دریاچه ویستان رودبار

دریاچه ویستان رودبار

دریاچه ویاستان در بره سر در نزدیکی شهرستان کوهستانی بره سر بخش خورگام و در 56 کیلومتری شهرستان رودبار استان گیلان قرار دارد. یکی از مناطق برجسته گردشگری شمال ایران است. غار اسپهبدان، آبشار آسیابرود، 1500 هکتار مناظر جنگلی و منطقه حفاظت شده سیاهرود در حاشیه درفک در شهرستان خورگام از جاذبه های اصلی این منطقه است.دریاچه ویاستان در بره سر که در اصطلاح محلی براسر نیز نامیده می شود در حدود چهار هکتار وسعت دارد. این دریاچه یکی از استخرهای منطقه خورگام است که حاصل انباشته شدن آب و جوشاندن چشمه ها در داخل حفره ای است که بر اثر زلزله در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا ایجاد شده است.

هتل صبوری-دریاچه ویستان رودبار

برکه یا دریاچه ویستان در پره سر رودبار واقع شده و از دو جهت به جنگل های زیبای راش و از سوی دیگر به مراتع و کوهپایه های زیبا محدود می شود. این منطقه فضایی با طراوت را برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است.برای بازدید از این دریاچه باید به گیلان و شهر رودبار و بخش داماش بروید

از  منطقه ی داماش تا بره‌سر، ۸ کیلومتر راه است. وقتی به اول بره‌سر رسیدیم باید به سمت چپ حرکت کنیم. با گذشتن از جاده‌ فرعی به مسافت۲ کیلومتر در کنار دریاچه قرار می گیریم. البتهگذشتن از این مسیر اصلا آسان نیست. این جاده فرعی شیب بسیار تندی دارد و سنگلاخی‌ است.

هتل صبوری-دریاچه ویستان رودبار

اگر می خواهید چنین سفری در پیش بگیرید، بهتر است با خودروتان دودیفرانسیل باشد تا مشکلی برایتان بوجود نیاید. در این مسیرتابلوهای راهنمای چندانی وجود ندارد و بهتر است در صورتی که احساس کردید راه را اشتباه آمده اید از محلی ها نشانی را بپرسید.

این دریاچه در دامنه تپه و درون جنگلی از درختان بید، بلوط و راش قرار گرفته است به طوری که انعکاس درختان و کوه ها در آب منظره ای شگفت انگیز می سازد. اطراف دریاچه با آرایش سنگی احاطه شده و به جاده ای خاکی می رسد. در شرق دریاچه چند روستا، مراتع، کندوهای زنبور عسل، درختان سیب، گردو و گلابی و چندین روستا مانند تیا و دوسالده و روستای چهار محال نیز در غرب آن قرار دارد. با کاهش دما در زمستان، آب های سطحی این استخر طبیعی یخ زده، نی ها خشک می شوند و ماهی هایی که معمولا قرمز رنگ هستند، به عمق آب می روند. در سه دلیل دیگر سال گردشگران در اطراف دریاچه قدم می زنند و می توان دود هیزمی را دید که مانند خطی نازک در آب دریاچه منعکس می شود و این منظره مخصوصاً در فصل پاییز زیبا و چشم نواز است.

دریاچه ویستان رودبار-هتل صبوری

در اطراف دریاچه ویاستان بره سر استان گیلان گونه های مختلفی از جانوران زندگی می کنند که سفر شما را به یک تجربه خاطره انگیز تبدیل می کند. از میان آنها می تشروباه، راسو و پرندگانی مانند کبک، کبوتر، کبک و بلدرچین اشاره کرد. گونه های گیاهی این منطقه شامل کاه، تمشک، زالزالک، افعی، لاله کوهی و شیرین بیان است که در اطراف دریاچه ویاستان در بره سر می رویند..

هتل آپارتمان صبوری با کادر مجرب خود شما را به اقامتی دلنشین و آرام در اتاق هایی با دیزاین منحصر به فرد این دعوت می کند.

هتل صبوری-دریاچه ی ویستان رودبار