دیدنی های آستارا

دیدنی های آستارا

آستارا شهری بندری در استان گیلان است که در کرانه غربی دریای خزر واقع شده و منطقه ای اقتصادی محسوب می شود. این شهر به خاطر جاذبه های طبیعی و بی نقصش که سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می کند، شناخته شده است. اغراق نیست اگر بگوییم آستارا تکه ای از بهشت است. آستارا از شمال با آذربایجان، از شرق به دریای خزر، از غرب با استان اردبیل و از جنوب با تالش در گیلان همسایه است.

آستارا دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است که تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد را تجربه می‌کند. اما چیزی که بیش از هر عامل دیگری این شهر را برجسته کرده است جاذبه های گردشگری فوق العاده آن است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازم. در این مقاله یک سفر هیجان انگیز از آستارا در ایران به آستارا در آذربایجان خواهیم داشت.

هتل صبوری-دیدنی های آستارا

تالاب استیل

مکان هایی در آستارا هستند که شاید برای اولین بار نام آنها را شنیده باشید، مانند تالاب استیل. با سفر به این تالاب زیبا می توانید از طبیعت، کوه و جنگل دیدن کنید. وسعت آن 138000 هکتار در شمال شرقی استان گیلان قرار دارد.

یکی از اولین مکان هایی است که پرندگان مهاجر از سیبری به ایران می آیند، این تالاب است. اگرچه شکار ممنوع است. یکی از ویژگی های شگفت انگیز مرداب استیل، شناور بودن درختان روی آب هنگام شروع باد است.

هتل صبوری-دیدنی های آستارا

روستای حیران

روستای حیران در 30 کیلومتری غرب آستارا در استان گیلان قرار دارد. در واقع چیزی که منطقه حیران را به شهرت رسانده گردنه زیبای آن است. گردنه حیران یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این منطقه است که در مسیر جاده آستارا - اردبیل قرار دارد.

گردنه حیران با کوه‌هایی پوشیده از جنگل از یک طرف و دره‌ای از سوی دیگر که رودخانه آق‌چای در آن جریان دارد و مرز بین استان گیلان و جمهوری آذربایجان را تشکیل می‌دهد. نیمی از جنگل ها و مراتع این منطقه در سمت ایران و نیمی دیگر در جمهوری آذربایجان است.

اگرچه ارتفاع آن چندان زیاد نیست (بلندترین نقطه آن از سطح دریا حدود 1500 متر است)، اما دلیل اصلی مه، رطوبت مداومی است که از دریای خزر وارد این منطقه می شود.

هتل صبوری- دیدنی های آستارا

آبشارلاتون

آبشار لاتون با ارتفاع 105 متر بلندترین آبشار ایران است که در 15 کیلومتری جنوب آستارا و 6 کیلومتری روستای کوته کومه در لوندویل قرار دارد. در مسیر رسیدن به آبشار، تپه های جنگلی و رودخانه هایی را می بینید که از لاتون سرچشمه می گیرند. این آبشار از دامنه های شرقی کوه اسپیناس سرچشمه می گیرد و وارد رودخانه لوندویل می شود.

آبشار سپس به روستای کوته کومه و شهر لوندویل می رود تا در نهایت به دریای خزر می ریزد. قلعه اسپیناس نیز در بالای آبشار لاتون واقع شده است. درختان زردآلو، گلابی، گلابی، گردو، فندق، سیب وحشی و درخت آلو در فصول مختلف در اطراف آبشار دیده می شود. حیواناتی مانند گرگ، خرس، گورخر و راکون نیز در این منطقه قابل توجه هستند.

هتل صبوری- دیدنی های آستارا

 ساحل صدف آستارا

یکی دیگر از مکان های دیدنی آستارا ساحل صدف است. همانطور که از نام آن پیداست، ساحل پر از صدف های سفید است که منظره بی نظیری را ایجاد می کند. این ساحل دارای کلیه امکانات لازم از جمله: اقامتگاه، استراحتگاه، بوفه و فروشگاه، دوش آب و سرویس های بهداشتی می باشد. مسیر دسترسی به این ساحل زیبا در 7 کیلومتری جاده آستارا - تالش و در نزدیکی منطقه حفاظت شده جنگل لوندویل قرار دارد.

این ساحل فضای امنی برای شنا دارد و می توان ورزش های مختلفی را در آن انجام داد که شاید به دلیل فعالیت های گردشگری و تفریحی بسیار مناسب در این منطقه باشد. ساحل صدف با نام های ساحل سیبیل لوندویل و ساحل داداش آباد نیز شناخته می شود.