رتبه بندی هتل ها و ستاره هایشان (قسمت اول)

رتبه بندی هتل ها و ستاره هایشان (قسمت اول)

هتل ها چگونه ستاره ای دارند؟

درباره رتبه بندی ستاره های هتل

هنگام رزرو اقامتگاه برای سفر، مسافران گزینه های زیادی دارند. یک راه آسان برای تعیین اینکه آیا یک هتل ویژگی های مورد نظر شما را دارد یا خیر، بررسی رتبه ستاره آن است. این رتبه‌بندی‌ها می‌تواند چیزهای زیادی در مورد کیفیت و امکانات هتل به شما بگوید. اما قبل از اینکه هتل را صرفاً بر اساس ستاره‌های آن قضاوت کنید، کمی بیشتر در مورد معنای آن ستاره‌ها و اینکه آیا حتی قابل اعتماد هستند یا خیر آشنا شوید.

رتبه بندی ستاره های رسمی در مقابل غیر رسمی

اولین چیزی که در مورد رتبه بندی ستاره ها باید فهمید این است که رتبه بندی ستاره های رسمی و غیر رسمی وجود دارد. هر هتلی می تواند بگوید که یک هتل پنج ستاره یا یک هتل سه ستاره است. اما اگر مطمئن نیستید که رتبه بندی ستاره رسمی است، آن را با یک دانه نمک مصرف کنید.

سیستم اصلی درجه بندی ستاره توسط Forbes Travel Guide در دهه 1950 راه اندازی شد. از آن زمان، چندین نهاد ارزیابی مختلف ستاره‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین مهم است که بررسی کنیم ارزیاب کیست و سیستم آن چیست. به عنوان مثال، در ایالات متحده، فوربس همچنان یکی از ارگان های پیشرو در تعیین ستاره است، مانند AAA. در بریتانیا، مقامات گردشگری مانند VisitBritain و VisitScotland مسئول هستند.

راهنمای سفر و سایت‌های رزرو مختلف رتبه‌بندی‌های ستاره‌های خاص خود را دارند که غیررسمی تلقی می‌شوند، اما تا زمانی که معیارهای ارزیابی هتل‌ها مطابقت داشته باشند، کم و بیش قابل اعتماد هستند. اگر نمی دانید چه کسی ستاره ها را می دهد، پس تصمیم خود را صرفاً بر اساس آن رتبه بندی نکنید.

علاوه بر این، توجه به این نکته مهم است که حتی از نظر رتبه بندی ستاره های رسمی، آنچه در یک کشور پنج ستاره در نظر گرفته می شود ممکن است در کشور دیگر سه ستاره در نظر گرفته شود. هیچ سیستم جهانی در مورد رتبه بندی ستاره ها وجود ندارد، که همچنین اعتبار سیستم را تضعیف می کند. به عنوان مثال، هتلی که سابقه طولانی در تایلند دارد، اما ظاهراً مجلل نیست، ممکن است همان رتبه ستاره ای را به عنوان یک هتل فانتزی جدید در استرالیا کسب کند. برخی از کشورها مانند امارات متحده عربی از مقیاس کاملاً متفاوتی استفاده می کنند و برخی از هتل ها شش یا هفت ستاره دریافت می کنند.

معیارهای مورد استفاده برای رتبه بندی ستاره

گرچه سیستم رتبه بندی ستاره تا حدودی رقیق شده است، به طور کلی، هر سیستم از مجموعه ای از معیارها برای ارزیابی هتل ها استفاده می کند. در اکثر سیستم ها، از ستاره ها برای ارزیابی ویژگی های کلیدی، امکانات رفاهی و کیفیت خدمات ارائه شده توسط یک هتل استفاده می شود. به همین دلیل است که سیستم‌های مختلفی را در کشورهای مختلف خواهید دید، زیرا چیزی به سادگی حمام با دوش آب گرم ممکن است در برخی مکان‌ها یک لوکس فوق‌العاده در نظر گرفته شود.

هتل صبوری رشت دریچه ی جدید را در صنعت هتلداری باز کرده است و امکانات ویژه ای را برای مهمانانی که قصد رزرو هتل در رشت را دارند در نظر گرفته است.