

مراکز خرید شهر رشت (قسمت اول)

شهر رشت از نظر وسعت و میزان جمعیت ساکن در آن وسیع ترین و پرجمعیت ترین مرکز استان در شمال کشور محسوب می شود. این شهر هچنین به دلیل نزدیکی به تمام جاذبه های طبیعی یعنی کوه, جنگل و دریا و همینطور مردمان مهمان نواز و دوست داشتنی و دارا بودن لذیذترین غذاهای محلی و مجهزترین مراکز خرید قطب بزرگی در گردشگری ایران بحساب می آید. البته نمی توان از محبوبیت شهر رشت در بین توریست های خارجی و مسافرانی که ایران را برای گردش انتخاب کرده اند گذشت. با این تفاسیر اگر قصد دارید که رشت را برای سفر برگزینید, در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا با مهم ترین مراکز خرید شهر رشت آشنا شوید. آشنایی با این مراکز قطعا لازمتان می شود.

مراکز خرید رشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری

بازار بزرگ شهر رشت

همانطور که در مطالب گذشته از این بازار بی نظیر مفصلا گفتیم, این بازار کاملا سنتی در قسمت مرکزی شهر رشت واقع شده است و از قدمت بسیار دیرینه ای برخوردار است. این بازار روباز یکی از مهمترین مراکز خرید این شهر است که تنها بخش کوچکی از آن مسقف است. این مکان با مساحت 24 هکتاری دارای یک میدان بزرگ, یک میدان کوچک است و همچنین کاروانسراهایی متعدد و چهارسوق های که در گوشه و کنار آن به چشم می خورد. تمام کاروانسراهای بازار رشت در زمان حکومت قاجار و پهلوی ساخته شده اند و مرکز بازرگانی در آن زمان شناخته می شد. جذابیت معماری طاقی ها و سکوهای کاروانسرا ها بازار رشت را از یک مرکز خرید به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل کرده است.

مراکز خرید در خیابان پر زرق و برق و لولکس گلسار

یکی از لوکس ترین و البته گران ترین خیابان های شهر رشت گلسار است. این خیابان و محله هایش در قسمت غربی رشت قرار دارد. در این خیابان می توانید برندهای معروف و لاکچری خارجی و ایرانی را به راحتی پیدا کنید. اما حتی اگر قصد خرید اجناس گران را ندارید به این خیابانه جذاب سری بزنید و از فروشگاه ها, فضای سبز کنار پیاده روها و پاکیزگی آن لذت ببرید و از هوای تمیز شهر استفاده کنید. از کافه ها و کافی شاپ های این خیابان نیز نباید قافل شوید .

خیابان گلسار را سرسری نگردید. اما اگر واقعاً وقت نداشتید که به سراغ همه مراکز خرید آن بروید، به مجتمع گلسار حتماً سر بزنید. مرکز خرید گلسار محلی برای دورهمی‌های جوانان رشت و وقت‌گذرانی آن‌ها نیز محسوب می‌شود. این ساختمان ۶ طبقه یک فودکورت نیز دارد که ناهار پس از خریدتان را می‌توانید در آنجا میل کنید.

مراکز خرید شهر رشت-رزرو هتل در رشت- هتل صبوری

مرکز خرید گلسار رشت

بهتر است خیلی با عجله از خیابان گلسار رد نشوید و از زیبایی های این خیابان بزرگ نهایت لذت را ببرید. اما اگر زمان کمی دارید و تنها به قصد خرید به گلسار آمده اید به مرکز خریدی که با همین نام یعنی گلسار در این خیابان قرار دارد سر بزنید. این مجتمع تجاری علاوه بر فروشگاه های پوشاک و لوازم لوکس دارای کافه و رستوران نیز هست که می توانید صرف نوشیدنی و غذا به آنها مراجعه کنید.

در طبقه های اول و دوم مرکز خرید گلسار می توانید بوتیک های لباس فروشی و کافی شاپ ها را به راحتی پیدا کنید.

طبقه ی سوم تماما تجاری است برای شما که تنها قصد خرید و تفریح کردن دارین خالی از سرگرمیست. اما طبقه ی چهارم این مرکز خرید از رستوران ها و کافی شاپ ها احاطه شده است و در قسمت مرکزی این طبقه نیز میزها به صندلی های قرار داده شده که می توانید برای صرف غذا و استراحت کردن از آنها استفاده کنید.

مراکز خرید شهر رشت-رزرو هتل در رشت-هتل صبوری رشت

طبقه ی پنجم و ششم هم مربوط به واحدهایی است که به صورت مستقلی در این مجتمع تجاری فعالیت می کنند و معمولا برای گردشگران جاذبه ای ندارد.

نشانی مرکز خرید گلسار همانطور که گفته شد در خیابان گلسار رشت و خیابان 108 قرار دارد.

برای دیدن و خرید از مراکز خرید می توانید با رزرو هتل در رشت و اقامت در هتل صبوری رشت به همراه خرید و لذت بردن از قدم زدن در مراکز خرید تجربه ای دلنشین و آرام را به همراه ببرید.