جنگل نقله بر، سرسبزی بی پایان در جنوب گیلان

جنگل نقله بر، سرسبزی بی پایان در جنوب گیلان

کمتر کسی در ایران وجود دارد که با طبیعت سرسبز و بکر استان گیلان آشنایی نداشته باشد. استان گیلان به دلیل داشتن مناظر طبیعی تماشایی و جاذبه های گردشگری متعدد، همواره جزء اولین انتخاب های گردشگران از سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی بوده است. با اینکه استان گیلان طیف وسیعی از انواع جاذبه های گردشگری را دارد، اما به دلیل آب و هوای مناسب و شرایط ویژه جغرافیایی، طبیعت بکر آن و سرسبزی همیشگی و منحصر به فردش، شهرت بسیار بیشتری پیدا کرده است. به طوری که بسیاری از افراد، سفر به گیلان را برابر با سفر به دل طبیعت پر نشاط می دانند. در این مقاله به معرفی اجمالی یکی از مناطق سرسبز گیلان می پردازیم. منطقه ای که شاید به نسبت سایر مناطق طبیعی شمال کشور کمتر شناخته شده باشد، اما قطعا سفر به آن خاطره انگیز و جذاب خواهد بود. این منطقه، جنگل نقله بر نام دارد.

اگر از جاده قزوین به رشت عبور کنید، در فاصله حدودا 45 کیلومتری رشت، به جنگل نقله بر می رسید. در این جنگل که زیبایی فراوانی دارد، چشم اندازی تماشایی از کوه درفک و همچنین رود سپیدرود قابل مشاهده است. با اینکه این منطقه چهار فصل در تمامی ایام سال زیبایی خود را حفظ می کند، اما آب و هوای نسبتا خنک آن باعث می شود در فصول گرم سال، مسافران بیشتری برای رهایی از گرمای شدید به این منطقه سفر کنند. البته تماشای منظره ای که در آن درختان برگ های زرد و نارنجی دارند و در دور دست کوه هایی پوشیده از برف وجود دارد به اندازه ای جذاب است که سفر به این منطقه در نیمه دوم سال را نیز به سفری جذاب و خاطره انگیز تبدیل خواهد کرد.

هوای پاک و تمیز این ناحیه نیز موهبتی بسیار ارزشمند است. شاید پیاده روی گروهی صبحگاهی در نقله بر و سپس عزیمت به روستاهای اطراف برای استراحت و صرف ناهار، برنامه ای جذاب و ایده آل باشد. هر چند صرف ناهار در جنگل به همراه چای ذغالی نیز یکی دیگر از گزینه های جذاب برای سپری کردن ساعات سفر در این منطقه کم نظیر است. مطمئن باشید که نقله بر، تمامی جاذبه ها و زیبایی هایی که یک جنگل زیبا باید داشته باشد را داراست. با قدم زدن و گشت و گذار در این جنگل، با جلوه های طبیعی فراوانی رو به رو می شوید و خاطره ای منحصر به فرد از سفر به منطقه ای سرسبز را می سازید. با توجه به نزدیکی این جنگل با رستم آباد، امکان بازدید از آن و گردش در بازار موجود در آن به راحتی فراهم است.

قدم به قدم استان گیلان، فرصتی ارزشمند برای لذت بردن از سفر است. اماکن دیدنی، تاریخی و طبیعی متعدد و متنوع و همچنین جاده ها و مسیرهای بسیار زیبا همگی باعث می شوند که در هیچ لحظه ای از سفرتان احساس نا امیدی و کسالت نکنید و همواره در حال لذت بردن از انواع زیبایی ها و موهبت های خدادادی و همچنین آثار تاریخی، قدیمی، با شکوه و با اصالت باشید. تمامی گردشگران عزیز می توانند با سفر به مرکز استان گیلان، شهر رشت، به جاذبه های گردشگری بی شمار گیلان دسترسی آسانی داشته باشند. گردشگران و مسافران عزیزی که قصد رزرو هتل در رشت و اقامت موقت در این شهر را دارند می توانند از خدمات مجموعه هتل صبوری رشت استفاده نمایند. مجموعه هتل صبوری رشت، با موقعیت مکانی مناسب، بهره مندی از کادری مجرب و ارائه مدرن ترین و بهترین خدمات با افتخار آماده میزبانی و پذیرایی از شما گردشگران عزیز خواهد بود.