روستای دیدنی دیورش و غار بی نظیر نور چشمه

روستای دیدنی دیورش و غار بی نظیر نور چشمه

در دلِ شهرستان سرسبز رودبار در استان چهار فصل گیلان،روستای شگفت انگیزی نهفته است که قدمتی ۵۰۰ ساله دارد که می توان بی اغراق آن را تکه ای از بهشت این جهان نامید.این روستای زیبا "دیورش" نام دارد که جنگلی اسرار آمیز با درختان انبوه و سروقامت آن را در آغوش کشیده است. راش-افرا-توسکا- چنار و همچنین درختان میوه ای همچون ازگیل-زالزالک -خرمالو-گلابی وحشی و آلوچه تعدادی از درختانی هستند که اکسیژن این منطقه را  تامین می کند و این اکوسیستم را برای زیستِ حیواناتِ کمیابی مانند روباه-گرگ-گراز وحشی-خرس وجوجه تیغی تبدیل کرده که در کنار اهالی این روستا در صلح و آرامش زندگی می کنند. پرندگان خوش خوان بسیاری نیز با آوای دل انگیز خود این فضا را بهشتی تر کرده اند. در این میان صدای رود خروشانی که از قلب جنگل عبور می کند و شریان اصلی حیات این منطقه را تشکیل می دهد و سرچشمهٔ آن تا سفید آب پر آب و زیبا امتداد یافته است، گوش را نوازش می دهد.

هتل صبوری- روستای دیورش

این روستا به دلیل قرار گرفتن در میان تپه ها و دره های متعدد از نظر توپولوژی از اشکال روستاهای پراکنده به حساب می آید. پیشه ی اهالی خونگرم این روستا معمولا کشاورزی, پرورش دام, نجاری و ذغال گیری است.

  همچنین این منطقه به علت قرار گرفتن در ارتفاعات و ییلاقات فراوان از جمله لنگه-زردگلی-لارنه-چالسراکی-دیوخانی،مکان مناسبی برای گردشگری برای مسافران و محل زندگی بومیان در تابستان محسوب می شود.

این روستا از توابع رحمت آباد و بلوکات رودبار است و در ۷۰۰۰متری بخش توتکابن و همینطور در سه و نیم کیلومتری روستای شیرکوه این شهرستا واقع شده، مسافت این روستا تا مرکز شهر رشت نیز ۵۷ کیلومتر است.



و اما اسرارآمیزترین ویژگی این روستا غار مشهور نور چشمه است که در انتهای جنگل در انتظارتان نشسته است و برای رسیدن به آن باید از درختان انبوه و  رودخانه ی پر آب میانش و چشم انداز قله ی پر ابهت درفک که رو به رویتان قرار دارد مسیر را رویایی و خیال انگیز می کنند، گرچه پاکوبِ راه قدری سنگلاخی و دشوار است و مستلزم این است که برای عبور از جنگل و رسیدن به غار نورچشمه، قبل از حرکت به سمت روستای دیورش تجهیزات لازم (کفش مناسب-هدلایت و لباس اضافه) به همراه داشته باشید.

در پایان راه اما این غار شگفت انگیز به انتظار کسانی نشسته است که این مسیر سخت جنگلی را تا انتها طی کرده اند و زیبایی زائدالوصفش را یه آن ها تقدیم میکند.

غار نورچشمه-هتل صبوری

برای سعود به دهانه ی غار نور چشمه باید سربالایی جنگل را به سمت بالا طی کنید و سپس به تخته سنگ هایی میرسید که با عبور از آن ها و حرکت به سمت پایین, آب درون غار در مقابل شما خودنمایی خواهد کرد، عمق این آب یه اندازه ای زیاد است که برای پیشروی بیشتر در مسیر نیاز است که شنا بلد باشید.

 

در کنار این غار اعجاب انگیز,گودالی نیز واقع شده که مأمن و لانهٔ خفاش هاست که شنیدن صدای آن ها در سکوت وهم آور غار تجربهٔ بی نظیری را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

به دلیل سنگلاخی بودن این منطقه و بارش های فراوان در نیمه دوم سال یعنی پاییز و زمستان رفت وآمد به مسیر های منتهی به این روستا بسیار دشوار می شود و بهتر است بهار و تابستان را برای سفر به  این مکان  زیبا و دیدنی انتخاب کنید.

روستای دیورش-هتل صبوری

 با رزرو سوئیت در هتل آپارتمان صبوری, علاوه بر نزدیکی به این روستای منحصر به فرد و زیبا می توانید اقامت دلنشین و آرامی را با بهترین امکانات رفاهی تجربه کنید.