آشنایی با منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی (بخش سوم: جاذبه های گردشگری)

آشنایی با منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی (بخش سوم: جاذبه های گردشگری)

در مقالات قبلی با تاریخچه، مزایا و ویژگی های اقتصادی و جغرافیایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی آشنا شدیم. همانطور که بیان شد، به واسطه وجود موقعیت های مکانی مناسب و مزیت ها و امتیازات فراوان، این منطقه آزاد فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری افراد فراهم می نماید. امتیازاتی نظیر ورود و خروج آزادانه سرمایه، انواع معافیت های مالیاتی و گمرکی، وجود مقررات تسهیل کننده و ... مواردی هستند که شرایط لازم برای ورود سرمایه گذاران به این منطقه و شروع کسب و کارهای مختلف در آن را فراهم می کنند. اما ذکر این نکته ضروری است که منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی علاوه بر تمامی ویژگی ها و موقعیت های مطرح شده، دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی نیز می باشد. وجود چنین جاذبه هایی این منطقه را از یک منطقه آزاد صرفا تجاری و صنعتی، به یک منطقه توریستی برای ورود مسافران نیز مبدل ساخته است. بنابراین، علاوه بر ورود سرمایه گذاران گوناگون در سطوح مختلف، گردشگران نیز می توانند از سفر به منطقه آزاد انزلی لذت ببرند. در این مقاله به معرفی برخی از این جاذبه ها می پردازیم.

یکی از مهم ترین اماکن تفریحی موجود در منطقه آزاد انزلی، مرکز تفریحات دریایی این منطقه است. این مرکز دارای دو بخش آقایان و بانوان است که به دلیل وجود امکاناتی نظیر سالن ماساژ، کافی شاپ، زمین والیبال، فضای سبز بکر، صندلی های آفتابگیر و ...، شرایط مناسبی را برای پذیرایی از گردشگران فراهم نموده است. همچنین، گردشگران عزیز در این مرکز، به هیچ وجه نباید نگران امنیت و رفاه خود باشند. زیرا گروه های نجات غریق، همیار پلیس، اورژانس و هلال احمر در این مرکز مستقر هستند و از طرف دیگر، این مرکز به عنوان مجهزترین مرکز تفریحات دریایی شما کشور به حساب می آید. مساحت این مرکز تفریحی حدودا پنج و نیم هکتار می باشد.

منطقه آزاد انزلی دارای سه مرکز خرید بزرگ با نام های کاسپین، ستاره شمال و ونوس می باشد. این مراکز خرید با عرضه انواع کالاهای متنوع، اصیل و در عین حال با قیمت مناسب، به مراکز خرید بسیار محبوبی تبدیل شده اند. تصور کنید در کنار بازدید از سواحل زیبا و مناظر طبیعی، می توانید وارد یک پاساژ بسیار بزرگ شوید و با حس آسودگی خیال از قیمت و کیفیت، به خرید کالاهای بسیار متنوع بپردازید. چنین حسی می تواند یکی از بهترین خاطرات ممکن را برای یک گردشگر رقم بزند. هر سه مرکز خرید موجود در منطقه آزاد، از مدرن ترین و بزرگترین مراکز خرید موجود در شمال کشور هستند.

اگر قصد بازدید از مناطق طبیعی و سرسبز را دارید، باید بگوییم که منطقه آزاد انزلی دارای چنین مناطق بکری نیز هست! پارک جنگلی و پارک بازی با امکانات تفریحی مناسب و وجود نیمکت های فراوان، پارک ملی بوجاق و جنگل فتاتو در محدوده منطقه آزاد انزلی از گزینه های بسیار خوب برای علاقه مندان به طبیعت و سرسبزی به شمار می آیند. همچنین وجود امکاناتی نظیر اتوبوس دریایی، باشگاه اسب سواری، پیست کارتینگ و مجموعه ورزشی با زمین ساحلی در محدوده این منطقه، باعث می شوند تا اوقات تفریحی بسیار خوبی را سپری نمایید. لازم به توضیح است که در این منطقه، رستوران ها، کافی شاپ ها و سالن های غذاخوری فراوانی آماده پذیرایی از شما در اوقات مختلف بازدیدتان از منطقه آزاد انزلی می باشند.

گردشگران عزیزی که به شهر رشت سفر می کنند، می توانند به راحتی یک روز از سفر خود را به بازدید از این منطقه آزاد زیبا اختصاص دهند. در این روز شما می توانید از مناظر زیبای جنگلی، ساحلی و دریایی بازدید کرده، از امکانات تفریحی این منطقه لذت برده و از مراکز خرید و پاساژهای مدرن و بزرگ این منطقه خرید نمایید و به طور کلی خاطره خوشی را از این سفر برای خودتان و عزیزانتان بر جای بگذارید. مجموعه هتل صبوری رشت، که در فاصله حدودا سی کیلومتری از منطقه آزاد انزلی قرار دارد، با افتخار آماده پذیرایی از گردشگران عزیز می باشد. مجموعه سه ستاره و ممتاز هتل صبوری که به عنوان یک هتل ارزان در رشت نیز شناخته شده است، با برخورداری از امکانات رفاهی و موقعیت مکانی بسیار مناسب، پذیرای میهمانان و گردشگران عزیزی است که به شهر رشت سفر نموده اند. تمامی گردشگران عزیزی که قصد رزرو هتل در رشت را دارند، می توانند با رزرو اتاق های لوکس و ویژه موجود در هتل صبوری، با خیالی راحت به بازدید از زیبایی های استان گیلان و مخصوصا، منطقه آزاد انزلی پرداخته و سپس در آرامش و رفاه کامل، در شهر رشت استراحت نمایند.