آشنایی با سد خاکی سقالکسار

آشنایی با سد خاکی سقالکسار

در بسیاری از اوقات، گردشگران تمایل دارند اوقات سفر خود را به دور از شلوغی ها، آلودگی ها و سر و صداهای محیط شهری بگذرانند. قدم زدن در دل طبیعت، نفس کشیدن در هوای پاک و فکر نکردن به دغدغه های روزمره همگی باعث می شوند تا از سفرمان لذت ببریم و دوباره، البته اینبار با قدرت بیشتر و روحیه ای بهتر برای رویایی با چالش های زندگی آماده شویم. شمال کشور عزیزمان ایران، مملو از چنین محیط های بکر و آرامی است. یکی از این محیط ها که بدون شک جزء بهترین ها است، روستای سقالکسار می باشد.

روستای سقالکسار در فاصله حدودا 15 کیلومتری شهر رشت از سمت جنوب قرار دارد. مهمترین و جذاب ترین قسمت این روستا، دریاچه ای است که با همین نام در دل این روستا جای گرفته است. دریاچه سقالکسار بدون شک یکی از تمیزترین و پاک ترین دریاچه های کشور است. دریاچه ای با مساحت حدودا 15 هکتار که با منظره دلربایش سوژه ای فوق العاده برای عکاسی نیز می باشد. شاید از خود بپرسید که فلسفه و معنای نام این دریاچه و روستا چیست؟ در جواب باید بگوییم که واژه سقالکسار از ترکیب سه واژه "سقا"، "لک" و "سار" تشکیل شده است که "سقا" به معنی آبخوری و "لک و سار" نام دو پرنده است که در گذشته برای آبخوری به این دریاچه می آمدند. به همین دلیل این دریاچه و روستا، سقالکسار نام گرفت.

وجود چندین قایق در این دریاچه، امکان این را فراهم می کند تا سفری کوتاه به داخل دریاچه داشته باشید و از آن لذت بیشتری ببرید. هم چنین در سراسر این روستا، مکان های زیادی برای اتراق کردن و استراحت کردن وجود دارد. تصور کنید که در میان سرسبزی این روستا دقایق و ساعاتی را به تماشای منظره بکر این محل سپری کنید. قطعا اوقات خوشی را سپری خواهید کرد.

یکی از نکات جالب در مورد روستای سقالکسار این است که در بدو ورود، مبلغی به عنوان ورودی از گردشگران عزیز دریافت می شود و یک کیسه زباله به آن ها داده می شود. در صورتی که مسافران عزیز زباله های خود در طول سفر را در آن کیسه قرار داده و آن را در زمان خروج از محوطه تحویل دهند، مقداری از مبلغ ورودی به گردشگران عزیز برگشت داده می شود. این کار مشوقی است که تا حدود زیادی باعث می شود تا پاکیزگی این منطقه حفظ شده و همان طور که پیشتر بیان شد، به یکی از زیباترین و تمیزترین روستاها و دریاچه های کل کشور تبدیل گردد.

بازدید از چنین جاذبه های نابی، خواسته بسیاری از گردشگران از سراسر کشور می باشد. بنابراین در بسیاری از روزهای تعطیل، این منطقه پذیرای مسافران گوناگون است. در چنین شرایطی قطعا تعیین محل اقامت پیش از آغاز سفر، جزء مهم ترین مسائلی خواهد بود که گردشگران عزیز باید به آن توجه کنند. یکی از راه های مناسب برای تامین نیاز اقامت در طول بازدید از روستای سقالکسار و سایر نقاط دیدنی شهر رشت و استان گیلان، رزرو هتل در رشت می باشد. مجموعه سه ستاره و ممتاز هتل صبوری به عنوان هتل ارزان در رشت، آماده است تا میزبانی شایسته برای گردشگران عزیز باشد. با اقامت در هتل صبوری رشت به عنوان یکی از بهترین هتل های مستقر در مرکز استان گیلان، می توانید دسترسی راحتی به اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر رشت و استان گیلان داشته باشید و با خیالی آسوده به گشت و گذار در این استان سرسبز و زیبا بپردازید.