اسالم به خلخال: دیدنی ترین جاده جنگلی ایران

اسالم به خلخال: دیدنی ترین جاده جنگلی ایران

اسالم به خلخال: دیدنی ترین جاده جنگلی ایران

یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های کشور پهناوری مانند ایران، جاده‌های شگفت‌انگیز متعددی است که مناظر مسحورکننده‌ای را در مسیر رسیدن به مقصد ارائه می‌دهند. با عبور از میان جنگل های انبوه، کوه ها و مزارع سرسبز، جاده ها را حتی می توان مقصد اصلی برای تجربه یک سفر جاده ای فراموش نشدنی دانست. جاده اسالم به خلخال یکی از آنهاست که به دلیل داشتن نقطه جغرافیایی منحصربفرد و جاذبه های طبیعی همواره مورد توجه مسافران بوده است.

هتل صبوری-اسالم به خلخال

این جاده شگفت انگیز از شهرستان اسالم واقع در استان گیلان شروع و 70 کیلومتر جلوتر به شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل ختم می شود. بنابراین احتمالاً در برخی نقاط جاده با تأثیرپذیری از آب و هوای خاص مناطق شمالی ایران واقع در کنار دریای خزر، هوای بارانی و مه گرفتگی را تجربه خواهید کرد

علاوه بر این، این منطقه با پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی پوشیده شده است و از این رو ممکن است مناظر و مناظر واقعاً نفس گیر و دیدنی را در طول مسیر ببینید. در واقع جاده یکی از مقاصد اصلی عکاسان طبیعت است چرا که در تمام طول سال مناظر بی نظیری را به نمایش می گذارد.

هتل صبوری-اسالم به خلخال

جنگل، جاده پر پیچ و خم، و بزرگراه

با شروع از اسالم وارد جاده ای پر پیچ و خم می شوید که از میان جنگلی با درختان بلند و شگفت انگیز می گذرد و پس از حدود یک ساعت سواری به نقطه ای می رسید که زمین پوشیده از زمین های سرسبز گسترده است. مناظر به قدری زیبا هستند که بلافاصله با کسانی که این جاده را «مسیر رویایی ایران» می نامند موافق خواهید بود. برای اینکه بتوانید به طور کامل از زیبایی های این جاده لذت ببرید، باید صبور باشید و زمان کافی را برای توقف در نقاط مختلف مسیر اختصاص دهید. بهتر است انتظار تغییرات آب و هوا را نیز داشته باشید، زیرا در ارتفاعات مختلف جاده متفاوت است. چیزی که این جاده را جذاب تر می کند، رودخانه ای است که شما را در طول سفر همراهی می کند. شما می توانید آن را در اکثر نقاط جاده ببینید و این فرصت را دارید که در نزدیکی آن کمپ بزنید. مناظر در قسمت های مشخص جاده اسالم به خلخال کاملا متفاوت است. در برخی قسمت‌ها از جنگل‌های رنگارنگ عبور می‌کنید و در بخش‌های دیگر، مناظر مزارع را خواهید دید.

گویی مناظر هر چهار فصل را تنها در یک رانندگی کوتاه 70 کیلومتری تجربه می کنید. دیدن گله های اسب و گوسفند وحشی نیز بسیار آرامش بخش است و بر زیبایی های مسیر می افزاید. علاوه بر این، در ماه های فروردین و اردیبهشت، حیاط روستای متش در این مسیر مملو از گل های شقایق قرمز می شود و صحنه هایی در این فصل از سال باورنکردنی خواهد بود.

هتل صبوری-اسالم به خلخال

اینجا چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد

می توانید در روستاهایی مانند ناو یا لیکه توقف کنید، غذاهای محلی را امتحان کنید و با افرادی که در آنجا زندگی می کنند صحبت کنید. همچنین می توانید برای دیدن حیوانات وحشی یا دریاچه های پنهان، آبشارها و دیگر جاذبه های طبیعی که دور از جاده قرار دارند، از مسیر پرتگاه خارج شوید. به عنوان مثال در نزدیکی شهر خلخال چشمه آب گرمی به نام کیوی وجود دارد که می توانید از آب گرم طبیعی چشمه لذت ببرید و استراحت کنید.

رانندگی در این جاده زیبا قطعا فراموش نشدنی خواهد بود، اما گزینه های دیگری مانند دوچرخه سواری، کوه نوردی و جنگل نوردی نیز دارید. همچنین، اگر به عکاسی علاقه دارید، می توانید مطمئن باشید که این مکان مناسب برای شماست. مناظر شگفت انگیز زیادی در اینجا وجود دارد که ارزش ثبت کردن را دارند، بنابراین حتی اگر عکاس نیستید، حتما دوربین خود را همراه داشته باشید!

هتل صبوری- جاده اسالم به خلخال

غذاهای تازه

غذای تازه یکی دیگر از جاذبه های جاده اسالم به خلخال است. در مسیر خود، مردم محلی را خواهید دید که محصولات خود مانند عسل و دفترچه خاطرات را می فروشند. این محصولات کاملا ارگانیک و تازه هستند، بنابراین ممکن است دوست داشته باشید آنها را امتحان کنید. علاوه بر این، با رستوران‌های محلی مواجه می‌شوید که گوشت‌های تازه آویزان شده در جلوی آن‌ها قرار دارند، زیرا آب و هوای اینجا در تمام طول سال خنک است. این نیز منظره بی نظیری را در جاده ایجاد کرده است و می توانید غذای خود را در یکی از این مکان های محلی صرف کنید.

اگر تصمیم دارید یک یا دو شب در اینجا بمانید، توصیه می کنیم با مردم محلی اقامت کنید. در واقع، هیچ هتلی در اینجا پیدا نخواهید کرد، زیرا منطقه تقریبا دست نخورده و اصلی است. بنابراین، می توانید خانه های محلی را امتحان کنید یا اگر به دنبال ماجراجویی هستید، گزینه های کمپینگ زیادی نیز در دسترس شما خواهد بود.

هتل صبوری-جاده اسالم به خلخال

هتل آپارتمان صبوری با کادر مجرب خود آماده ی پذیرایی از مهمانانیست که قصد بازدید از این جاده ی زیبای جنگلی را دارند.